10 tipov na úpravu produktových obrázkov s pomocou AI

Rozdielom medzi úspechom a neúspechom je v oblasti e-commerce efektívna prezentácia produktov. A práve tu vstupuje na scénu umelá inteligencia s možnosťami vylepšiť vizuál vašich produktových obrázkov. Nebojte sa ponoriť do sveta AI. Ukážeme vám 10 tipov, ako táto technológia pozdvihne vaše online podnikanie na novú úroveň.

  1. Lepšie rozlíšenie malých a nekvalitných produktových obrázkov
    Malé, rozpixelované obrázky už dávno nepatria na inzertné systémy. Kazia dojem o vašom e-shope a môžu byť aj dôvodom, prečo u vás ľudia objednávku nedokončia a radšej prebehnú ku konkurencii. Ďalší problém s nekvalitnými obrázkami je, že pokiaľ nesplníte minimálny rozmer v pixloch, pre nesplnenie požiadaviek sa do inzercie nedostanete. Riešenie pre tento problém ponúka funkcia Upscale v aplikácii Feed Image Editor. Zväčší rozmery malých obrázkov, ktoré sú pod 300 x 300 pixlov a pomocou AI dopočíta chýbajúce pixely pre kvalitnejší výstup.
  2. Odstránenie pozadia z produktových obrázkov
    Sú vaše produkty nafotené na rôznom pozadí? Pokiaľ áno, tiež môžete naraziť na zamietnutú inzerciu. Jedna zo štandardných požiadaviek na produktové obrázky od inzertných systémov je biele pozadie bez rušivých elementov. Pomocou funkcie vo Feed Image Editore sa zbavíte rušivého pozadia a nahradíte ho podľa potreby. Funkcia ponúka 3 stupne citlivosti odstránenia, ktoré zabezpečia výsledok bez kostrbatých hrán. Na jeden klik a hromadne u tisícov produktov. Pre vyladenie drobných nedostatkov po príliš agresívnom či nedostatočnom odstránení máte možnosť manuálnej doúpravy.
  3.  Odstránenie vodoznakov z produktových obrázkov
    Vodoznaky rovnako ako rušivé pozadie môžu byť dôvodom, prečo sú vaše produkty v inzercii zamietnuté. Tieto ochranné prvky nájdete vo fotkách v textovej či obrázkovej podobe, v rôznych farbách aj veľkostiach. Niektoré z nich sú mimo produktu, iné ho prekrývajú. Aj s nimi sa ľahko popasujete v aplikácii Feed Image Editor. Vodoznak stačí označiť a umelá inteligencia sa postará o zvyšok. Funkcia disponuje nastavením citlivosti, ale aj možnosťou odstrániť viacero druhov vodoznakov.

    Okrem vodoznakov budete môcť odstrániť aj iné objekty, ktoré na obrázku nechcete. Môžu to byť štítky, grafické prvky, ale aj predajný text.
  4. Generovanie pozadia do grafických kreatív
    Vývoj generatívnych nástrojov, ako je MidJourney, Stable Diffusion, Dalee a ďalšie, umožňuje vytvárať vizuálny obsah pomocou textových vstupov (promptov). To otvára široké možnosti pre obrazovú reklamu. Jedným z najjednoduchších prípadov je generovanie nepreberného množstva pozadia pre Facebook, Instagram, Pinterest a ďalšie. Vďaka pokročilým algoritmom umožňuje umelá inteligencia vytvárať realistické a atraktívne pozadia pre produktové obrázky na mieru. Nástroje šetria čas a úsilie pri vymýšľaní a ručných úpravách. Vygenerované obrázky môžete okamžite použiť.
  5. Generovanie štítkov a samolepiek
    Podobne ako v predchádzajúcom bode môžete generovať všeobecné aj tematické štítky alebo CTA samolepky. Pozor na to, že mnoho nástrojov umelej inteligencie v tomto prípade nedokáže generovať špecifický text alebo priehľadné pozadie. Výzvu k akcii musíte pridať prostredníctvom iného grafického nástroja. Musíte tiež nájsť iný nástroj pre odstránenie pozadia týchto štítkov, pretože výstup s priehľadným pozadím nezískate. Dajte si tiež pozor na kvalitu, pretože nejde o vektorovú grafiku. Maximálna veľkosť výstupu z aplikácie MidJourney je 4096 x 4096 pixlov.
  6. Vytvorenie celej kreatívy so zdrojovým obrázkom
    Generovanie pozadia a štítkov ukazuje, ako získať výstup obrázku pomocou promptu (textového vstupu). V niektorých nástrojoch nájdete kombináciu textového a obrázkového vstupu. Tento spôsob generovania je ideálny, pokiaľ máte obrázok produktu, na ktorý chcete použiť grafickú šablónu. Buďte však ostražití. Niektoré nástroje umelej inteligencie nespĺňajú to, čo sľubujú. Na výstupe sa vždy radšej uistite, že obrázok produktu zodpovedá originálu. Umelá inteligencia ho môže pozmeniť, čo je v reklame neprípustné, keďže to neodráža realitu a nepodobá sa produktu zo vstupného obrázku.
  7. Produkt na modeloch
    Pri produktoch zo segmentu módy skúste nasadiť AI model alebo modelku. Údaje ukazujú, že oblečenie zobrazené na ľuďoch sa predáva viac. Potrebujete len vstupný obrázok produktu –⁠ šaty, topánky, šatky, ktoré chcete obliecť, a textové zadanie. Model môžete ľahko vytvoriť. Predstavte si, ako by mal vyzerať, vyberte vek, vlasy, farbu pleti a ďalšie detaily. Modely s umelou inteligenciou využijete tiež napríklad na predaj šperkov alebo nábytku. Hodiť sa vám budú aj na prezentáciu doplnkov od náušníc po piercing alebo na jeho usadenie na pohovku, ktorú máte vo svojom e-shope. Výsledok však často nie je dokonalý a obraz produktu zo vstupu bude na výstupe mierne pozmenený. Môže ísť o drobný detail, napríklad o zmenu gombíkov alebo šnúrok na topánkach. Ale aj taká drobná odchýlka spôsobuje, že obrázok je pre reklamu nepoužiteľný. Preto túto funkciu zatiaľ neodporúčame. V budúcnosti sa to môže zmeniť.
  8. Generovanie obrázku z popisu
    Máte popis produktu, ale chýba vám jeho obrázok? Bez neho sa vo svete e-shopov stratíte. Chýbajúce obrázky produktov sa ťažko hľadajú, musíte prechádzať databázy, oslovovať dodávateľov alebo organizovať drahé fotenia. Na jeho vytvorenie môžete skúsiť MidJourney, ale musíte počítať s neuspokojivým výsledkom. Vložte popis produktu do výzvy a počkajte na výsledok. Umelá inteligencia sa pokúsi čo najvernejšie vizualizovať vašu výzvu, ale zatiaľ má svoje limity. Platí tu rovnaké upozornenie - to, čo umelá inteligencia vytvorí, nemusí zodpovedať skutočnosti.
  9. Generovanie popisu na základe obrázku
    Ide o opačný prípad ako v predchádzajúcom bode –⁠ máte obrázok produktu, ale chýba vám jeho popis. Popis je povinný parameter a obsahuje všetky podrobnosti (napr. veľkosť, hmotnosť, váha), ktoré k obrázku nemôžete pridať. Tiež s ním priblížite detaily, ktoré by zákazník mohol z fotografie prehliadnuť. Vložte obrázok produktu do aplikácie ChatGPT a tá za vás pripraví produktový popis. Zvoľte si, v akom jazyku a tonalite chcete mať výstup. Mal by zodpovedať komunikácii vašej značky. Predtým, ako ho použijete v reklame alebo z neho vygenerujete kľúčové slová, uistite sa, že je správny. Kontrola výstupu umelej inteligencie je stále dôležitá.
  10. Outpainting
    Zákazníci radi vidia, ako produkt vyzerá pri použití v reálnom živote. Lifestylové obrázky sú stále populárnejšie, a tak by bola škoda ich nevyužiť. Dotvárajú celkovú predstavu o produkte a sú osobnejšie. Pokiaľ ste fotografie urobili sami, môže sa stať, že ich veľkosť nezodpovedá formátu pre reklamný systém, na ktorom chcete predávať. Keď však formát upravíte, objavia sa okolo biele pruhy a obrázok nebude vyzerať tak pekne a komplexne ako predtým. Umelá inteligencia prichádza s riešením aj v tomto prípade, a to konkrétne s prekresľovaním. Na vzniknutých bielych pruhoch dokreslí scénu a vyplní celý formát. Zdrojový obrázok neskreslí, len doplní zvyšok. Výsledný obrázok potom môže ísť rovno do reklamy.

Pre konverzie je dôležitý vizuál e-shopu aj samotných produktov v reklame. Využite umelú inteligenciu vo svoj prospech a začnite s ňou pracovať čo najskôr. Zoznámte sa s vyššie uvedenými nástrojmi a nenechajte sa predbehnúť konkurenciou.

Ďalší článok
Rostislav Moric a Ladislav Derych z Aukra: sme partner e-shopov pre riešenie vratiek a poškodeného tovaru. Veľkým hráčom už sme priniesli stovky miliónov