Naštvaný zákazník

Tvorba internetového obchodu, z ktorého návštevníci nebudú naštvane odchádzať? Tržby sa nehýbu a vy neviete, čo môže byť zle? Možno svojich potenciálnych zákazníkov e-shopu proste len niečím vytáčate. Poďte zistiť, čím by to mohlo byť a či sa v niektorých bodoch nenájdete.

1) Kontextové pop-up okná

Sú to snáď nejotravnější veci, na ktoré môžete na internete naraziť. Tým skôr, keď je nútite zákazníkovi, ktorý by u vás mal minúť peniaze. Ten nechce, aby ho pri nakupovaní brzdilo otravné zatváranie vyskakovacích okien. Váš obchod by sa mal tváriť seriózne, takto z neho ale robíte pochybné a nepohodlné miesto.

Pop-up okná môžete brať ako snahu upozorniť na niečo dôležité (napr. Zľavové akcie). Toto ale lepšie zaistí banner alebo propagácia zliav na sociálnych sieťach. Veľa ľudí navyše v prehliadači používa blokovacej plug-iny, vďaka ktorým vaše vyskakovacie okná rovnako neuvidia. A to je dobre.

Pomalé načítání e-shopu

2) Pomalé načítavanie

Návštevníkov môže váš e-shop odradiť skôr ako stihnú vidieť obsah. Pri tvorbe e-shopu musíte myslieť na ľudí s pomalším internetom, ale aj na tých, ktorí sú na mobile alebo tablete. Dajte si pozor na používanie rozmerných obrázkov (ideálne je používať obrázky s veľkosťou do 100 kB). Nebezpečné môže byť nadužívaniu JavaScriptu, flash technológie, iframe alebo tabuliek. Každý pohyblivý prvok na stránke môže tiež spomaliť rýchlosť vykreslenie prehliadačom. Aby bol váš e-shop vyladený pre všetky zariadenia, zamerajte sa na responzívne zobrazenie.

Nechcete predsa, aby ste prišli o návštevníkov a potencionálny kupca ešte pred tým, než si váš e-shop zobrazí.

3) Zlá navigácia a nefunkčné odkazy

Čo urobí zákazník, ktorý sa jednoducho nedostane k tomu, čo hľadá? Pôjde ku konkurencii, kde nakúpi rýchlejšie a pohodlnejšie. Prečo? Pretože mu dávate najavo, že keď sa nestaráte o vlastný e-shop, nebudete sa starať ani o neho. Pozor aj na gramatické chyby, ktoré nevyzerajú profesionálne. Nemajú ale vplyv na funkčnosť, takže je zákazníci ľahšie prepáčia.

Naštvaný zákazník

4) Problém s objednávkou, výberom a platbou vopred

Nefunguje košík, objednávkový formulár alebo sa zobrazuje zlá mena? Potom nečakajte, že budete predávať. Zákazníka môže vytočiť aj formulár, ktorý ho neupozorní na povinné údaje. Alebo sa objednávka odošle s nekompletným formulárom, a to je ešte len problém!

Keď sa obrázky u vašich produktov nezobrazujú správne, ako si má človek vybrať? Rovnako tak pôsobí chýbajúce obrázky pre farebné a iné varianty tovaru. Pokiaľ zákazníkom nedovolíte objednať si bez registrácie, môžete o ne taky ľahko prísť.

Zároveň nie je múdre mať len platbu vopred. Posielať balíky na dobierku sa vám môže zdať riskantné. Keď to ale neponúknete, odradíte a vystrašíte zákazníkov, ktorí mali v minulosti s platbou vopred zlé skúsenosti.

5) Zatajovanie stavu skladu a doručenie tovaru

Že nie je nič múdrejšieho, než tajiť stav zásob tovar a zákazníka informovať až v košíku? Ako ale bude reagovať pred dokončením objednávky, keď zistí, že polovica košíka nie je momentálne na sklade? Odpoveď je jasná.

Termíny doručenia a kliknutie na možnosti dopravy by ste mali uvádzať priamo v detaile tovaru. Tým pádom zákazník jednoducho zistí aj ceny dopravy. Zabránite tomu, aby sa pri dokončovaní objednávky zhrozil a odišiel.

6) Nefunkčné akcie alebo zľavové kódy

Prieskumy dlhodobo ukazujú, že nielen Česi nakupujú veľmi radi v zľavách. Nie nadarmo akcie "Black friday" silne zdvihla rast online predajov. Všeobecne nakupuje v zľavách väčšia polovica Čechov. Asi tušíte, aké dôležité je zapojenie sa do kolotoča akcií, zľavových kupónov alebo vernostných programov. Pokiaľ ale zákazníka o jeho výhody pripravíte, bude sa veľa hnevať. No a keď môže v akcii nakúpiť kdekoľvek inde, nemá dôvod na vás čakať.

7) Iné ceny na e-shope a v kamennej predajni

Cena na e-shope môže byť logicky nižšia ako v kamennom obchode. Za prenájom e-shopu platíte oveľa menej, než sú celkové náklady u kamenné predajne. Musíte ale počítať s tým, že plno zákazníkov užíva e-shop ako katalóg. Keď majú v blízkosti kamennú predajňu, často si prídu vybraný tovar prezrieť alebo vyskúšať osobne.

Čo až sa dozvie, že v predajni máte tovar drahšie ako online? Určite ho nekúpi a taky budete mať čo vysvetľovať. Naviac je dosť možné, že si už od vás nekúpi nikdy nič.

8) Nesprávny kontakt a komunikácia

Nemáte na e-shope kontaktné informácie? Odpovedať zákazníkom na ich otázky sú síce povinnosti navyše, ale určite vám pridajú na dôveryhodnosti. Sami si skúste spomenúť, koľkokrát ste sa pred nákupom chceli na niečo opýtať. Ideálne je telefónny kontakt. Po telefóne všetko rýchlo vysvetlíte a komunikácia je viac osobné. Prípadne si vystačíte s emailovou podporou alebo kontaktným formulárom pri jednotlivých produktov.

Trendom je mať na e-shope online chat. Pozor ale, nech zákazníkom možnosť chatovať nevnucujete. Môže to potom mať rovnaký efekt ako otravné vyskakovacie okno. Avšak chat je pre administráciu trochu časovo náročný.

9) Chýbajúce vyhľadávanie

Všetci to poznáme. Obrovský e-shop, v ktorom sa strácame a nevieme nič nájsť. Čím väčší e-shop máte, tým viac sa oplatí mať vyhľadanie. Pokiaľ zákazníkom umožníte vedľa vyhľadávania tiež filtrovať podľa parametrov tovaru, znásobíte úspešnosť nájdenie. Ak predávate napríklad telefóny, ponúknite zákazníkovi cestu k nájdeniu presne toho, čo hľadá, napríklad podla ceny, značky, farby a ďalších parametrov.

10) Žiadny e-shop

Ako naštvete svoje online zákazníkov, už teraz viete. Ale čo je zďaleka najhoršie? Nemať e-shop vôbec! Tržby e-commerce sa zvyšujú nielen u nás, ale aj v okolitých krajinách. Internetový predaj má stále obrovský priestor k rastu. Nebola by škoda nebyť toho súčasťou?

S UPgates si môžete vytvoriť e-shop, ktorý kombinuje výhody prenajímaného riešenia a e-shopu šitého na mieru. Jednoduché grafické nastavenia a správa vám umožní maximálne sebarealizáciu a pohodlie. Že ste podnikateľ a nie programátor alebo grafik? Vďaka UPgates budete jednoducho všetkým! Vyskúšať si to môžete na 30 dní zadarmo so všetkými modulmi v cene! Neváhajte a staňte sa úspešným obchodníkom :)

Diskusia