PPC: 5 najčastejších chýb. Robíte ich aj vy?

Mýliť sa je ľudské. A pretože väčšina e-shoper sú zatiaľ ešte stále ľudia, chybám sa nikto z nás nevyhne.

Tie najbežnejšie chyby v PPC kampaniach možno našťastie ľahko odstrániť. Dôkladnú revízií svojich kampaní môžete odhaliť existujúce slabé miesta a ich vylepšením je možné dosiahnuť oveľa viac konverzií vášho e-shopu a vyššiu mieru návratnosti prostriedkov investovaných do tvorby e-shopu . Často len zmenou ciele, napríklad väčším sústredením na návratnosť investícií než na cenu za kliknutie, môžete dosiahnuť výrazné zlepšenie efektivity.

Každý občas urobí chybu, či už z nepozornosti, či z neznalosti. Ak sa však dokážete vyhnúť najbežnejším PPC chybám, popísaným v tomto článku, dosiahnete vyššej efektivity, získate viac konverzií, znížite cenu za kliknutie a dokážete posunúť svoje PPC kampane posunúť. Nižšie nájdete päť najčastejších chýb, ktoré pravdepodobne vo svojich PPC kampaniach robíte aj vy, spolu s tipy, ako sa im vyhnúť alebo ich obrátiť vo svoj prospech.

Máte k vyhodnocovanie kampaní dostatok trpezlivosti?

Predstavte si, že máte kampaň bežiaci po dobu dvoch týždňov, ale konverzný pomer je veľmi nízky. Možno budete mať pocit, že je kampaň neúspešná a že do nej zbytočne investujete peniaze.

Možno vás to bude zvádzať k jej vypnutiu a zaradenie použitých optimalizačných techník medzi tie, ktoré nefungujú. Ale pozor - nie všetky konverzie sú okamžité. Návštevník, ktorý klikol na vašu PPC reklamu, nemusia na e-shope konvertovať ihneď. Možno ešte nie je v tej správnej fáze nákupného procesu, zháňa o produkte dodatočné informácie, alebo len čaká, až mu na účet príde výplata.


V závislosti od typu konverzie môže byť zákazníkovho cesta od prvej návštevy vášho e-shopu až ku konečnej konverzii pomerne dlhá. Ak sa sústredíte len na okamžitú hodnotu konverzného pomeru, možno nezapočítavajú neskoršie konverzie a úplne zbytočne tak ukončíte profitabilná kampaň, ktorá by vám v budúcnosti priniesla nemalý zisk.

Riešením tohto problému je použitie väčšieho konverzného okna. Majte trpezlivosť a nehádžte flintu do žita príliš skoro, aj keď sa zdá, že podstupujete. Môžete vyskúšať rôzne atribuční modely, ako napríklad "Posledný nepriamy kliknutie", "Posledný kliknutie v Google Ads", a ďalšie modely dostupné v Google Analytics a sledovať, ako to ovplyvní konverzný pomer.

Vloženie konverzných kódov v administrácii Upgates

Nie je váš remarketing príliš všeobecný?

Nedostatočná segmentácie remarketingových publik j e ďalší veľmi bežná chyba PPC kampaní. Zobrazovať rovnakú remarketingové reklamu všetkým návštevníkom, ktorí v minulosti navštívili stránky vášho e-shopu, je zbytočné plytvanie prostriedkami. Ak návštevník na vašom blogu čítal článok na určitú tému, prípadne navštívil stránku konkrétneho produktu na e-shope, využite to a v remarketingu ho oslovte reklamou na presne tento typ tovaru. Návštevník, ktorý strávil nejaký čas prehliadaním konkrétne stránky, má pravdepodobne o presne tento produkt záujem, a reklama na iný typ tovaru, prípadne reklama príliš všeobecná, ho pravdepodobne neosloví.

Rozdeľte vaše remarketingové publikum do segmentov podľa produktov, o ktoré návštevníci prejavili záujem, a potom ich oslovte cielenou reklamou šitú priamo na mieru ich potrebám. Radšej než zobrazovať Nič nehovoriace všeobecnú reklamu na vašu firmu skúste záujemcov osloviť konkrétne obchodné ponukou.

Svoje marketingové aktivity by ste mali posudzovať ako celok

Ako prevádzkovateľ e-shopu pravdepodobne prevádzkujete kampane na rôznych reklamných platformách. Môžete propagovať svoje produkty na sociálnych sieťach, zlepšovať ich nalezitelnost vo vyhľadávačoch pomocou SEO, získavať návštevníkov prostredníctvom bannerovej reklamy, PPC alebo pomocou niektorého z ďalších marketingových kanálov. Chybou však je posudzovať každý z týchto marketingových kanálov zvlášť. Hoci je každá reklamná platforma svetom sama pre seba, navzájom sa značne ovplyvňujú. Napríklad máte spustenú kampaň na Instagramu a ľudia na vaše reklamy príliš neklikajú. To ale neznamená, že ich nezaujímajú. Ľudia, ktorí vašu reklamu na Instagramu uvidí, môžu neskôr meno vašej firmy či produktu vyhľadať na Googli, aby sa dozvedeli bližšie podrobnosti.

Ďalším príkladom môže byť automatické spustenie videa. Používateľ môže zhliadnuť niekoľko sekúnd videa, bez toho, aby konvertoval, ale napriek tomu si zapamätá informácie o vašej značke či produktu, a neskôr si k nim môže dohľadať doplňujúce informácie prostredníctvom ďalších marketingových kanálov. Hoci to na prvý pohľad nemusí byť v štatistikách vidieť, videoreklamy sú oveľa výkonnejšie vo zvyšovaní povedomia o vašom produkte ako zobrazovanie klasických bannerových reklám.

Rozhodne by ste nemali podceňovať synergický účinok kampaní na viacerých reklamných kanáloch súčasne. Síce musíte optimalizovať každú z reklamných platforiem zvlášť, ale nestrácajte pritom zo zreteľa celkový obraz. Snažte sa odhaliť, ako sa jednotlivé kanály navzájom podporujú a ovplyvňujú celkový marketing vašej firmy.

Optimalizujete na správny typ konverzie?

Jednou z najväčších chýb, ktoré sa však dopúšťa väčšina neskúsených e-shoper, je snaha optimalizovať PPC kampane na ťažko dosiahnuteľné typy konverzií, ak nemajú k dispozícii dostatočne veľkú návštevnosť , prípadne musí pracovať s nízkym rozpočtom. ťažšie dosiahnuteľné konverzie sú tie v spodnej časti nákupného lievika, najmä samotný predaj produktov.

V čom je problém? Ak nemáte dostatočné množstvo návštevnosti, nemáte dosť konverzií, aby ste zhromaždili dostatočné množstvo dát potrebné ku zmysluplnému vyhodnotenie kampaní a predikciu ich správanie v budúcnosti. Teda nemáte dostatok údajov, na základe ktorých by ste mohli zostaviť fungujúcu optimalizačné stratégiu. Jednoducho povedané, ak nemáte niekoľko dní po sebe žiadnu konverziu, a potom niekoľko naraz počas jediného dňa, nemôžete vedieť, či je to dielom náhody, alebo nastavením parametrov kampane.

Riešenie je opäť pomerne jednoduché. Namiesto optimalizácie na predaj produktov sa sústreďte skôr na ľahšie dosiahnuteľný typ konverzií, napríklad na stiahnutie dodatočných informácií o produkte, sledovanie propagačného videa, dlhší čas strávený na stránke produktu, alebo iný typ aktivity, ktorý naznačuje vysoký záujem o váš produkt. Vďaka týmto ľahko dosiahnuteľným konverziám, ktoré síce neznamenajú priamy finančný profit, ale ktorých bude na druhú stranu oveľa viac, získate viac dát o správaní návštevníkov a budete môcť oveľa lepšie nastavovať svoje PPC kampane. Ak optimalizujete svoje kampane podľa dát o používateľoch, získaných z tohto typu ľahko dosiahnuteľných konverzií, je veľmi pravdepodobné, že sa zvýši aj počet konverzií, na ktorých vám skutočne záleží.

Pracujete správne s vylučovacími zoznamy?

V PPC reklame sú vylučovací zoznamy veľmi dôležité. Umožní vám totiž nezobrazovať vašu reklamu zákazníkovi, ktorý už o vaše produkty nemá záujem. Mali by ste preto nastaviť vylučovania tak, aby sa reklama nezobrazila napríklad ľuďom, ktorí si váš produkt už kúpili. Týmto zákazníkom nemá zmysel zobrazovať reklamu na produkt, ktorý už vlastní. Namiesto toho im môžete ponúknuť doplňujúci sortiment k danému produktu, prípadne iný produkt, o ktorom si myslíte, že by oň mohli mať tiež záujem. Kým predtým prebiehalo vylučovanie návštevníkov prevažne pomocou cookies, v dnešnej dobe sú k dispozícii modernejšie spôsoby, fungujúce na základe zozbieraných užívateľských dát, ako napríklad e-mail, IP adresa alebo telefónne číslo. Tieto a ďalšie údaje môžete použiť na vytvorenie vylučovacích zoznamov na Facebooku, a teraz tiež v Google Ads. Skombinujte vylučovacie metódy na základe dát, spolu s metódami založenými na cookies, ktoré vám spoločne umožnia vytvoriť oveľa efektívnejšie marketingovú stratégiu .

PPC reklama je neustále sa meniace systém, v ktorom bez prestania nastupujú nové trendy a mení sa podmienky. Nezáleží na tom, či ste v PPC reklame začiatočník, alebo skúsený matador, je potrebné byť neustále v strehu a prispôsobovať svoju PPC stratégiu novým podmienkam.

Modul Štatistiky - Upgates

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamuEmailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Ďalší článok
Google Na koľko vás prídu kampane