5 spôsobov, ako efektívne zviditeľniť nový eshop
Prilákať do novo založeného e-shopu zákazníkmi často nie je úplne jednoduché. Nový e-shop v internetovom mori prakticky ihneď zapadne. Preto je predovšetkým v začiatkoch internetového podnikania mimoriadne dôležitá zmysluplná reklama pre eshop. Bez nej skrátka zákazníci vás e-shop nenájdu a bez zákazníkov nie sú predaja. Ako efektívne propagovať eshop? Spôsobov existuje niekoľko. Poďme si prejsť tie, ktoré váš nový e-shop pomôžu zviditeľniť.
Možnosti propagácie existujú celkom štyri. Ide o prítomnosť k tovaru porovnávačoch, PPC eshop reklama, prezentáciu na sociálnych sieťach a optimalizácia pre vyhľadávače. Dnes si ich všetky postupne prejdeme.
1. Prítomnosť k tovaru porovnávačoch
Trend hovorí jasne. Najrôznejšie porovnávače tovar sa stávajú čoraz populárnejšie a podiel ľudí, ktorí tu nakupujú, sa zvyšuje. To je tiež dôvod, prečo vedľa klasických porovnávačov ako je Heureka, Tovar od Zoznamu alebo Google Nákupu vznikajú tiež tematické. Napríklad Favi zamřené na nábytok alebo glam, ktoré porovnáva ponuky oblečenia. Tie ale fungujú skôr ako katalóg než porovnávač.
Podstatou registrácia na porovnávačoch tovar je nahranie produktového feedu, teda súboru, ktorý obsahuje všetky informácie o produktoch na e-shope. Z tohto súboru porovnávač vyťahuje informácie o tom, aké údaje o tovare má zobrazovať.
Prítomnosť k tovaru porovnávačoch dáva zmysel pre e-shopy, ktoré nepredávajú unikátne tovaru. Inými slovami ide o produkty, ktoré si na webe môžeme kúpiť na viacerých miestach. Kto naopak predáva originálne tovar, ktorý si napríklad sám vyrába, nie je u neho registrácia na porovnávači tovaru tak nutná. O fungovaní tovarových porovnávačov si môžete podrobnejšie prečítať tu.
2. Propagácia eshopu na sociálnych sieťach
V predchádzajúcom bode ste sa dočítali o tom, že e-shopy, ktoré predávajú unikátny, napríklad ručne vyrábané tovar, na preprave tovaru porovnávači nutne byť nemusí. Pre sociálne siete je to ale presne opačne. Ak predávate špecifické tovar, iste je za tým zaujímavý príbeh a k sortimentu máte citový vzťah. Práve ten musíte potenciálnym zákazníkom skrze sociálne siete odovzdať. Oplatí sa byť autentický a ukazovať zápal pre vec.
Samotnú prítomnosť na sociálnych sieťach možno samozrejme podporiť reklamnými kampaňami. Pri vhodnom zacielenie môže ísť o pomerne efektívne predajný kanál. U platených príspevkov totiž môžete využiť informácie, ktoré sociálne siete o svojich užívateľoch preukázateľne majú. Ide o vek, pohlavie, bydliskom záujmy a podobne. Vďaka týmto špecifikám môžete svoje produkty zamieriť presne tak, kam potrebujete.
3. PPC reklamy
PPC reklamy sú ďalším dôležitým propagačným kanálom, ktorý môže v začiatkoch internetového podnikania pomôcť. Ako si povieme v nasledujúcom bode, budovanie dobré pozície vo vyhľadávačoch je beh na dlhú trať. Predovšetkým v začiatkoch tak pomôže skôr PPC reklama vo vyhľadávačoch. Dá vám totiž slušnú šancu, že sa váš e-shop pri vyhľadávaní určitých otázok zobrazí na predných (platených) priečkach výsledkovej stránky. Aj u PPC reklám je kľúčové správne zacielenie. Odporúčame tiež aktiváciu remarketingu, kedy sa zákazníkom bude zobrazovať tovar aj po opustení stránky.
4. SEO
Organické vyhľadávanie je zdrojom kvalitnej návštevnosti. Problémom ale je, že vybudovanie dobrej pozície v internetových vyhľadávačoch nie je práca na deň, ani na týždeň. Skôr pôjde o mesiace a možno aj roky. Ako začínajúci e-shop sa samozrejme o najrôznejšie SEO vychytávky a triky môžete zaujímať. Nemá ale cenu venovať im príliš veľkú pozornosť. Do SEO môžete poriadne preniknúť až v čase, keď e-shop získa prvých zákazníkov a postaví sa na vlastné nohy, k čomu dôjde pravdepodobne vďaka srovnávačům, PPC reklamám a sociálnym sieťam. Potom si môžete začať hrať s optimalizáciou pre vyhľadávače.
5. Kvalitný obsah
K dobre zvládnutej SEO vedie cesta cez kvalitný obsah. Ten majte vyladený už od začiatku. Vyhrajte si s menovkami produktov a hlavne nepoužívajte univerzálny texty výrobcov, distribútorov či dodávateľov. Svojim zákazníkom raďte, zdieľajte vlastné skúsenosti, recenzujte svoj tovar a rozprávajte im príbehy spojené s predávaným sortimentom.
U kvalitného obsahu nejde v prvom rade o prilákanie návštevník, ako skôr o ich udržínej. Pútavý obsah je tiež mostíkom pre privádzanie potenciálnych nakupujúcich zo sociálnych sietí. Zmáknutý hra so slovami sa navyše jedného dňa stane perfektným základom pre optimalizáciu pre vyhľadávače. Ich roboti už totiž budú mať u vašich stránok s dobrým obsahom zaznačené virtuálne plusové body a následné vyladenie k dokonalosti už bude o to jednoduchšie.