7 overených spôsobov propagácie e-shopu v zahraničí

Spustili ste nový e-shop v zahraničí, ale očakávaná návštevnosť stále neprichádza? To, že máte dobre spracované SEO preklady a kvalitnú zákaznícku podporu ešte automaticky neznamená, že zákazníci prídu na váš e-shop sami. Aby ste sa dokázali presadiť v ostrej konkurencii, mali by ste zapracovať na inteligentnej marketingovej stratégii.

  1. Využite výhody platených PPC kampaní

Je jasné, že akonáhle svoj nový zahraničný e-shop spustíte, potrebujete rýchlo získať prvých zákazníkov. Asi najrýchlejším spôsobom, ako to dosiahnuť, je profesionálne riadená cudzojazyčná PPC reklama (Pay-Per-Click). Pokiaľ správne vytvoríte reklamné zostavy a nastavíte kampane vrátane rozpočtov, dostane sa váš e-shop prakticky okamžite na prvé priečky vo výsledkoch vyhľadávania. 

Týmto spôsobom si zaistíte naozaj rýchly prísun nových návštevníkov vášho e-shopu. Účinnosť PPC reklamy je totiž omnoho rýchlejšia ako u SEO, ktoré sa zameriava na výsledky v organickom vyhľadávaní. Ďalšou výhodou PPC reklamy je, že kampane môžete dobre kontrolovať a riadiť ich finančné náklady.

  1. Zamerajte sa na SEO

Search Engine Optimization (SEO, optimalizácia pre internetové vyhľadávače) je pojem, ktorý neustále hýbe svetom e-commerce. Optimalizácia e-shopu je proces neustáleho ladenia s cieľom jeho zviditeľnenia v zahraničných vyhľadávačoch. Kvalitné SEO vám pomôže získať viac návštevníkov pre váš e-shop. Títo návštevníci sú spravidla kvalitnejší ako návštevníci získaní platenou PPC reklamou, pretože prichádzajú na váš e-shop na základe svojho vlastného internetového vyhľadávania.

SEO optimalizácia webu a e-shopu je dlhý proces, na ktorého začiatku stojí analýza kľúčových slov. Tá musí byť spracovaná pre slovenčinu aj jazyk krajiny, do ktorej expandujete. Len tak sa relevantné kľúčové slová objavia v textoch e-shopu, nadpisoch, URL adresách aj meta popisoch.

  1. Link building

Link building (budovanie spätných odkazov) je jedným z tzv. off-page nástrojov pre budovanie reputácie vašich stránok v internetovom vyhľadávaní. Patrí medzi metódy SEO optimalizácie pre vyhľadávače a zahŕňa celý rad spôsobov, ktoré môžete pri budovaní odkazov realizovať. Ide o jeden z najefektívnejších nástrojov SEO optimalizácie. U e-shopov, ktoré pri propagácii z nejakých dôvodov nemôžu využívať platené PPC kampane (napr. u CBD produktoch z liečebného konope), ide o jeden z najúčinnejších nástrojov, ako sa na internete zviditeľniť. 

Čím kvalitnejšiu a dômyselnejšiu sieť spätných odkazov budú vaše stránky mať, tým dôveryhodnejšie budú pre vyhľadávače, ktoré ich budú pred inými stránkami uprednostňovať. Získate tak lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania a tým aj vyššiu návštevnosť vašich stránok.

  1. Založte si profily na sociálnych sieťach

Obstáť na zahraničných trhoch nie je ľahké, ale sociálne siete môžu výrazne pomôcť pri jednoduchšom nadviazaní kontaktu a otvorení komunikačnej linky so zákazníkmi v rôznych lokalitách. Facebook alebo Instagram vám skvele sprostredkujú informácie o tom, ako zákazníci reagujú na produktové novinky v ponuke, nové platobné metódy vo vašom e-shope, zľavové akcie alebo napríklad nové spôsoby doručenia objednávky.

  1. Porovnávače produktov v zahraničí frčia

Návštevnosť získaná z porovnávačov produktov (niekedy tiež cenových) má spravidla veľmi vysoký konverzný pomer, pretože užívatelia zahraničných porovnávačov produktov si daný produkt už chcú kúpiť a hľadajú len najvýhodnejšiu ponuku. 

Porovnávače sú pre väčšinu e-shopov úplne nevyhnutným predajným kanálom. V mnohých krajinách strednej a východnej Európy majú porovnávače veľký podiel na trhu. Tak ich pri expanzii do Maďarska, Rumunska alebo napríklad Chorvátska rozhodne nezabudnite do svojich marketingových plánov zahrnúť.

  1. Nezabudnite na referencie

Online zákazníci sú pri nakupovaní na internete obozretnejší a čím ďalej častejšie sa okrem ceny, platobných podmienok a spôsobov doručenia dívajú aj na referencie od iných zákazníkov e-shopu.

Prečo sa ale spoliehať len na porovnávače z predchádzajúceho bodu, keď máte aj iné možnosti, ako spokojnosť vašich zákazníkov zobraziť. Okrem stránok vášho vlastného e-shopu sú tu aj Google referencie, recenzie v mapách, hodnotenie v odborných fórach a diskusiách, recenzie v internetových katalógoch (napr. Firmy.cz), hodnotenie užívateľov na Facebookových stránkach ai. Možno budete sami prekvapení, kde všade sa môžu recenzie odporúčajúce práve váš e-shop objavovať.

  1. Známky kvality

Keď už je reč o recenziách a referenciách, nemali by sme zabúdať ani na odznaky kvality. Poznáte napríklad pojem Trusted Shops? Pokiaľ vám to nič nehovorí, a pritom sa chystáte do Nemecka alebo inej krajiny DACH regiónu, máte problém. Pečať „Trusted Shops Guarantee“ sa vyskytuje na homepage veľkej väčšiny e-shopov, ktoré to s predajom v Nemecku myslia vážne. Odporúčame ani túto oblasť predajnej podpory nepodceňovať.

Tak čo, inšpirovali ste sa? Veríme, že áno. Pokiaľ si s online marketingom v zahraničí neviete dať rady, obráťte sa na profesionálov, ktorí sa na pomoc pri expanzii e-shopu do zahraničia špecializujú. Výhodou online marketingu NK Expand je kombinácia českých SEO a PPC špecialistov a rodených hovoriacich v jednotlivých krajinách.

Ak chcete so svojím e-shopom dosiahnuť najlepšie výsledky, je dôležité moderné marketingové trendy a e-commerce nástroje sledovať a tie relevantné včas implementovať. Len tak bude váš e-shop rásť a získavať nových zákazníkov. Kontaktujte nás a my sa postaráme, aby vaša expanzia e-shopu do zahraničia bola úspešná.

Ďalší článok
Ako zvládnuť expanziu e-shopu? Kľúčové sú hlavne kvalitné preklady