7 overených spôsobov propagácie e-shopu v zahraničí
Spustili ste nový e-shop v zahraničí, ale očakávaná návštevnosť stále neprichádza? To, že máte dobre spracované SEO preklady a kvalitnú zákaznícku podporu ešte automaticky neznamená, že zákazníci prídu na váš e-shop sami. Aby ste sa dokázali presadiť v ostrej konkurencii, mali by ste zapracovať na inteligentnej marketingovej stratégii.
- Využite výhody platených PPC kampaní
Je jasné, že akonáhle svoj nový zahraničný e-shop spustíte, potrebujete rýchlo získať prvých zákazníkov. Asi najrýchlejším spôsobom, ako to dosiahnuť, je profesionálne riadená cudzojazyčná PPC reklama (Pay-Per-Click). Pokiaľ správne vytvoríte reklamné zostavy a nastavíte kampane vrátane rozpočtov, dostane sa váš e-shop prakticky okamžite na prvé priečky vo výsledkoch vyhľadávania.
Týmto spôsobom si zaistíte naozaj rýchly prísun nových návštevníkov vášho e-shopu. Účinnosť PPC reklamy je totiž omnoho rýchlejšia ako u SEO, ktoré sa zameriava na výsledky v organickom vyhľadávaní. Ďalšou výhodou PPC reklamy je, že kampane môžete dobre kontrolovať a riadiť ich finančné náklady.
- Zamerajte sa na SEO
Search Engine Optimization (SEO, optimalizácia pre internetové vyhľadávače) je pojem, ktorý neustále hýbe svetom e-commerce. Optimalizácia e-shopu je proces neustáleho ladenia s cieľom jeho zviditeľnenia v zahraničných vyhľadávačoch. Kvalitné SEO vám pomôže získať viac návštevníkov pre váš e-shop. Títo návštevníci sú spravidla kvalitnejší ako návštevníci získaní platenou PPC reklamou, pretože prichádzajú na váš e-shop na základe svojho vlastného internetového vyhľadávania.
SEO optimalizácia webu a e-shopu je dlhý proces, na ktorého začiatku stojí analýza kľúčových slov. Tá musí byť spracovaná pre slovenčinu aj jazyk krajiny, do ktorej expandujete. Len tak sa relevantné kľúčové slová objavia v textoch e-shopu, nadpisoch, URL adresách aj meta popisoch.
- Link building
Link building (budovanie spätných odkazov) je jedným z tzv. off-page nástrojov pre budovanie reputácie vašich stránok v internetovom vyhľadávaní. Patrí medzi metódy SEO optimalizácie pre vyhľadávače a zahŕňa celý rad spôsobov, ktoré môžete pri budovaní odkazov realizovať. Ide o jeden z najefektívnejších nástrojov SEO optimalizácie. U e-shopov, ktoré pri propagácii z nejakých dôvodov nemôžu využívať platené PPC kampane (napr. u CBD produktoch z liečebného konope), ide o jeden z najúčinnejších nástrojov, ako sa na internete zviditeľniť.
Čím kvalitnejšiu a dômyselnejšiu sieť spätných odkazov budú vaše stránky mať, tým dôveryhodnejšie budú pre vyhľadávače, ktoré ich budú pred inými stránkami uprednostňovať. Získate tak lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania a tým aj vyššiu návštevnosť vašich stránok.
- Založte si profily na sociálnych sieťach
Obstáť na zahraničných trhoch nie je ľahké, ale sociálne siete môžu výrazne pomôcť pri jednoduchšom nadviazaní kontaktu a otvorení komunikačnej linky so zákazníkmi v rôznych lokalitách. Facebook alebo Instagram vám skvele sprostredkujú informácie o tom, ako zákazníci reagujú na produktové novinky v ponuke, nové platobné metódy vo vašom e-shope, zľavové akcie alebo napríklad nové spôsoby doručenia objednávky.
- Porovnávače produktov v zahraničí frčia
Návštevnosť získaná z porovnávačov produktov (niekedy tiež cenových) má spravidla veľmi vysoký konverzný pomer, pretože užívatelia zahraničných porovnávačov produktov si daný produkt už chcú kúpiť a hľadajú len najvýhodnejšiu ponuku.
Porovnávače sú pre väčšinu e-shopov úplne nevyhnutným predajným kanálom. V mnohých krajinách strednej a východnej Európy majú porovnávače veľký podiel na trhu. Tak ich pri expanzii do Maďarska, Rumunska alebo napríklad Chorvátska rozhodne nezabudnite do svojich marketingových plánov zahrnúť.
- Nezabudnite na referencie
Online zákazníci sú pri nakupovaní na internete obozretnejší a čím ďalej častejšie sa okrem ceny, platobných podmienok a spôsobov doručenia dívajú aj na referencie od iných zákazníkov e-shopu.
Prečo sa ale spoliehať len na porovnávače z predchádzajúceho bodu, keď máte aj iné možnosti, ako spokojnosť vašich zákazníkov zobraziť. Okrem stránok vášho vlastného e-shopu sú tu aj Google referencie, recenzie v mapách, hodnotenie v odborných fórach a diskusiách, recenzie v internetových katalógoch (napr. Firmy.cz), hodnotenie užívateľov na Facebookových stránkach ai. Možno budete sami prekvapení, kde všade sa môžu recenzie odporúčajúce práve váš e-shop objavovať.
- Známky kvality
Keď už je reč o recenziách a referenciách, nemali by sme zabúdať ani na odznaky kvality. Poznáte napríklad pojem Trusted Shops? Pokiaľ vám to nič nehovorí, a pritom sa chystáte do Nemecka alebo inej krajiny DACH regiónu, máte problém. Pečať „Trusted Shops Guarantee“ sa vyskytuje na homepage veľkej väčšiny e-shopov, ktoré to s predajom v Nemecku myslia vážne. Odporúčame ani túto oblasť predajnej podpory nepodceňovať.
Tak čo, inšpirovali ste sa? Veríme, že áno. Pokiaľ si s online marketingom v zahraničí neviete dať rady, obráťte sa na profesionálov, ktorí sa na pomoc pri expanzii e-shopu do zahraničia špecializujú. Výhodou online marketingu NK Expand je kombinácia českých SEO a PPC špecialistov a rodených hovoriacich v jednotlivých krajinách.
Ak chcete so svojím e-shopom dosiahnuť najlepšie výsledky, je dôležité moderné marketingové trendy a e-commerce nástroje sledovať a tie relevantné včas implementovať. Len tak bude váš e-shop rásť a získavať nových zákazníkov. Kontaktujte nás a my sa postaráme, aby vaša expanzia e-shopu do zahraničia bola úspešná.