Ako čo najlepšie optimalizovať CTR vašich PPC reklám

Každý, kto propaguje svoje podnikanie pomocou PPC reklám, dobre vie, že miera kliknutia (Click-through rate, CTR) je jedným z najdôležitejších ukazovateľov, ktoré môžete v platenom vyhľadávaní merať. Ide totiž o mieru, s akou vaše reklamy priťahujú kliknutia, čo vyjadruje atraktivitu vašej reklamy pre potenciálnych zákazníkov. Táto hodnota sa počíta ako percento počtu kliknutí, z celkového počtu zobrazení reklamy. Čím vyššia je CTR, tým väčší ohlas má vaša reklama u ľudí, ktorí ju vidia. A keďže Google chce svojim používateľom zobrazovať predovšetkým reklamy, ktoré ich zaujímajú, má CTR tiež veľký vplyv na vaše skóre kvality.

Prečo je CTR v PPC také dôležité?

Vysoké CTR je pre úspech vašich platených reklamných kampaní vo vyhľadávaní zásadné, pretože hovorí Googlu, že sa vaše reklamy ľuďom páčia, sú pre nich relevantné a priťahujú ich pozornosť. Je to známka toho, že ľuďom používajúcim Google poskytujete kvalitnú ponuku a pomáhate im nájsť požadované produkty a služby. To všetko razantne zvyšuje vaše skóre kvality.

Čo je skóre kvality?

Ide o zásadne dôležitú mierku, ktorú Google používa na vyhodnotenie sily vašich reklám. Skóre kvality sa môže pohybovať v rozmedzí 1 až 10 bodov a čím vyššie je, tým lepšie. Vysoké skóre kvality znamená, že vaša reklama bude pravdepodobne zobrazená väčšiemu počtu používateľov a bude mať lepšie umiestnenie na stránke s výsledkami vyhľadávania. Ba čo viac, za jedno kliknutie zaplatíte menej ako pri reklame s nižším skóre kvality, čo vám ušetrí peniaze.

Ako zlepšiť mieru kliknutí

Zlepšenie CTR v Google Ads nie je tak jednoduché ako to vyzerá. Vaši konkurenti sa totiž snažia o to isté. Ak vaše PPC reklamy nie sú dostatočne optimalizované, môže byť miera kliknutia vašich reklám nízka a vy tak v podstate pomáhate svojej konkurencii tým, že zvyšujete CTR ich reklám. Pokiaľ nebudú ľudia klikať na vaše reklamy, budú samozrejme klikať na tie ich. Vašim obchodným cieľom to poškodí, zatiaľ čo vašej konkurencii to pomôže. Ako teda zlepšiť CTR alebo mieru kliknutia v PPC reklamách Google? Vyskúšajte niektoré z nižšie uvedených metód.

Napíšte presvedčivý text inzerátu

Text vašej PPC reklamy je to prvé, čo váš potenciálny zákazník uvidí. Ak je tento text nudný, nezaujímavý alebo podobný textu konkurenčných reklám, pravdepodobne nikoho príliš nezaujme. Mali by ste preto tvoriť texty reklám tak, aby na prvý pohľad zaujali pozornosť. V ideálnom prípade by nadpis a text reklamy mal obsahovať kľúčové slovo, ktoré používateľ hľadal. Dáte mu tak najavo, že na vašej stránke nájde riešenie problému, ktorý ho trápi. Snažte sa pritom zdôrazniť svoje jedinečné výhody – čo ponúkate vy a ostatní nie?

Vytvárajte úzko tematicky zamerané skupiny kľúčových slov

Vytvoriť jeden univerzálny text reklamy a k nemu priradiť hromadu kľúčových slov je ľahké, ale nie príliš efektívne. Problém je v tom, že mať veľa kľúčových slov v jednej sade reklám ovplyvňuje vzťah medzi textom inzerátu a kľúčovými slovami.

Pokiaľ sa vaša PPC reklama bude zobrazovať napríklad na 20 rôznych kľúčových slov, s veľkou pravdepodobnosťou nebude obsahovať práve to kľúčové slovo, ktoré používateľ hľadá. Prečo by potom používateľ na takú reklamu klikal, keď zjavne neobsahuje to, čo chce? Ak napríklad používateľ hľadal tretry Adidas, pravdepodobnejšie klikne na reklamu, ktorá obsahuje výraz „pánske a dámske tretry Adidas“, než na reklamu ktorá ponúka „veľký výber športového vybavenia“.

Riešením je rozdelenie kľúčových slov do malých, veľmi presne zameraných skupín a vytvorenie špecializovanej reklamy pre každú z nich. Text každej takto zameranej reklamy by mal obsahovať kľúčové slová, na ktoré sa bude reklama zobrazovať.

Používajte rozšírenia reklamy

V súčasnej dobe existuje približne 10 typov rozšírení PPC reklamy ktoré môžete použiť. Obvykle nie sú všetky použiteľné pre každú kampaň, ktorú spustíte, ale ak nevyužívate aspoň niektoré rozšírenia, prichádzate o dôležitú výhodu. Používanie rozšírenia totiž zväčšuje veľkosť a nápadnosť vašich reklám a zvyšuje aj ich relevantnosť, čo oboje zlepšuje mieru kliknutia. Rôzne rozšírenia reklám sú vhodné pre rôzne typy podnikania, napríklad:

Rozšírenie reklamy Sitelink

Rozšírenie sitelink je dodatočný riadok textu, ktorý sa zobrazí, keď sa vaše inzeráty zobrazia na prvých troch pozíciách. Pridanie popisov, sitelinkov, do kampane alebo reklamných sád, umožňuje pridať dva riadky textu navyše ku každému inzerátu a preukázateľne zlepšuje mieru kliknutia.

Rozšírenie o volanie

Pridanie rozšírenia o volanie do PPC reklamy uľahčuje ľuďom kontaktovať vašu firmu. Pokiaľ je pre váš biznis výhodné hovoriť so zákazníkmi telefonicky, prináša toto rozšírenie veľkú výhodu. Ľudia totiž môžu jediným kliknutím zavolať na kontaktné číslo do vašej firmy, buď pomocou mobilného telefónu, alebo pomocou softvéru ako je Skype a podobne. Pre mnoho zákazníkov, obzvlášť tých, ktorí uvidia vašu reklamu na mobile, je oveľa jednoduchšie zavolať priamo do vašej firmy, než zháňať informácie na vašom webe. Využite to!

Cenové rozšírenia

Cenové rozšírenia predstavujú ďalšie odkazy v PPC reklame, ktoré používateľa presmerujú priamo na stránku s konkrétnym produktom. Pokiaľ je súčasťou reklamy aj cena, je to pre návštevníka dôležitá informácia, ktorá môže rozhodnúť o tom, či používateľ na vašu reklamu klikne alebo nie.

Ďalšie typy rozšírenia reklamy

Existuje mnoho ďalších typov rozšírení, vrátane rozšírenia pre formuláre, rozšírenia pre umiestnenie a rozšírenia pre aplikácie. V závislosti od vašich reklamných cieľov pomôžu všetky tieto rozšírenia zvýšiť počet ľudí, ktorí kliknú na vaše reklamy.

Snažte sa maximalizovať CTR vašich reklám v Google Ads

Miera kliknutia je pre vašu PPC kampaň veľmi dôležitá, pretože priamo ovplyvňuje skóre kvality. To zase spätne ovplyvňuje umiestnenie vašich PPC reklám, ich dosah a cenu, ktorú za jednotlivé kliknutia zaplatíte. Získate tak viac potenciálnych zákazníkov za menej peňazí, čo je to, o čo v PPC reklame ide.

Článok pripravila digitálna agentúra SEO Consult, ktorá realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálnych sietí, správu produktových vyhľadávačov a obsahový marketing.

Ďalší článok
Ako na responzívne obsahové a vyhľadávacie reklamy na Google Ads?