Ako komunikovať so svojimi zákazníkmi na sociálnych sieťach?

Autenticky, pravdivo, pravidelne a zaujímavo! Dnes už asi žiadny podnikateľ nepochybuje o tom, že komunikácia na sociálnych sieťach je nutná. Každá firma chce lajky, zdieľania svojho obsahu a budovanie značky. A sociálne siete sú skvelým prostriedkom, ako sa dostať k zákazníkovi a budovať si s ním vzťah.

Akú sieť si vybrať?

Podľa posledných prieskumov využíva 83 % užívateľov internetu nejakú sociálnu sieť. A trávime na nich až 2 hodiny denne. To už je veľký potenciál, nemyslíte?

Je ich niekoľko a nemusíme byť na všetkých. Pamätajte na to, že na každú sociálnu sieť by sa mal vkladať iný obsah. Nestačí napísať príspevok a rozhodiť to na všetky siete. 

Ako si ale vybrať? Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok, Twitter? Rozhodne s ohľadom na vašu cieľovú skupinu, na obsah, ktorý zvládnete vytvoriť a na produkt/službu, ktorú ponúkate.

V populárnej knihe Ako na siete je to popísané skvele! 

Facebook je krčma. Čo nepovieš v krčme, nehovor na Facebooku. Chovaj sa tak, ako v reálnom živote. Twitter je kokteilová párty. Spoločnosť sa stále mení a formuje podľa zaujímavosti oznámenia. LinkedIn je pracovná porada, kde sa riešia pracovné záležitosti a biznisové ciele. Instagram je ako rande s naším ex, prikrášlená pravda hodená na filtrovaných dokonalých fotografiách. A YouTube je ako festival. Keď to nejde prezentovať textom alebo fotkou, chce to video. A Tik Tok? Taká rýchla párty pre mladých. Jeho potenciál rastie každým rokom.

Rozhodne by sme sa nemali púšťať do sociálnej siete, na ktorú nevieme vytvoriť kvalitný obsah. Rozhoduje cieľ. Keď chceme v podnikaní uspieť, musíme poznať svoje cieľové publikum a vedieť, na ktorých sieťach sa pohybuje.

Desatoro komunikácie na sociálnych sieťach

  1. Komunikujte autenticky. Vždy premýšľajte o tom, s kým hovoríte a o čom. Všetci sme ľudia, preto komunikujte ľudsky a nepovýšene.
  2. Nastavte si svoje ciele. Chcete fanúšikov premeniť na zákazníkov? Prezentujete svoju prácu a potrebujete fanúšikov doviesť na svoj web? To všetko si ujasnite skôr, ako začnete.
  3. Budujte si pozíciu odborníka na váš biznis. Komunikujte o svojom biznise bez chýb, budujte si svoju fanúšikovskú základňu alebo rovno komunitu.
  4. Zamerajte sa na kvalitný obsah. Postujte kvalitné fotky a videá, pokiaľ ste si vybrali viac vizuálnu sociálnu sieť. Zverejňujte kvalitné texty.
  5. Starajte sa o svoje siete. Vyberte si len tie, o ktoré ste schopní sa starať a dávať na ne kvalitný obsah. Pamätajte, že každá sieť znesie iný obsah.
  6. Nenechajte svoje sociálne siete zomrieť. Zverejňujte obsah pravidelne. Využite nástroje pre plánovanie a správu obsahu, plánujte príspevky dopredu.
  7. Vy ste vaša značka! Tak ako budete komunikovať na sociálnych sieťach, tak vás vaši fanúšikovia a zákazníci budú vnímať. Komunikujte pozitívne, pokojne sa odviažte a nebojte sa byť aj neformálni.
  8. Počúvajte svojich fanúšikov a komunikujte s nimi. Objaví sa problém? Komunikujte ho. Odpovedajte na otázky a nezabudnite si kontrolovať e-mail. Niektorí fanúšikovia radšej napíšu skryto.
  9. Budujte si komunitu. Nezbierajte len lajky, ale interakcie. Podstatný je dosah, komentáre a oznámenia.
  10. Myslite na svoje publikum. Nepíšete pre to, aby sa to páčilo šéfovi, ale aby ste potešili svojich fanúšikov.

Neviete si poradiť?

Zo začiatku podnikania sa všetci snažíme ušetriť. Mnoho z nás si hovorí, že to zvládne samo. Lenže potom zistíme, že keď už sme dorobili pred polnocou poslednú objednávku, mali by sme hodiť niečo na tie siete.

Skúste si uvoľniť ruky. Venujte sa svojmu podnikaniu a socky nechajte na niekom, kto sa tým živí. To čo vám bude trvať hodiny, profík nakliká za chvíľu. Vo finále vám to ušetrí čas aj peniaze. Svojho odborníka na sociálne siete si môžete vybrať v Nakopni svoj marketing. Pomáhame živnostníkom a menším podnikom nakopnúť podnikanie cez marketing.

Broňa Brániková, Lenka Jeřábková & tím Nakopni svoj marketing

Máme v tíme niekoľko šikovných kolegov, ktorí sú pripravení pomôcť vám s komunikáciou na sociálnych sieťach. Pokiaľ potrebujete poradiť, nasmerovať,  dohovorte si s nami konzultáciu. Radi vám pomôžeme: bronislava@nakopnisvujmarketing.cz, 724 868 062.

Ďalší článok
Jak na UTM parametry na Facebooku?