Ako na responzívne obsahové a vyhľadávacie reklamy na Google Ads?

Zrejme už viete, že bez responzívneho webu či e-shopu sa dnes prakticky nedá fungovať. Z najrôznejších mobilných zariadení dnes na internet pristupuje minimálne polovica používateľov. Mnoho z nich takto aj stále častejšie nakupuje. Tohto faktu sú si samozrejme vedomí aj v Googli. Roboti najväčšieho svetového vyhľadávača tak dnes miliardy webov prechádzajú primárne v mobilných zobrazeniach. Mobilnej dobe sa však musia prispôsobovať aj ďalšie aspekty online sveta. Napríklad reklamy.

Pamätníci internetového marketingu si určite ešte spomenú na dobu, kedy obsahové reklamy Googlu tvorili bannery pevných rozmerov a vyhľadávanie bolo založené na jasne definovaných heslách. To všetko je dnes napokon stále možné. V responzívnej  dobe však nejde o najefektívnejšiu cestu. Jasným trendom posledných rokov sú totiž responzívne reklamy, a to ako obsahové, tak aj vyhľadávacie.

V prípade PPC reklám pritom nejde len o zobrazovanie na mobilných zariadeniach. Hlavným benefitom responzívnych reklám totiž nie je len schopnosť prispôsobenia veľkosti obrazovky, ale aj preferenciám používateľa. Poďme si teda stále populárnejšie druhy responzívnych reklám priblížiť viac.

Responzívne obsahové reklamy

Ak nemáte aktívny jeden z programov na blokovanie reklám, určite sa s týmito bannermi stretávate veľmi často. Prakticky na každej webovej stránke. Responzívnu obsahovú reklamu Google aktuálne najviac preferuje. Ide o bannerovú reklamu, ktorá sa pružne prispôsobuje rozmerom obrazovky a svojmu umiestneniu. Na rozdiel od klasickej bannerovej reklamy s pevne daným rozmerom sa teda môže zobraziť prakticky kdekoľvek. Často aj vo forme vyskakovacieho okna.

Zatiaľ čo pri pôvodných bannerových kampaniach Google alebo napríklad Zoznam pracoval s obrázkom, ktorý ste mu dodali, responzívna forma reklamy prispôsobuje aj svoj obsah a oznámenie. V praxi jej tvorba teda vyzerá tak, že reklamnému nástroju zvolíte požadované obrázky, logo a najrôznejšie nadpisy a popisy. Umelá inteligencia potom tieto materiály pružne skladá a zvyšuje tak šancu, že používateľ na ňu klikne a v ideálnom prípade samozrejme aj nakúpi.

Obsahové reklamy všeobecne firmy využívajú na zvýšenie povedomia o značke. Preto sú tieto kampane veľmi často zamerané na maximálny dosah. Konverzia tu nemusí hrať takú výraznú úlohu. Práve na konverziách by sme však mali postaviť vyhodnocovanie tohto typu kampane. U obsahových reklám nemusí byť požadovanou konverziou vždy nákup alebo napríklad registrácia zákazníka, ale napríklad zobrazenie daného počtu stránok alebo doba strávená na webe. Algoritmy reklamných systémov budú potom vedieť lepšie zamerať reklamu na tých správnych používateľov. Responzívne obsahové reklamy sú každopádne výborným nástrojom na remarketing. V reklamnom systéme Zoznam Sklik sa tento typ reklamy nazýva Kombinovaná reklama.

Responzívne vyhľadávacie reklamy

Tiež vyhľadávacie reklamy môžu byť responzívne a verte, že sa s nimi stretávate veľmi často. Responzívne vyhľadávacie reklamy sa totiž stávajú pre Google nástrojom číslo jedna, ktorý postupne vytláča staršie typy vyhľadávacích reklám. Od 30. júna roku 2022 už dokonca iný typ vyhľadávacej reklamy v Google Ads ani nevytvoríte, ani neupravíte.

A o čo pri responzívnych vyhľadávacích reklamách ide? Primárne o lepší výkon. Pri vytváraní tohto typu reklamy v Google Ads zadáte systému rôzne varianty nadpisov a popisov. Konkrétne je možné teraz zadať až 15 nadpisov a 4 popisy. Umelá inteligencia bude potom konkrétnym používateľom zobrazovať tie najrelevantnejšie, a to s cieľom maximalizovať konverzie. Zohľadnená je aj šírka displeja, na ktorom sa reklama zobrazí. Nedávno napokon sám Google potvrdil, že tento typ reklamy, ktorý sa prvýkrát objavil v roku 2018, bude odteraz považovať za východiskový. Responzívne reklamy totiž očividne fungujú. Podľa Googlu majú až o 15 percent väčší počet kliknutí.

Pozor však na možnú zámenu s dynamickými reklamami vo vyhľadávaní, ktoré sú taktiež súčasťou Google Ads. Tie totiž fungujú úplne inak. Zatiaľ čo pri responzívnych reklamách poviete vyhľadávaču, aké texty má zobrazovať a kam má prípadných návštevníkov zaviesť, dynamický typ na to ide inak. Tu totiž algoritmus Googlu rozhoduje nielen o texte, ale aj o cieľovej URL. Na základe vyhľadávacej otázky totiž vyhodnotí tú najvhodnejšiu.

Ďalší článok
Krabička s príbehmi: nepredávame obyčajný tovar, ale nezabudnuteľnú atmosféru