Ako optimalizovať, automatizovať a zefektívniť prevádzku e-shopu

E-shop máte správne nastavený a podarilo sa vám ho rozbehnúť. Objednávky sa hrnú jedna za druhou a vy by ste radi oslávili úspech. S čím by tak ešte mohol nastať problém? S časom, tým najcennejším, čo máme. A vďaka návalu objednávok sa vám ho nedostáva. Ako to riešiť a automatizovať procesy tak, aby ste fungovanie internetového obchodu a odbavovanie zákazníkov zefektívnili? To si povieme nižšie.

1. Systémové automatizácie a optimalizácie Upgates

Medzi základné systémové funkcie, ktoré vám pomôžu optimalizovať a automatizovať procesy vášho e-shopu patria:

  • Automatická fakturácia – generovanie faktúr prebieha v systéme Upgates. Faktúru je možné vložiť ako prílohu do automatických systémových e-mailov.
  • Automatické systémové e-maily a komunikácia so zákazníkmi v administrácii – systémové e-maily je možné nadviazať na jednotlivé stavy objednávok a nemusíte tak klienta kontaktovať ručne. V prílohe e-mailov mu doručíte ako objednávku, tak faktúru. Nad rámec toho môžete komunikovať so zákazníkmi tiež pomocou modulu Správy v administrácii.
  • Obmedzenie objednania – po zapnutí nemusíte riešiť predaj do záporných hodnôt.
  • Párovanie platieb Fio – automatické párovanie platieb prijatých prevodom na váš účet Fio.
  • Automatické akcie pri zmene stavu zásob – pri dosiahnutí vami určeného stavu zásob sa produkt automaticky buďto archivuje alebo deaktivuje.
  • Dostupnosť produktov a variantov podľa stavu zásob – môžete si nastaviť automatické dostupnosti (skladom, nie je skladom a ďalšie) v nadväznosti na stav zásob, teda počet kusov skladom.
  • Vlastné pole v konfigurácii produktov – do konfigurácie možnosť dodania textového či iného poľa, kde si zákazník vpíše požiadavky.
  • Hromadná úprava údajov – v administrácii e-shopov môžete upravovať položky v zozname tiež hromadne. Aj toto ušetrí veľa času.
  • Skupiny zákazníkov – na zefektívnenie pomôže tiež segmentácia zákazníkov do vami vytvorených skupín.
  • Diskusia, radca a video návody – využitie týchto modulov a funkcií vám môže zredukovať množstvo potrebnej komunikácie so zákazníkmi a záujemcami.

2. Automatizácia tlače štítkov a odbavenia balíkov

Nástroje pre automatizáciu tlače štítkov a napojenia zmluvných dopravcov vám ušetria veľa času. Čím viac objednávok máte, tým väčšia je úspora. Jednotky objednávok denne zvládnete pravdepodobne odbaviť ručne. Problém ale nastane, keď ich začnú byť desiatky a viac.

Pre tieto potreby môžete využiť napojené nástroje Balíkobot a Chameleoon. Tieto nástroje vás zbavia ručného prepisovania objednávok a čísel objednávok. Pomôžu s tlačou štítkov, validáciou adries apod. V Balíkobote je potom jednou z výhod tiež to, že je súčasťou administrácie Upgates.

Odporúčané návody:

  1. Nastavenie prepojenia na Balíkobot
  2. Nastavenie prepojenia na Chameleoon

3. Fullfilment a logistika

Logistika, skladovanie, balenie a sklady. To sú veci, ktoré e-shopy v určitej fáze začínajú čím ďalej tým viac trápiť. Dokiaľ predávate pár kusov denne a nemáte navyše rozmerné produkty, nie sú tieto potreby urgentné. Postupom času sa ale prepracujete k tomu, že produkty je potrebné mať kde skladovať. A ich príjem, prevzatie, uskladnenie, výdaj a expedícia niečo stojí. Buďto váš čas alebo čas vašich zamestnancov, ktorých musíte platiť.

Tak či onak, pre e-shop je kľúčové to, aby mal tovar skladom a mohol predávať. Plus expedovať pokiaľ možno čo najrýchlejšie. Túto situáciu je možné riešiť dvoma spôsobmi. In-house alebo outsourcingom. Pokiaľ nechcete jednorazovo investovať do stavby, zamestnancov a vybavenia skladu, je tu možnosť využiť prenajímaný sklad alebo priamo outsourcing logistiky. Ten vám ušetrí ako čas, tak starosti. V Upgates je možné aktuálne využiť napojený nástroj Comgate eLogist a čoskoro tiež ďalšie nástroje, ktoré napojenie vykonávajú.

Odporúčané návody:

  1. Comgate eLogist
  2. Vlastný sklad a logistika e-shopu, alebo outsourcing?

4. Informačné systémy ako pomocná ruka

Prepojenie e-shopu s informačnými systémami je zásadným uľahčením a úsporou času nielen pre vás. Ale napríklad tiež pre vašich zamestnancov či účtovníčku. Môže ísť o účtovnícke, ekonomické, skladové, ERP či iné systémy. Pomôžu s jednoduchou správou objednávok, naskladňovaním a ďalšími činnosťami, bez ktorých budete e-shop riadiť len veľmi ťažko. Systém Upgates potom ponúka priame napojenie na Pohodu a Money S3. Ďalšie informačné systémy ponúkajú za poplatok naši partneri v sekcii prepojenia. Prípadne je tu možnosť nechať si napojiť systém externým partnerom Upgates. Tých nájdete na našom trhu Marketplace.

Odporúčané návody:

  1. Prepojenie na Pohodu
  2. Prepojenie na Money S3
  3. Všetky prepojenia
  4. Agentúry napájajúce systémy tretích strán

5. Automatizácia reklamácií a vratiek

Miera reklamácií a vratiek je veľmi individuálna. Do značnej miery tu hrá úlohu druh predávaného tovaru, kvantita objednávok a tiež to, či máte v ponuke dopravu a platbu na dobierku. Nespochybniteľné je ale to, že reklamácie a vratky sú tŕňom v oku každého e-shopéra. Ako ich ale riešiť efektívne, s čo najmenšími stratami času a peňazí a ešte tak, aby ste neprišli o zákazníka? Skúste zvážiť automatizáciu a samoobsluhu. Tú vám poskytne napríklad Retino, ktoré je na Upgates napojené. Okrem efektívneho zahájenia a kompletného spracovania spätného procesu budete mať k dispozícii napríklad štatistiky vrátenia tovaru, históriu zákazníkov a prehľad všetkých otvorených prípadov. Pri tých uvidíte objednané dopravy, termíny apod.

Odporúčané návody:

  1. Prepojenie na Retino

6. Helpdesk a automatizácia zákazníckeho servisu

Helpdeskový nástroj vám pomôže napojiť si a riadiť všetku komunikáciu so zákazníkmi e-shopu. Cez e-mail, online chat, po telefón. Všetko budete mať prehľadne na jednom mieste. Do nástroja sú prenášané objednávky a zákazníci, do ktorých profilov sa jednoducho dostanete. Cieľom je zjednodušenie komunikácie a skvalitnenie vášho zákazníckeho servisu. Pre tieto potreby môžete na Upgates využiť napojený nástroj SupportBox.

Odporúčané návody:

  1. Napojenie na SupportBox
  2. Ako mať poriadok na zákazníckej podpore a ako prepojiť podporu s vaším e-shopom na Upgates

7. Automatizácia cenotvorby a produktových porovnávačov

Cenotvorba je zásadná činnosť nielen pre e-shopy. To, za koľko predávate, hrá pre mnoho potenciálnych zákazníkov veľkú úlohu. Cenotvorbu si pochopiteľne môžete riadiť a upravovať ručne. Zaberie to ale mnoho času. Musíte sledovať konkurenciu a ceny upravovať buďto v administrácii internetového obchodu alebo v napojenom informačnom systéme. Pri väčšom počte produktov to môže byť doslova mravčia práca. Aj v tomto prípade môže poslúžiť automatizácia cenotvorby. Konkrétne s pomocou nástrojov napojených na Upgates - Conviu, Cenový automat a Pricing Fox, ktorý beží na platforme Mergado.

Automatizáciu môžete využiť tiež pre produktové porovnávače. Vďaka nástrojom ako je Pricing Fox, ale tiež Bidding Fox, Conviu alebo Bidding Manager, ste schopní určiť pozície vašich produktov v porovnávačoch. A to podľa lišiackych kritérií, ktoré si sami nastavíte.

Odporúčané návody:

  1. Cenotvorba v systéme Upgates
  2. Napojenie na Cenový automat
  3. Napojenie na Pricing fox
  4. Napojte si dodávateľa a vyťažte maximum z produktových porovnávačov vďaka našej spolupráci s Mergado!
  5. Je cena tovaru hlavný faktor nákupu?
  6. Aké sú výhody dynamickej cenotvorby v Conviu?

8. Externé financovanie ako cesta k hladšej prevádzke e-shopu

Správne nastavenie e-shopu, naštartovanie predaja a automatizácia / zefektívnenie prevádzky. Ani v jednom prípade nejde o lacnú záležitosť. Hlavne v druhom a treťom kroku sa dosť možno dostanete do fázy, kedy nebudete schopní financovať rast a potreby vášho obchodu. Či už ide o spomínané sklady a logistiku alebo to, že sklady potrebujete mať plné a na sezónu sa čo najviac predzásobiť. Prípadne potrebujete novú, profesionálnu tlačiareň štítkov, vybavenie skladu, nových zamestnancov alebo iné prevádzkové investície. Ale pokojne aj investíciu do marketingových kampaní, aby ste predaj viac naštartovali. Na všetko toto je tu napojený fintech nástroj Lemonero, ktorý poskytne šikovné financovanie do výšky až 1 000 000 Kč. Všetko na základe údajov, výkonnosti a histórie vášho e-shopu. Vďaka čomu dostanete práve takú ponuku, ktorú budete schopní bez problému splácať, a pomôže vám k rastu.

Odporúčané návody:

  1. Čo obnáša prevádzka a správa e-shopu a koľko stojí eshop?
  2. Prepojenie a aktivácia Lemonero
Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora