
Ako pracovať s recenziami a najlepšie ich využiť na zvýšenie predaja?
Recenzie môžu rozhodnúť o tom, či u vás zákazník nakúpi, alebo sa obráti na konkurenciu. Správna práca s recenziami je preto kľúčová pre každý e-shop. Až 80 % nakupujúcich priznáva, že recenzie od iných zákazníkov ovplyvňujú ich rozhodovanie. O tom, ako s recenziami na svojom e-shope pracovať čo najefektívnejšie, sa dozviete v článku od ověřenýweb.cz.
Zbierajte recenzie
Celý proces práce s recenziami samozrejme začína ich získaním. Ako už viete, recenzie môžu mať zásadný vplyv na rozhodovanie návštevníkov, preto by ste mali ich zberu venovať čas a energiu.
Upgates modul Hodnotenie produktov
Najjednoduchšia metóda, ako získať prvé recenzie, je vyzvať zákazníka k hodnoteniu priamo vo vašom e-shope. U Upgates na zber týchto recenzií slúži modul Hodnotenie a recenzie, ktorý umožňuje zákazníkom ohodnotiť zakúpené produkty a ostatní zákazníci môžu dokonca ohodnotiť samotnú recenziu, čo zvyšuje dôveryhodnosť danej recenzie.
Automatizovaný zber recenzií prostredníctvom autority na trhu
Asi to poznáte z vlastnej skúsenosti. Kúpili ste si tričko a o pár dní vám dorazil e-mail z Heureky alebo Zboží.cz s dotazníkom o spokojnosti s nákupom. Túto automatizáciu si môže nastaviť každý e-shop, ktorý spomenuté platformy využíva.
Táto metóda zberu zákazníckych recenzií má navyše mnoho výhod:
- Automatizovaný proces - e-mailing je prepojený s vaším e-shopom a žiadosť o recenziu sa odosiela automaticky, čo proces značne uľahčuje a urýchľuje.
- Zaručenie sa autoritou - takto získané recenzie majú punc dôveryhodnosti, pretože sa za ne zaručila všeobecne uznávaná autorita na trhu. Vďaka tomu rozptýlite obavy zákazníkov, že sú recenzie vymyslené.
- Jednoduchá práca s recenziami - Heureka a Zboží.cz umožňujú prepojenie s e-shopom a s ďalšími aplikáciami pomocou API, čo je vhodné v prípade, že chcete recenzie zobraziť na e-shope. Napríklad v malých chytrých notifikáciách od Overeného webu.
Zbieranie recenzií "na vlastnú päsť"
Vyzvite svojich zákazníkov k odoslaniu recenzie pomocou mailu. Táto metóda sa nám v Overenom webe už niekoľkokrát osvedčila. Raz za čas odošleme krátky e-mail na databázu našich zákazníkov s prosbou o spätnú väzbu. Mail obsahuje odkaz na firemný Google a Facebook profil, kam zákazníci môžu udeliť recenziu. Odporúčame túto metódu vyskúšať. Ide o jednoduchý spôsob, ako získať recenzie a spätnú väzbu od klientov.
Ak vaši zákazníci na výzvu o udelenie recenzie nereagujú, skúste ich motivovať. Drobná zľava alebo malý darček k ďalšej objednávke obvykle zvýši množstvo recenzií a vás to takmer nič nestojí.
Čo s negatívnou recenziou?
Dostali ste len 1 hviezdičku a ešte k tomu zákazník zanechal elaborát o tom, ako bol s vaším produktom nespokojný? Nič sa nedeje! To sa proste stáva. Teraz ide len o to, ako sa k tomu postavíte. Najlepšou reakciou je na recenziu odpovedať. A to čo najrýchlejšie. Ak ide navyše o oprávnenú sťažnosť, spomeňte vo svojej odpovedi, ako a kedy zabezpečíte nápravu.
To vám dodá u čitateľov recenzie plusové body. Všetci uvidia, že vám zlá používateľská skúsenosť nie je ľahostajná a snažíte sa ju rýchlo prozákaznícky riešiť. Ostatní získajú pokoj, ak sa náhodou niečo pokazí, ste pripravení to riešiť.
Všeobecne je dobré na recenzie odpovedať. Ako na tie zlé, tak na tie dobré.
Využite recenzie na predaj
"Keď to máš, tak to ukáž!" Recenzie sú najlepším predajným argumentom, a preto by ste ich mali dať všetkým na oči.
Pravidelne narážame na e-shopy, ktoré majú skvelé recenzie, ale takmer vôbec s nimi nepracujú. Takou klasikou je vytvorenie sekcie "Hodnotenie e-shopu", ktorú umiestnia do pätičky webu. To je obrovská škoda, pretože len minimum návštevníkov scrolluje až úplne dole.
Preto je oveľa efektívnejšie vystaviť recenzie všetkým na oči hneď po vstupe na stránku. K tomu slúži mnoho nástrojov, službou Overené zákazníkmi od Heureky počnúc a notifikáciami od Overeného webu končiac.
Najefektívnejšie využitie recenzií je ich zobrazenie vo chvíli, keď sa návštevník rozhoduje o nákupe. Preto už stovky e-shopov využívajú marketingový nástroj Overený web, ktorý zobrazuje recenzie z Heureky a Zboží.cz priamo na vašom e-shope v malých notifikáciách.
Veľkou výhodou tohto spôsobu zobrazenia notifikácií je ich neprekliknuteľnosť. Vďaka tomu si návštevník recenzie prečíta, ale nie je odvedený na cudziu stránku, ako je tomu napríklad u widgetu Overené zákazníkmi od Heureky.
Kedy môžem so zberom recenzií prestať?
So zberom recenzií nikdy neprestávajte. Ani ak ich už máte stovky. Z niektorých prieskumov totiž vyplýva, že až 80 % zákazníkov nezaujímajú recenzie staršie ako 3 mesiace. Je to logické. Zákazníci chcú mať istotu, že kvalita vašich služieb a produktov je vo chvíli, keď oni objednávajú, stále vynikajúca.
Preto odporúčame proces získavania recenzií nikdy neukončovať. Ak na získavanie recenzií nemáte dostatok času, nastavte si automatizované procesy, ktoré sú spomenuté vyššie.
Ako recenzie pomáhajú e-shopu
Že recenzie zvyšujú dôveryhodnosť a pomáhajú predávať ďalším zákazníkom, už viete. Tým to ale nekončí. Ďalšou výhodou, ktorá plynie zo získavania recenzií, je to, že podporujú SEO, teda proces umiestňovania stránok vo výsledkoch vyhľadávania. Jednou z najnovších aktualizácií algoritmov giganta z Mountain View je Google Review Update 4, čiže prideľovanie bonusov webom, ktoré majú od používateľov veľa pozitívnych komentárov. A to je skvelý bonus, ktorý recenzie vášmu e-shopu prinášajú.
V dnešnej obrovskej konkurencii v online svete sú recenzie zásadné pre úspech e-shopu. Nepodceňujte ich získavanie a prezentáciu na e-shope.