Ako prepojiť Google Ads s Upgates a nastaviť prvé reklamy?

Pustili ste sa do vôd internetového podnikania a nemôžete sa dočkať prvých objednávok? Nie je sa čomu diviť. Úspešný e-shop je veľmi sľubnou cestou k finančnej nezávislosti. Nepôjde to ale samé. Naopak, vybudovanie sebestačného internetového obchodu vyžaduje množstvo práce. Prvé objednávky sa v administrácii e-shopu v úplnej väčšine prípadov nezjavia len tak. Je potrebné ísť tomu oproti. Najčastejšie formou PPC reklám. Dnes si povieme o tom, ako nastaviť prvé kampane

Tento článok vznikol v spolupráci s agentúrou SHEAN, ktorá vám pomôže s tvorbou webu aj online marketingom. 

Je nutné povedať, že reklamné systémy s Google Ads v čele vychádzajú užívateľom z radov začiatočníkov v ústrety. S rozvojom umelej inteligencie sa totiž tieto výkonnostné reklamy stávajú stále samostatnejšími. Skutočný prelom však znamená fakt, že umelou inteligenciou riadené kampane dokážu prinášať sľubné výsledky. Stávajú sa tak veľmi zaujímavou voľbou pre menej skúsených užívateľov, ktorí sa na manuálnu správu zložitých reklamných systémov úplne necítia. 

Kampane Performance Max

Slovné spojenie inteligentná kampaň nie je v Google ničím novým. Algoritmy vyberajú vhodné umiestnenia, publiká a skladajú čo možno najpútavejšie slogany už nejaký piatok. Skutočný prelom mal však prísť v minulom roku, kedy spoločnosť Google predstavila kampaň s názvom Maximálny výkon, v angličtine Max Performance

Podrobné vysvetlenie rôznych typov kampaní v Google Ads si môžete prečítať v našom staršom článku. Takže tentokrát len stručne. V rámci Google môžete pracovať s nákupnými, vyhľadávacími či obsahovými kampaňami. Max Performance žiadne podobné bariéry nemá. Všetky typy reklám totiž dokáže kombinovať do jednej, ako inak, maximálne výkonnej. Tá sa potom užívateľom zobrazuje doslova naprieč internetom. Pritom vyhľadáva nielen nových zákazníkov, ale tiež sa prostredníctvom remarketingu snaží na kúpu presvedčiť všetkých, ktorí už váš e-shop navštívili. 

Nastavenie Performance Max kampane je otázkou niekoľkých pomerne jednoduchých krokov, ktoré zvládne aj začiatočník. Podľa expertov z oboru zatiaľ tieto kampane, ktoré má pod taktovkou umelá inteligencia, prinášajú veľmi zaujímavé výsledky. S rýchlym rozvojom technológií navyše môžeme predpokladať, že sa prínosy budú ešte zlepšovať. 

Pred nastavením kampane: ako prepojiť svoj e-shop s Google Ads?

Samotnému nastaveniu a spusteniu kampane predchádza splnenie niekoľkých dôležitých krokov, bez ktorých inzercia na Google nemá zmysel. Ide predovšetkým o vytvorenie konverzných akcií, prepojenie Google Ads s vaším e-shopom a nahranie produktového feedu. Pokiaľ máte e-shop v Upgates, nie je prepojenie e-shopu s Google Ads nič zložité. Stačí si len v administrácii svojho Google účtu nájsť číslo pre meranie

Návod, ako založiť novú konverznú akciu, si môžete detailne prečítať priamo v nápovede Google. Vezmeme to teda stručne. 

Pokiaľ máte značku aj katalóg už implementovaný, môžete rovno preskočiť k samotnej tvorbe reklamnej kampane. 

Svoj reklamný účet si s e-shopom môžete prepojiť dvoma spôsobmi. Jeden využíva prenos údajov v rámci Google Analytics, druhý funguje na báze priameho napojenia vložením meracieho kódu. Všeobecné odporúčanie znie využiť priame prepojenie e-shopu s Google ads. Preto si práve tento postup v rýchlosti vysvetlíme. 

V rámci správneho prepojenia e-shopu s Google Ads je tiež potrebné vytvoriť konverznú akciu. 

V Google Ads je postup nasledujúci. 

  • V Google Ads prejdite do sekcie Nástroje a nastavenia a následne v podsekcii Meranie kliknete na Konverzie. V novšej verzii Google Ads potom túto ponuku nájdete vľavo pod sekciou Ciele a následne Konverzie.
  • Tu vyberte možnosť Nová konverzná akcia.
  • Teraz vás bude zaujímať možnosť Webovej stránky. Zadajte adresu svojho e-shopu. 
  • Zbehnite dole k možnosti Konverznú akciu pridať ručne. 
  • Tu vyberte, o akú akciu pôjde, pravdepodobne vás najviac bude zaujímať Nákup.
  • Svoju konverziu pomenujte. Tu ide o interný názov, aby ste sa v reklamnom systéme ľahko vyznali. 
  • V poli hodnota zvoľte možnosť: Použiť pri jednotlivých konverziách rôzne hodnoty. Google Ads potom bude zaznamenávať presnú hodnotu objednávok z e-shopu. 
  • Ďalej odporúčame pri voľbe počet zvoliť: Každá
  • Kliknite na Hotovo a Uložiť a pokračovať.
  • Teraz už je nová konverzia v podstate na svete. 
  • Otvorte možnosť: Zobraziť fragment udalostí
  • Kódu sa nemusíte zľakať. Stačí nájsť riadok v tvare: 

      'send_to': 'AW-XXXXXXXXXXX/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • Časť pred lomkou začínajúcu na “AW-” Skopírujte v administrácii Upgates (Doplnky/Google/Google site tag/) do kolónky Číslo pre meranie, a to vrátane časti AW- na začiatku. Časť za lomkou je potom Štítok konverzie.

Ako na rozšírené konverzie

Odporúčame tiež využitie rozšírených konverzií, vďaka ktorým môže Google Ads zbierať viac údajov, na základe čoho lepšie cieli vaše reklamy. Nejde o nič zložité, všetko zvládnete na niekoľko klikov. 

Zostaňte ešte v nastavení konverzie, ktorú ste práve založili. Pre istotu ešte zopakujeme:

(Nástroje a Nastavenia/Meranie-Konverzie/Vaša novo založená konverzia)

Keď na ňu kliknete, ukáže sa vám ponuka, na ktorej konci nájdete možnosť Vylepšené konverzie. Zapnite si ich. Ako typ značky nechajte “Značky Google alebo správca značiek”. 

V administrácii Upgates potom vedľa kolónok, do ktorých ste vkladali číslo pre meranie a Štítok konverzie, nájdete checkbox “Rozšírené konverzie”. Aktivujte ho. 

Prepojenie katalógu produktov

K úspešnému spusteniu kampane potrebujete ešte jednu zásadnú vec. Ide o samotné produkty, ktoré reklamnému systému naservírujete formou feedu. Aby všetko fungovalo, ako má, bude potrebné založiť si účet v Google Merchant Center. Tu vytvoríte nový obchod a vložíte odkaz, ktorý nájdete v administrácii Upgates. Tak ideme na to.

  • Založte si teda Účet v Google Merchant Centre. 
  • Zároveň tiež bežte do administrácie Upgates. V ponuke Doplnky/Google nájdete sekciu Google Nákupy a kliknite na Aktivovať. Zároveň si do kopírovania pripravte zvolenú adresu. Ide o XML feed s vašimi produktmi. 
  • Vľavo nájdete ponuku Produkty a podsekciu Zdroje. Tu nájdete veľký symbol + (pridať). Kliknite naň.
  • Vyberte si cieľové krajiny, ktoré vás budú zaujímať. Pre začiatok bude samozrejme asi stačiť Slovenská republika a jazyk Slovenčina. Pokračovať.
  • Teraz svoj produktový katalóg pomenujte podľa seba. A nižšie zvoľte “Plánované načítanie”. Tu vás bude najviac zaujímať kolónka Adresa URL súboru. Tu zvoľte adresu, ktorú ste pred chvíľou našli v Upgates. 

Teraz už stačí len jediné. Prepojiť svoj účet Google Ads s účtom v Google Merchant Center.

V Google Ads choďte do Nastavenia/Prepojené účty. Vyberte Google Merchant Center a účty prepojte. 

Nastavujeme kampaň Performance Max

Konverzie a produktový katalóg sú základom dobre nastavenej kampane. Pokiaľ máte oba vyššie spomenuté body odškrtnuté, môžeme sa posunúť k tomu hlavnému. Teda nastaveniu kampane. 

  1. V rozhraní Google Ads vyberte možnosť Nová kampaň cez veľké tlačidlo pridať. 
  2. Ako čiastočný cieľ zvoľte Predaje, alebo postupujte s možnosťou Vytvoriť kampaň bez zvoleného predaja
  3. Teraz bude nasledovať to najdôležitejšie. V ďalšom kroku po kliknutí na tlačidlo Pokračovať totiž budete vyberať typ kampane. Tu vyberte možnosť Maximálny výkon. Práve pod týmto označením sa skrýva kampaň typu Performance Max. 
  4. O niečo nižšie zvoľte požadované konverzné ciele. Tým hlavným by mali zostať Nákupy.
  5. V prípade, že máte správne napojený Merchant Center, zobrazí sa vám správny produktový katalóg. 
  6. Vyberte si tiež názov kampane. Taký, aby ste sa v reklamnom účte vyznali. 
  7. Teraz zadajte priemerný denný rozpočet, ide o sumu, ktorú po vynásobení číslom 30,4 vaša kampaň za jeden mesiac neprekročí. Konkrétna výška kampane je samozrejme na vás. Pokojne si všetko vyskúšajte s menším rozpočtom, ktorý môžete postupne zvyšovať. 
  8. Nasleduje stratégia ponúk. Viac si o nich môžete prečítať v našom staršom článku. Podľa zamerania vášho podnikania a povahy produktov, ktoré predávate, zvoľte optimalizáciu na počet konverzií alebo hodnotu konverzie (meranú tržbami). Následne môžete Google dať tiež cieľovú návratnosť investícií (ROAS). Ide o sumu na jednu korunu, ktorá by sa vám pri investovaní do reklamy mala vrátiť. Udáva sa v percentách. Pokiaľ teda zvolíte napríklad 600 % znamená to, že každá vynaložená koruna do reklamy by ideálne mala priniesť 6 korún v hodnote konverzií. ROAS zvážte s ohľadom na výšku vašich marží.
  9. Ďalším krokom je výber lokality a jazyka. Tu vyberiete krajiny, ktoré sú pre vás relevantné. Asi teda Slovenská republika, prípadne Česko. V jazykoch budete mať prednastavenú možnosť Slovenčina. Pokiaľ ju krížikom zrušíte, budete cieliť na užívateľov v Slovenskej republike, ktorí však používajú iné jazyky. Mnoho ľudí si napríklad schválne prepína jazyk operačného systému alebo prehliadača do angličtiny. Cielením na všetky jazyky v rámci lokality vám títo užívatelia neuniknú.
  10. Pod voľbou jazykov a lokalít neprehliadnite kolónku Ďalšie možnosti. Tu nájdete nastavenie a možnosť Rozšírenia cieľovej URL. Prednastavenú možnosť zmeňte na “Vypnuté: posielať prevádzku len na zadanej URL”. Týmto krokom Google hovoríte, aby užívateľa posielal len na adresy z vášho feedu. Nebude sa tak stávať, že by sa ľudia z reklám preklikávali na nerelevantné adresy.
  11. Teraz prichádza na rad konkrétna tvorba kampaní. Pomenujte si skupinu podkladov. Opäť ide o názov, ktorý má predovšetkým uľahčiť vašu orientáciu. Tu vyplníte cieľovú URL vášho e-shopu, vyberiete obrázky, videá, nahráte logá a pridáte popisy. Snažte sa využiť všetky dostupné možnosti. Nahrajte teda čo najviac obrázkov v rôznych veľkostiach a formátoch. Rovnako tak ponúknite reklamnému systému viac verzií vášho loga. 

Pokračovanie bez podkladov

Existuje tiež stratégia, pri ktorej Google Ads zoznamy podkladov nevložíte. Reklama bude fungovať aj bez toho. Obmedzíte však formáty, v ktorých sa bude zobrazovať. Niektoré testy ukazujú pomerne zaujímavé výsledky tejto taktiky. Ide už ale skôr o záležitosť následného ladenia a optimalizácie, kedy sa z reklám budete snažiť získať maximum. Teraz nám ide o to, aby sme reklamy po prvýkrát nastavili a prilákali prvých návštevníkov. Na optimalizáciu budeme mať dosť času neskôr.

11) Nižšie si všimnite kolónku Signály publika. Tá je veľmi dôležitá. Prostredníctvom signálov totiž môžete reklamnému systému povedať, ktorí užívatelia internetu sú pre vás relevantní. Pokiaľ už v Google Ads máte remarketingové zoznamy, ktoré sa plnia návštevníkmi stránok, môžete pridať práve tieto. Vytvoriť môžete tiež zoznamy ľudí, ktorí majú určité záujmy alebo navštevujú články, ktoré sú pre vaše podnikanie relevantné, a to vrátane tých konkurenčných. Pokiaľ je dostatočne obsiahly, veľmi relevantným publikom bude zoznam ľudí, ktorí už u vás zakúpili, alebo aspoň vložili tovar do košíka.

Pokiaľ signály publika nepridáte, bude reklame vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov trvať o niečo dlhšie. 

A je hotovo, reklamu môžete týmto spustiť. 

Nevýhody PMax kampaní

Už v úvode sme si vysvetlili, že tento druh kampane má pevne v rukách umelá inteligencia využívajúca strojové učenie. To je obrovská výhoda pre menej skúsených užívateľov. Vysoká miera automatizácie má však aj svoje negatíva. Predovšetkým ide o veľmi obmedzené možnosti úpravy nastavení, alebo korigovanie jej cielenia. 

  • Žiadne možnosti cielenia: pokiaľ ste už niekedy nejaké kampane nastavovali, asi si spomeniete, že veľmi podstatnou časťou bola špecifikácia cieľového publika. Tu by ste niečo podobné hľadali márne. V kampani typu Maximálny výkon nemôžete ani oddeliť, či svoje prostriedky smerujete k akvizícii nových klientov alebo k oslovovaniu zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili. 
  • Veľmi náročné sú možnosti vylučovania výrazov, na ktoré svoje reklamy cieliť nechcete. 
  • Kontrolu nebudete mať ani nad cenami preklikov
  • Skrátka vám neostáva iné ako veriť, že reklamný systém Google bude všetko riadiť tak, ako má. 
  • Doterajšie skúsenosti tiež ukazujú, že PMax kampaň nemá príliš rada zmeny, a to vrátane úpravy rozpočtu, zmeny stratégie, podkladov a podobne. Tie totiž kampaň opäť posielajú do určitej formy fázy učenia. Tá môže podľa Google trvať až mesiac. Optimalizácia týchto kampaní teda vyžaduje trpezlivosť. Výsledky môže začať prinášať až za niekoľko týždňov. 

Ako PMax kombinovať s ďalšími kampaňami v Google Ads? 

Kampaň PMax ideálne kombinujte s vyhľadávacou brandovou kampaňou, teda takou reklamnou kampaňou, ktorá cieli priamo na vašu značku. Doterajšie skúsenosti ukazujú, že kampaň Maximálny výkon má v Google výsostné postavenie. Po jej spustení tak s najväčšou pravdepodobnosťou začne klesať výkon ostatných kampaní, a to predovšetkým doterajších kampaní v nákupoch. Má to jednu výnimku. Informácie uniknuté zo spoločnosti Google však naznačujú, že pred PMax kampaňou majú dobre nastavené vyhľadávacie kampane prednosť.  

Segmentácia katalógov

Po tom, čo reklamu rozbehnete, možno vás napadne začať sa hrať s optimalizáciou reklám tak, aby priniesli čo najlepšie výsledky. Jednou z takých možností, ktorá sa ponúka, je segmentácia produktov. Aj napriek pokročilej automatike, ktorá riadi prakticky všetko, totiž môžete ponúkané produkty rozdeliť. Môžete si napríklad vytvoriť katalógy rozdelené podľa kategórií tovaru, ktorý predávate. Alebo vytvoriť samostatný podklad pre najpredávanejšie produkty. 

Rôzne segmenty vášho produktu môžete pridávať z rozhrania skupín podkladov. Reklame môžete pridať novú skupinu podkladov, ktorá bude napojená na feed len s určitou skupinou produktov. Na základe toho môžete následne vyhodnocovať, ktorej skupine podkladov to ide najlepšie. 

Štatistiky

Potom, čo reklamy prejdú vstupnou fázou, kedy sa snažia zachytiť prvých zákazníkov a vysledovať špecifikácie, ktoré pomôžu v hľadaní ďalších, pravidelne kontrolujte sekciu Štatistiky. Ide o jediné miesto, kde vám umelou inteligenciou riadená kampaň nechá nahliadnuť pod pokrievku. V tejto sekcii totiž uvidíte, pri ktorom publiku sa reklame najviac darí. Taktiež zistíte, či nejaké konverzie neprinieslo konkrétne kľúčové slovo. Vzhľadom na to, že sa kampaň optimalizuje sama, majú tieto údaje skôr len informatívny charakter.  

Potrebujem vôbec profesionála? 

Pokiaľ ste sa dočítali až sem, mali by ste byť schopní úspešne prepojiť svoj e-shop s reklamným systémom a nastaviť kampaň zameranú na predaj produktov. Veľa sme tu hovorili o umelej inteligencii a o tom, že reklamné systémy fungujú do značnej miery automaticky. Ponúka sa teda otázka, či e-shop dnes ešte vôbec potrebuje na správu PPC kampaní profesionála. 

Dnes sme si vysvetlili absolútny základ spustenia prvej kampane. Aj napriek tomu to vyšlo na pomerne dosť obsiahly článok. Možno si tak dokážete predstaviť, čo všetko skutočne profesionálna správa PPC kampaní obnáša. Následná optimalizácia, kedy po percentách postupne vylepšujete svoje výsledky, už vyžaduje naozaj expertné znalosti a hlavne skúsenosti. Zatiaľ čo prvú kampaň si teda môžete skúsiť nastaviť sami, v neskorších fázach a väčších výdavkoch sa už asi bez profesionálneho partnera nezaobídete. 

Chcete sa o Google Ads dozvedieť viac? Potom nie je nič jednoduchšie, ako sa obrátiť na špecialistov z agentúry SHEAN

Viac informácií sa dozviete na adrese upgates@shean.cz

Ďalší článok
10 profesionálnych tipov pre vylepšenie vašej PPC reklamy