Ako zvýšiť obrat e-shopu pomocou affiliate marketingu

Affiliate marketing je v súčasnej dobe na prudkom vzostupe. Absenciou možnosti nákupov v kamenných predajniach nastal veľký rozmach online predajov a firmy, ktoré otáľali s investíciami do online obchodovania, sa museli rýchlo prispôsobiť digitálnemu trendu. Inak sa ocitli vo veľkých problémoch. S rastúcou saturáciou a rozvojom digitálneho trhu však vyvstáva čoraz väčšia potreba správne diverzifikovaného marketingového mixu, ktorý e-shopu zaistí v neposlednom rade výkon a stabilný rast obratu. Ako však v dnešnej dobe zaistiť široký dosah kampaní a zároveň si udržať kontrolu nad výdavkami v neistých vodách digitálu?

V čom spočíva čaro Affiliate marketingu?

Affiliate patrí medzi najefektívnejšie spôsoby online marketingovej propagácie, pretože všetky výdavky sú spojené iba s vyplácaním provízie za uskutočnené a schválené predaja, neplatia sa za kliknutia ani za umiestnenie reklamy

Najčastejšie sa do affiliate propagácie zapájajú e-shopy predávajúce tovar, ale provízny predaj môže byť založený aj na predaji služieb, finančných produktov alebo napríklad energiou. Affiliate program si môžu e-shopy a ďalší predajcovia prevádzkovať sami. Pokiaľ ale zvolí spoluprácu s affiliate sietí, bude to pre nich oveľa jednoduchšie a prinesie im to popri vytúžený výsledok tiež celý rad výhod.

Affiliate sieť sa na jednej strane stará o inzerentov, ktorým zaisťuje marketingovú a technickú podporu, pod ktorú patrí napríklad zaistenie bezproblémového zaznamenávanie uskutočnených predajov, pripisovanie provízií a ďalšie tok informácií.

Na strane druhej sa stará o Publisher. Tí propagujú e-shop alebo jeho konkrétne produkty a privádza mu tak nových inzerentov, zvyšujú priemernú hodnotu objednávky a rozširujú povedomie o značke. To všetko na svoje vlastné náklady výmenou za provízie zo sprostredkovaných predajov.

Práve affiliate sieť zabezpečí, že sa ponuka inzerenta dostane k tisícom publisherov zapojených v systéme. Obstaráva všetku komunikáciu, fakturáciu a vykonáva platby. Vďaka tomu inzerent nemusí aktívne Publisher vyhľadávať a miesto stoviek až tisícov individuálnych komunikáciou s jednotlivými Publisher a preplácanie rovnakého množstva faktúr každý mesiac komunikuje iba s jediným profesionálnym partnerom, ktorý sa o všetko rád postará za neho.

Affiliate sieť si zakladá na plnej transparentnosti voči inzerentom aj publisherům a poskytuje im prístupy do analytického systému, aby mali dáta v reálnom čase pre svoje interné potreby. Ďalej potom zabezpečuje pravidelný reporting, zasiela prehľadné podklady pre ľahké schvaľovanie konverzií, vykonáva optimalizáciu a už spomínanú fakturáciu tak, aby maximálne zjednodušila a urýchlila činnosť obom zúčastneným stranám. Spoľahlivé meranie, pravidelná komunikácia a servis sú základom fungujúcej spolupráce. 

"E-shopy dnes majú plné ruky práce a nedostatok marketérov. Majitelia by radi zvýšili obraty a zákaznícku základňu, ale nie je, kto by sa tomu mal čas venovať. Affiliate sieť zabezpečí všetko na kľúč a ak má svoje vlastné projekty a spolupráca s veľkými Publisher, tak dokáže obraty výrazne navýšiť" hovorí projektový riaditeľ siete Affiliate Port Ing. ján makovice

Z ponuky Affiliate marketingu si vyberiete aj vy

Medzi najväčšie Publisher v affiliate sieťach patrí cashbackové portály. Ide o projekty, ktoré investujú svoje kapacity a financie do budovania zákazníckej základne a propagácie zapojených e-shopov. Cashbackový portál motivuje zákazníkov k nákupu v e-shopoch tým, že im ponúka možnosť získať určité percento hodnoty uskutočneného nákupu späť. Využíva k tomu časť získaných provízií od inzerentov. Cashback výrazne zvyšuje dosah marketingovej komunikácie samotných e-shopov. E-shopu tak privádza nových zákazníkov, ale motivuje aj tie existujúce k opakovaným a častejším nákupom. 

Veľkej obľube u inzerentov po celom svete sa tešia tiež takzvané kupónovej weby. Aj tie patrí svojím počtom a veľkosťou k najväčším affiliate publisherům. Kupónovej weby zhromažďujú zľavové kupóny od jednotlivých partnerov na jednom virtuálnom mieste. Tieto kupóny potom posielajú koncovým zákazníkom alebo je publikujú na svojom webe a to vždy so svojím affiliate linkom. Z privedených predajov následne získavajú províziu. Ak e-shop zvolí propagáciu pomocou kupónov, je potrebné myslieť na správnu stratégiu, aby boli pre zákazníka motivátorom k nákupu, nie len súčasťou nákupu, ktorá e-shopu znižuje maržu bez akejkoľvek pridanej hodnoty.

Ďalšie významnú skupinu publisherov tvoria obsahové weby a influenceři. Títo partneri sa teší veľkej obľube u inzerentov, pretože ich obsah má často zábavnú alebo edukatívne formu a obsahuje osobné odporúčania. Táto forma s väčšou pravdepodobnosťou privedie nových zákazníkov, ale má aj svoje nevýhody. Pretože sa nejedná o typický výkonový priestor, máva tento zdroj z pohľadu konverzií nižšie výsledky, ale za to viac rozširuje povedomie o brandu.

Existuje ešte mnoho ďalších spôsobov propagácie. Zaujímavé sú napríklad e-mailovej databázy, ktoré rozosielacej subjekt využíva na propagáciu e-shopu na základe povolenia užívateľov k marketingovému oslovenie alebo napríklad propagácia na facebookových skupinách.

Ako jednoducho začať s affiliate marketingom

Ak sa rozhodnete pre affiliate marketing, je dobré, rovnako ako u ostatných foriem marketingu, zvoliť správnu stratégiu a nastaviť správne KPI. Akými krokmi si následne musíte prejsť?

  • Zvolenie vyhovujúceho prístupuNa začiatku sa rozhodnite, či sa do affiliate marketingu pustíte na vlastnú päsť alebo zvolíte spoluprácu s affiliate sietí. Jednoznačne rýchlejší, jednoduchší a lacnejší variantom je affiliate sieť. Bez veľkých počiatočných časových i finančných investícií vás v priebehu niekoľkých dní budú propagovať desiatky či stovky publisherov.

  • Spojenie so sieťou / nájdenie vhodného technického riešeniaKontaktujte affiliate síť Affiliate Port, dohodnite podmienky spolupráce a uzavrite zmluvu.

  • Stanovenie provízie na základe predajnej maržeVykonajte jednoduchú analýzu a rozdeľte svoje produkty na základe výšky ich marže do niekoľkých skupín a následne jednotlivým skupinám nastavte správnu výšku provízie.

  • Nasadenie trackovacího kóduVložte do stránok e-shopu jednoduchý merací kód, ktorý vám vygeneruje affiliate softvér. Samotná implementácia kódu je jednoduchá a zaberie len pár minút. Nasleduje otestovanie meranie a spustenie programu.

  • Komunikace s publishery, marketingV tomto kroku již začíná práce s publishery. Affiliate síť za Vás najde a osloví partnery, kteří mohou ihned začít kampaň propagovat.

Článok o tom, prečo sa oplatí nepodceňovať affiliate marketing si pre vás pripravil Affiliate Port, ktorý prevádzkuje portály Plná peněženka, Lookio nebo Kutilo

Ďalší článok
Ako mať poriadok na zákazníckej starostlivosti a ako prepojiť podporu s vaším e-shopom na Upgates