Automatické ponúkanie cien ľahko a rýchlo s BiddingManagerem

Predstavujeme BiddingManager, bidovací nástroj pre malé a stredne veľké e-shopy. V článku vám ukážeme jeho přednostia odkážeme vás na veľa zaujímavých informácií a návodov, ktoré vám uľahčia orientáciu a prvé kroky v nástroji. Upgates a BiddingManager

V rámci partnerstva Upgates a BiddingManageru sme pre vás pripravili tiež špeciálnu akciu, vďaka ktorej si budete môcť vyskúšať prínos optimalizovaného Bidding, práve na vašom eshope. Ale vezmeme to pekne poporiadku.

Zoznámte sa, BiddingManager!

BiddingManager je bidovací nástroj, ktorý na jednom mieste hromadia dáta zo tovarových porovnávačov Heureka.cz, Heureka.sk a Zboží.cz. Na základe týchto dát sa môžete relevantne rozhodovať o tom, ktoré produkty sa oplatí bidovať a bidding produktom v BiddingManageru tiež ľahko a rýchlo nastaviť.

Ako môžete vidieť na obrázku, graf poskytuje informácie o celkovom počte položiek vo feedu, spárovanosti a počtu bidovatelných (možno ich reálne bidovať) či nebidovaných produktov. V základnom prehľade rozdeľuje BiddingManager celkovej štatistiky produktov podľa obľúbenosti, dostupnosti a rozdielu v cene.

V sekcii Bidding sú produkty kategorizované podľa kategórií, v ktorých sú spárované vo porovnávačoch tovaru. Na ďalšej úrovni sú tieto kategórie členené podľa výrobcov a na poslednej úrovni sa nachádza jednotlivé produkty. Nastavovať rôzne bidovací stratégie tak môžete na úrovni kategórií, výrobcov i jednotlivých produktov.

Všetky dáta tečú do nástroja skrze produktovej feedy a API vyššie zmienených porovnávačov. Pri produktoch v BiddingManageru nájdete okrem klasických informácií ako je dostupnosť, cena a iné, aj informácie o počte kliknutí z bidovaných / nebidovaných pozícií. Počtu e-shopov, ktoré inzerujú na produktové karte, na ktoré bidované pozíciu sa vaša ponuka aktuálne nachádza a ako je na tom v radenie podľa ceny. Táto zozbierané dáta slúžia ako podklad pre efektívne nastavenie bidovacích stratégií na mieru danému produktu či skupine produktov a aktuálnu situáciu vo porovnávači.

Produkty v BiddingManageru môžete filtrovať podľa širokej škály kritérií a vyfiltrované dáta jednoducho vyexportovať (XLSX, CSV). Dáta je možné sledovať v čase a taktiež je porovnávať. Možností a funkcionalít je v ponuke hneď niekoľko, stačí si vybrať.

Ukážka BiddingManager

Skrze rozhranie BiddingManageru môžete bidovať manuálne i automaticky. Manuálne bidding slúži na nastavenie pevne stanovených cien preklikov. Pokiaľ chcete cenu prekliku zmeniť, musíte to urobiť manuálne. V prípade, že však stavíte na stratégiu "Optimálne CPC", z ručného Bidding sa stane bidding čiastočne automatizovaný. Viac si o stratégii Optimálny CPC môžete prečítať TU.

V prípade automatického Bidding za vás pracuje robot, ktorý 12x denne kontroluje pozície produktov na porovnávačoch a veľkosť CPC upravuje tak, aby boli vidieť maximum času. Rovnako tak dokáže rozoznať, kedy už produkty stráca svoj ekonomický prínos a z autobidování ich vie vypnúť. Cieľom Bidding je totiž dosahovať obratu pri zachovaní adekvátnych nákladov. Všetko sa ale odvíja od vami nastavenej bidovací stratégie. Ak napríklad budete chcieť bidovať agresívne, nech to stojí, čo to stojí, automat bude produkty držať na bidovaných pozíciách bez ohľadu na náklady.

V čom je najväčšia sila BiddingManageru?

V rovine všeobecnej sme vám už bidovací nástroj predstavili. Poďme sa ale stručne v bodoch pozrieť na to, aké sú najväčšie prednosti BiddingManageru:

  • Sprievodca prvým nastavením - Aby bolo zoznámenie s nástrojom čo najjednoduchšie, obsahuje BiddingManager sprievodca prvého nastavenia, vďaka ktorému pre vás bude základné nastavenie bidovacích stratégiou hračka. A keby ste si predsa len neboli istí, tak môžete zhliadnuť videonávod.

  • Stratégia Optimálne CPC - Bidovací stratégia, ktorá preceňuje CPC automaticky, na základe štatistík za posledných 30 dní, ceny výrobku a stanovenej výšky maximálneho PNO. CPC priraďuje produktom individuálne a v ideálnej výške.
  • Auto-bidding - Funkcia automatického bidování je vhodná najmä pre vaše kľúčové produkty. U kľúčových produktov vykonáva BiddingManager pravidelnú kontrolu a prípadne úpravu CPC 12x denne tak, aby bolo zabezpečené zobrazenie produktov na popredných pozíciách v boxe odporúčaných produktov čo možno najdlhšie. Viac si o jeho prednostiach môžete prečítať TU</a >.
  • Odporúčané produkty pre Auto-bidding - Chytrý algoritmus nástroje vám pomôže nájsť tie najvhodnejšie produkty pre Auto-bidding.
  • Systém notifikácií - Vyčerpaný kredit, nedostupný XML feed, zlé loginy alebo strata certifikátu Overené zákazníkmi. Na všetko vás BiddingManager upozorní správou v rozhraní nástroja.
  • Export štatistík - Dáta z BiddingManageru môžete na klik exportovať do súboru CSV alebo XSLX.
  • Systém nápoved a vzdelávanie - V administračné rozhranie je pre vás pripravená užívateľská príručka, na Youtube video tutoriály a na blogu celý seriál návodových článkov. Pre vyskúšanie základných prvkov v nástroji, takpovediac "nanečisto", slúži BiddingManager School - virtuálne e -shop s virtuálnou menou, v ktorom môžete svoje bidovací zručnosti otestovať.

Ako to v praxi vlastne funguje?

Úplne jednoducho. Svoj XML feed z e-shopu vložíte do BiddingManageru, kde dôjde k spracovaniu produktových dát a načítanie všetkých informácií do nástroja. Na základe nastavených bidovacích stratégií sa vytvorí úplne rovnaký výstupný feed (obohatený len o hodnoty CPC), ktorý sa nasadí do tovarového zrovnávače. Aktuálnosť zasielaných dát je pre efektívne inzerciu prioritné, preto aktualizácie XML feedu prebieha každú hodinu.

Je BiddingManager pre každého?

BiddingManager je ideálnym riešením pre menšie a stredne veľké e-shopy s maximálnou veľkosťou produktových feedov do 150 000 položiek. Vhodný je predovšetkým pre eshopy, ktoré si vystačia s automatizovaným Bidding u hlavných produktov zo svojho sortimentu a zároveň k svojej práci nepotrebujú drahšie a výkonnejšie nástroje či služby. Využitie tu nájdu tiež freelancer a agentúry, ktoré môžu pod jedným účtom spravovať hneď niekoľko e-shopov. Používatelia, ktorí sú v problematike Bidding neznalí môžu za príplatok spravovanie prenechať odborníkom. Používanie BiddingManageru je ale vďaka Sprievodcovi prvým nastavením pomerne jednoduché.

Pre náročnejších a väčšie klientov, ktorí potrebujú automaticky bidovať tisícky produktov, je vhodnejšie prémiová služba BiddingTools. Tá zabezpečuje okrem bidování tiež zbožákový fullservis služieb (párovanie produktov, úpravy v XML feedu, individuálne cenotvorba a ďalšie).

Základné informácie o bidovacím nástroji BiddingManageru nájdete tiež na našich webových stránkach Upgates v časti Prepojenie - Marketing a zrovnávače.

Špeciálna BiddingManager akcie pre klientov Upgates

V rámci rozšírenia spolupráce sme pre všetkých existujúcich klientov Upgates pripravili špeciálnu akciu na mieru:

pestované BiddingManageru na 30 dní zadarmo, v rukách skúseného špecialistu na bidování a optimalizáciu zbožákových účtov.

Zadarmo a bez práce môžete počas tridsiatich dní zistiť, či je optimalizovaný bidding prínosný aj pre váš eshop.

Ako akciu využiť?

  • Zaregistrujte sa do Biddingmanageru do 30. 05. 2021
  • Po úspešnom pridanie porovnávače do nástroja vás budú pracovníci z BiddingManageru Telefonicky kontaktovať a stačí, keď sa odkážete na túto akciu vo spoluráci s Upgates.
  • Spoločne doladíte všetky podrobnosti na spustenie testing a následne vám pobeží 30 dní testovania zdarma. O bidding sa postará skúsený optimalizátor z BiddingManager tímu.
Ďalší článok
Dominika Postavová: Cena je pre zákazníka najdôležitejší faktor. Pricing Fox jej tvorbu automatizuje