Ako každý štvrtý novembrový piatok v roku, aj zajtra nás čaká Black Friday. Tento neoficiálny sviatok a s ním spojené zľavy, menia každoročne správanie Čechov. A vďaka Black Friday tiež prebiehajú najväčšie predvianočné nákupy. Práve preto sú najsilnejšie dni predvianočnej sezóny posledných rokov vždy koncom novembra.

Pôvodne americká marketingová akcia nasledujúce pod dňu Díkuvzdání, sa rýchlo šírila aj po zvyšku sveta. Prvá väčšia tuzemský internetový obchod, ktorý ju praktizoval, bol podľa dostupných zdrojov internetový obchod Alza. Čierny piatok sa u nás stal postupom času v podstate každoročné tradíciou. Veľa e-shopov, ale aj kamenných obchodov má Black Friday celý november. Rovnako tak sa schyľujú k čo najviac šokujúcim zľavám. Tie dosahujú mnohokrát 80% a viac. Ako ich ale zo záverov spotrebiteľské organizácie dTest zrejmé, tieto zľavy sú často len ilúzia. Buďte teda ako majitelia e-shopu obozretní, aké zľavy ponúkate a akými spôsobmi sa na ne dostanete.

Čo robiť v rámci akcie Black Friday?

1) Zľavové akcie a výpredaje

Podstatou čierneho piatku sú nákupy v zľavách. Ako sme ale písali vyššie, dajte si pozor, nech to moc nepřestřelíte. Typicky medzi sebou e-shopy súťaží o to, kto dá zľavu vyššia. Platí ale, že menej je niekedy viac. Mnoho nakupujúcich už tieto klamlivé triky pozná a s enormne veľkých zliav vytuší nejakú levárnu.

Skúsiť môžete nasadiť napríklad odpočet do konca výpredajov alebo dodať k akčným produktom info o ich limitovanom počte.

2) Vytvorte a nasaďte tematický obsah

Vytvorte pútavé bannery zdôrazňujúce Black Friday výpredaje a zľavy. Napíšte články a pripravte si tiež grafiku pre marketingové kanály, v ktorých budete všetko prezentovať navonok.

3) Všetko komunikujte svojim zákazníkom

Info o Black Friday na vašom e-shopu by sa malo dostať ku všetkým vašim zákazníkom a k vašej cieľovej skupine. Ktoré komunikačné kanály využiť?

  • sociálne siete
  • newsletter
  • články v médiách
  • reklamné spoty v TV / rádiu
  • fyzická propagácie
  • ďalšie

Najjednoduchším a najlacnejším spôsobom, ako dať ľuďom o akcii vedieť, je využitý newsletter a sociálne siete e-shopu. Tieto dva spôsoby umožnia aj z dlhodobého hľadiska perfektne zacieliť na pre vás relevantné publikum. Na sociálnych sieťach môžete tiež využiť platených reklám.

Čo pre menšie e-shopy vhodné úplne nie je? Platené reklamy - PR články, spoty v TV alebo fyzická propagácie vo forme letákov, billboardov, reklamných plôch v MHD a pod. Je potrebné si uvedomiť, že Black Friday je čisto marketingový sviatok. Väčšinu reklamné masáže v televíziách urobia tí najväčší online hráči. Bez podobné marketingovej podpory tak nemožno očakávať rovnaký efekt a výsledok ako v jejijch prípade. Aj cez to sa vám môže čierny piatok vyplatiť. Všetko záleží na tom, ako šikovne spracujete a odprezentujú obsah a zľavy.

Ako na Black Friday zarobiť ako zákazník UPgates?

Pripojte sa do našej Black Friday súťaže na Facebooku. Výherca získa prenájom e-shopu do konca roka zadarmo!