Braňo Šimo (CEO, SuperFaktura): nutné zlo fakturácie podnikateľom maximálne uľahčujeme

Vystavovanie a správa faktúr rozhodne nepatrí medzi najobľúbenejšiu činnosť podnikateľov. Preto sa SuperFaktúra, ktorú v Česku na Slovensku používa takmer 100 tisíc firiem, snaží tieto procesy zjednodušovať a pokiaľ možno aj automatizovať. Nielen o tom, ale aj o ďalších spôsoboch, ako obľúbený fakturačný nástroj šetrí nervy podnikateľov, sa s nami rozprával CEO SuperFaktúry Braňo Šimo.

SuperFaktúra je jedným z najžiadanejších fakturačných systémov na Slovensku a v Česku. Čo vás odlišuje od konkurenčných nástrojov?

Snažíme sa, aby sme boli užitočným a efektívnym nástrojom. Či už pre drobného podnikateľa, malú alebo strednú firmu s viacerými fakturantami, ale aj pre tých, ktorý potrebujú vystavovanie dokladov automatizovať - ako sú eshopy alebo napríklad rôzne agentúry, ktoré na nás môžu napojiť svoje CRM systémy.  A to s veľmi dobrým pomerom cena/výkon.

U nás nájdete od vystavovania faktúr a iných typov dokladov, cez exporty dát pre kuriérov, po exporty do rôznych účtovných programov. Alebo dokonca aj knihu jázd. Niekoho môže potešiť fakturácia do zahraničia (155 fakturačných mien, faktury v 14 cudzích jazykoch), iného automatické poslanie SMS upomienok priamo zo SuperFaktúry. Zákaznícka podpora je dostupná aj telefonicky, ak nesedíte zrovna za počítačom, ale s handsfree v aute :)  

Slovenských používateľov môže okrem toho potešiť overenie bankových účtov dodávateľov alebo prepojenie s bankovými účtami cez API.

Aké konkrétne výhody prináša SuperFaktúra pre majiteľov e-shopov?

SuperFaktúra je otvorený systém . Okrem možnosti automatického vystavovania faktúr cez API je v prípade e-shoperov u nás nadmieru obľúbená funkcionalita exportu dat pre kuriérov, ktorá umožňuje vyexportovať dáta z faktúr pre rôzne kuriérske spoločnosti. 

Minulý rok sa e-shopov predávajúcich do zahraničia dotklo aj spustenie osobitnej úpravy uplatňovania dane - One Stop shop (OSS). V SuperFaktúre viete vystaviť faktúru aj s príznakom OSS. To potom pri exporte do účtovníctva uľahčuje vašim účtovníkom spracovanie takýchto faktúr pre účely OSS daňového priznania.  

A ako už bolo spomenuté, faktúry vedia e-shopy vystaviť aj v rôznych fakturačných menách alebo cudzích jazykoch, takže fakturáciu viete prispôsobiť aj zemi klienta, odkiaľ pochádza.

Pre väčšinu podnikateľov fakturácia asi neprináša žiadne potešenie. Ide skôr o povinnosť. Dokážete ale predsa len tento proces podnikateľom spríjemniť?

Tak s tým súhlasíme. Preto, ak je to možné, je fajn fakturáciu automatizovať a vôbec sa o ňu nestarať. Okrem API môžete využiť vo fakturačných systémoch možnosť tzv. pravidelných faktúr. Tie sa vystavia v konkrétny čas “samé”, premenné v nich sa nahradia aktuálnymi hodnotami (napríklad konkrétnym mesiacom) a ideálne sa rovno odošlú na email klienta. Takže to máte bez starostí. 

Ešte otravnejšie než samotné vystavenie faktúr (najmä pri veľkom množstve), býva ustriehnutie ich úhrad - či bola faktúra zaplatená, kedy a ak nie, treba upomienkovať. S jedným pomôže automatické párovanie platieb, s druhým automatické odosielanie upomienok na email klienta pri faktúre po splatnosti alebo ešte lepšie cez SMS.

Ako dlho už vlastne pôsobíte na trhu?

Minulý rok bolo 10 rokov od spustenia oficiálnej verzie SuperFaktúry. To boli časy, keď nám prišiel bežný support email od klienta o desiatej večer, spustil sa nám červený maják a siréna a nastal stav paniky. Dnes sa na tom riadne smejeme, lebo tých zákazníckych požiadaviek je najmä začiatkom roka, kedy k nám prikvitne najviac klientov kvantum. Dnes sme jednoducho už niekde úplne inde, než pred desiatimi rokmi, SuperFaktúra nie je žiaden nováčik :)   

Sledovať všetky legislatívne a daňové zmeny nemusí byť vôbec jednoduché. Pomáhate vašim klientom aj v tomto smere?

Tým, že SuperFaktúra nie je účtovný program, ale zameriava sa najmä na fakturáciu a komunikáciu podnikateľ - účtovník, tak tých fakturačných legislatívnych noviniek nebýva veľa respektíve nebývajú tak časté. Ale keď nejaké nastanú, vyhrnieme si rukávy a v najkratšom možnom čase ich zapracovávame.

Ďalší článok
Filip Svárovský (CEO, Tanganica): pri správe produktových reklám e-shopom šetríme čas aj peniaze