Google: Čomu venovať pozornosť v Google Search Console?

Používate pre váš internetový obchod Google Search Console (konzolu pre vyhľadávanie Google)? Ak tomu tak nie je, teraz je čas overiť vašu doménu, aby ste mohli využiť obrovského množstva užitočných dát, ktoré sú vám k dispozícii prostredníctvom prehľadov v tomto nadmieru užitočnom nástroji. Vzhľadom k tomu, že Google Search Console ponúka pomerne veľké množstvo rôznych údajov, však môže byť pre začiatočníkov ťažké zistiť, kde začať.

V tomto článku sa preto zoznámite so všetkými dôležitými prehľady, filtre a údajmi, ktorým je v Google Search Console treba venovať pozornosť. Google Search Console je jedným z najvýkonnejších analytických nástrojov, ktoré majú vlastníci malých firiem k dispozícii. Nanešťastie niektorí nevedia o jeho výhodách alebo sa nedokážu orientovať v množstve dôležitých prehľadov, ktoré Google Search Console poskytuje. Avšak ak viete, na ktoré prehľady a údaje sa sústrediť, môže používanie tohto nástroja úplne transformovať váš prístup k SEO a marketingu e-shopu.

Google

Prehľad analýzy vyhľadávania

Svoje zoznámenie s Google Search Console môžete začať v sekcii "Výkon", z ktorej zistíte, ako si vaše stránky stojí vo vyhľadávaní Google. Tieto dáta môžete rôzne triediť a analyzovať, ale najdôležitejšie časti tohto prehľadu sú tieto:

Zobrazenie

Zobrazovanie vám ukazuje, koľkokrát sa stránky vášho e-shopu objavili vo výsledkoch vyhľadávania. Google započíta každé zobrazenie stránky vo výsledkoch, a to aj v prípade, že sa vaše stránky objavili na desiatej stránke výsledkov vyhľadávania, a žiadny užívateľ je v skutočnosti nevidel.

Toto číslo vám však napriek tomu môže poskytnúť všeobecný prehľad o tom, ako široké publikum môžu vaše stránky obsiahnuť, a môže vám pomôcť nastaviť realistické ciele, akonáhle sa pokúsite získať viac návštevníkov.

Kliknutie

Počet kliknutí znamená, koľkokrát niekto klikol na stránky vášho e-shopu z výsledkov vyhľadávania Google. Toto číslo nemusí byť úplne presné, pretože Google vám nepovie o všetkých kliknutiach (nie je príliš jasné, prečo je to tak, ale pravdepodobne to súvisí s nastavením súkromie užívateľov). Rovnako ako v prípade zobrazenia vám však počet kliknutí môže poskytnúť všeobecný obraz toho, aký je záujem o vaše webové stránky, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania.

Google Search Console

Miera prekliknutia

Miera prekliknutia (MP) je počet kliknutí delený počtom zobrazení. Toto číslo vám môže pomôcť zistiť, ako relevantné sú stránky online obchodu pre určité vyhľadávané výrazy. Vysoká miera prekliknutia znamená, že názov a popis vášho e-shopu pútajú pozornosť návštevníkov. Ak však máte nízku mieru prekliknutia, neprepadajte panike. Do zobrazenia sa počítajú aj vyhľadávanie, kde ste boli na desiatej strane výsledkov, preto nízka miera prekliknutia nemusí byť vždy indikátorom zle optimalizovaného meta popisu.

Pozícia

Pozícia vám ukazuje, kde sa vaša stránka nachádza v rámci výsledkov vyhľadávania. Každá stránka organických výsledkov Google má 10 výsledkov, takže ak je číslo vašej pozície 10 alebo menej, znamená to, že sa vaše webové stránky zobrazujú na prvej stránke výsledkov vyhľadávania.

Prehľad vyhľadávacích dotazov

Analýza prehľadu vyhľadávacích dotazov vám môže pomôcť pochopiť, ako si váš e-shopu stojí oproti konkurentom na stránkach s výsledkami vyhľadávania. Pomôže vám tiež zistiť, na aké frázy ľudia nachádzajú vaše stránky na prvých miestach. Tieto údaje sú veľmi cenné, pretože vám poskytnú informácie o dôležitých kľúčových slovách a ich výkonu.

Niekedy môžete byť skutočne prekvapenie, keď zistíte, čo zákazníci v skutočnosti zadávajú do Googlu. Tieto znalosti vám môžu pomôcť vylepšiť vaše SEO a dokonca zlepšiť vaše produkty a služby tak, aby lepšie vyhovovali skutočným potrebám vašich zákazníkov.

Návštevnosť na jednotlivé stránky

Jednou z hlavných výhod Google Search Console je, že umožňuje rozdeliť všetky dáta o prístupoch podľa jednotlivých vstupných stránok. Môžete vidieť, na aké kľúčové slová sa zobrazujú jednotlivé stránky, čo je nesmierne cenné.

Ak máte pre danú stránku nízku mieru prekliknutia, môže to znamenať niekoľko vecí. Buď váš nadpis a meta opis nie sú dostatočne presvedčivé, vaše SEO nie je správne nastavené, stránka sa zobrazuje na otázku, ktorý pre zvolený nadpis a meta opis nie je relevantné, alebo je termín príliš všeobecný (a preto vysoko konkurenčné). V takom prípade musíte nájsť lepší spôsob, ako vyniknúť.

Vysoká miera prekliknutia vám hovorí, že vaša stránka funguje ako má. Možno, že ľudia prichádzajú na kľúčové slová, od ktorých by ste to nečakali, ale ak ľudia klikajú na vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania, znamená to, že je vaša stránka zaujala.

Použiteľnosť v mobilných zariadeniach

Prehľady o použiteľnosti v mobilných telefónoch sú veľmi užitočné pre identifikáciu problémov s prístupnosťou vášho e-shopu a zlepšenie užívateľského zážitku. Sekcia Použiteľnosť v mobilných zariadeniach vám umožňuje zistiť, ktoré stránky vášho webu nefungujú na mobilných telefónoch správne. Možno sú prvky stránky príliš neusporiadané alebo je text na obrazovkách menších telefónov príliš malý a zle čitateľný. Akonáhle tieto informácie získate, môžete problém opraviť (rozhodne by ste mali, pretože väčšina vyhľadávania dnes začína na mobilných zariadeniach). Prehľad prechádzanie zase umožňuje pochopiť, čo Google vidí pri prehliadaní vašich webových stránok.

Informácie, ktoré Google nájde počas prehliadania vašej webovej stránky, ovplyvňujú jeho hodnotenie a následné umiestnenie vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Ak má s prechádzaním stránok problémami, môžu vaše pozície klesnúť, hoci je váš obsah inak veľmi kvalitný.

Použite tieto prehľady, aby ste identifikovali a odstránili všetky problémy, ktoré bránia robotom vyhľadávačov v optimálnom prehliadania vášho webu a poskytli mu tak čo najvyššiu šancu na dobré umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania.

PPC Profits

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Ďalší článok
Indexácia vo vyhľadávačoch