Checklist k spusteniu e-shopu

Nutnosti:

  1. Nastavenie DNS - Úplne kľúčové pre správny chod e-shopu je nastavenie DNS záznamov. Tie zaistia, že vaša doména bude smerovať na naše servery a tým pádom sa váš e-shop zobrazí zákazníkom. Postup pre nastavenie DNS záznamov nájdete v našich nápovedách. Správne nastavenie domén si môžete skontrolovať v administrácii e-shopu v sekcii Nastavenia/Domény a SSL.


  2. Kontrola objednávkového procesu a kontaktných údajov - radšej si ešte raz prejdite, či je objednávkový proces vášho e-shopu kompletný a zrozumiteľný. Urobte si teda testovaciu objednávku a skúste sa na všetko pozrieť z pohľadu zákazníka. Ide predovšetkým o nastavenie platieb, dopravy, formulárových polí a podobne. Skontrolujte si tiež kontaktné údaje.
  3. Cookies lišta - správne nastavená cookies lišta vám ušetrí prípadné problémy s úradmi. E-shop by totiž až do vyjadrenia súhlasu s odoslaním cookies nemal tretím stranám odosielať nič. Typ cookies lišty je na vás. Od Upgates máte k dispozícii tri typy zobrazenia. Vo východiskovom nastavení by ale lišta mala byť nastavená na možnosť “neodosielať”. Nastavenie cookies nájdete v Nastavenia/Základné/Cookies. 
  4. SSL certifikát - aby sa e-shop správne zobrazoval návštevníkom, je nutné aktivovať SSL certifikát. Je zdarma a jeho aktivácia je veľmi jednoduchá. Stačí len v nastavení zaškrtnúť jedno políčko. Túto možnosť nájdete v Nastavenia/Domény a SSL.
  5. Tlačidlo dokončiť objednávku - aktuálne legislatívne predpisy upravujú okrem iného tiež znenie tlačidla, ktorým zákazník dokončuje objednávku. Malo by z neho byť úplne zrejmé, že ide o záväzný krok s povinnosťou platby pre zákazníka.
    Preto by tlačidlo malo znieť napríklad:
    Objednávka s povinnosťou platby
    Objednávam a zaplatím
    Dokončiť objednávku s povinnosťou platby… a podobne

    Nájdite si teda v prekladoch položku “finnish order” a skontrolujte jej znenie. U novo založených projektov je znenie tlačidla v súlade s predpismi už vo východiskovom stave. Napriek tomu odporúčame tento preklad skontrolovať a prípadne upraviť.

  6. Aktivácia prekladu k hodnoteniam - e-shopový systém Upgates umožňuje zanechať recenziu len zákazníkom, ktorí preukázateľne nakúpili. Tým zaručujeme autenticitu užívateľských recenzií. Obchodníci ale majú zákonnú povinnosť o tom informovať, ako sú recenzie získavané. Priestor na vysvetlenie tohto procesu máte prostredníctvom prekladu “review-item-tooltip”. Stačí ho jednoducho pod týmto kľúčom založiť. Tu potom môžete napísať, že recenzie pochádzajú len od overených zákazníkov.

Ďalej odporúčame:

  1. Odkaz na dopravu a platbu pri produkte - vo východiskovom stave nájdete pri každom produkte odkaz na možnosti dopravy a platby.
  2. Skontrolujte si, či smeruje, kam má. V prípade, že ste totiž URL stránky dopravy a platby zmenili, bude potrebné opraviť tiež tento odkaz. Nájdete ho v prekladoch.
  3. Kontrola, nastavenie a previazanie systémových e-mailov - e-maily patria medzi najbežnejší spôsob komunikácie medzi obchodníkom a zákazníkom o stave jeho objednávky. Preto si východiskové systémové e-maily skontrolujte a prípadne upravte. Jednoducho môžete e-maily naviazať tiež na zmenu stavu objednávky. Napríklad po ich odoslaní. 
  4. Kontrola zaokrúhlenia - V prípade, že používate prepočet cien zo zahraničných mien, napríklad pri viacerých jazykových mutáciách, odporúčame kontrolu zaokrúhlenia. Ide predovšetkým o to, aby vďaka prepočtu nevznikali ceny, ktoré pôsobia zvláštne (napríklad 37,84 Eur). V Upgates si môžete jednoducho nastaviť, aby sa ceny vždy zaokrúhľovali, ako práve potrebujete. 
  5. Kontrola formátu ukladania cien - pomerne častý problém, ktorý s klientmi riešime, je zvolený formát ukladania cien. V systéme totiž máte možnosť zvoliť si, či budete ukladať ceny s DPH, alebo bez DPH. Spôsob ukladania potom ovplyvňuje výpočet zliav, výsledné zobrazenie a zaokrúhlenie zľavy. Viac o ukladaní cien sa dozviete v našich nápovedách.
Ďalší článok
Videonávody na nastavenie e-shopu