PPC: Pre e-shopy

Väčšina internetových obchodov kontroluje pravidelne svoje týždenné alebo mesačné prehľady, ktoré im pomáhajú si uvedomiť, ako PPC kampane e-shopu fungujú v priebehu času a ako sa na ich efektivite prejavujú zmeny, ktoré v kampaniach vykonávajú . Jedným z hlavných dôvodov neúspechu v PPC reklame je totiž nedostatok stratégie, plánovania a proaktívneho myslenia. Výkon platenej reklamy je totiž ovplyvňovaný mnohými ďalšími faktormi, ktoré so samotnou PPC reklamou zdanlivo nesúvisí, napriek tomu však na jej výkon majú veľký vplyv.

Ak do svojich stratégií zahrniete aj faktory uvedené dole, pomôže vám to vytvoriť efektívnejšie a holistickú stratégiu.

Sezónnosť

Všetci poznáme ten pocit, kedy počet konverzií na e-shope z neznámych dôvodov klesá a kampaň prestáva zarábať. Mnoho inzerentov v takom prípade podľahne návalom paniky a začne zbesilo meniť nastavenia kampaní, bez toho aby poriadne vedeli, čo robia. Analyzovať kampane a nájsť pravdepodobnú príčinu poklesu výkonu je síce nevyhnutné, ale, nemali by sme tiež zabudnúť pozrieť sa na celkový obraz a zohľadniť trendy, ktoré prebiehajú vo vašom odvetví.

Pomocou bezplatných nástrojov, ako je Google Trends alebo plánovač kľúčových slov, môžete odhaliť širší kontext, a napríklad zistiť, že k poklesu záujmu o váš produkt dochádza v toto obdobie roka pravidelne.

Sezónnosť, ktorá stojí za zmenou dopytu je spôsobená prirodzenými zmenami nákupných preferencií počas kalendárneho roka. Aj keď sezónne výkyvy zahŕňajú úplne zrejmé veci, ako že snehové frézy sa budú predávať viac v zimných mesiacoch, a naopak plavky sa predávajú lepšie počas leta, v niektorých prípadoch nie je vzťah medzi dopytom a sezónou tak zrejmý.

Ak do svojich PPC stratégií zapracujete rozdiel v dopyte v priebehu jednotlivých sezón, budú vaše PPC kampane oveľa efektívnejšie.

Funkčnosť webových stránok

Veľmi dôležitou súčasťou PPC reklamy je samotná stránka, kam odkaz z reklamy smeruje. Sebepropracovanější reklama vám totiž príliš nepomôže, ak užívateľ po kliknutí na stránku vášho e-shopu nenájde to, čo hľadal, prípadne nie je z nejakého dôvodu sa stránkou spokojný.

Často podceňovanú oblasťou je rýchlosť načítania e-shopu. Napriek tomu je to ale jedna z najdôležitejších oblastí, kam by ste mali sústrediť svoju snahu. Nič nenaštve návštevníka viac, než keď stránke trvá príliš dlho, než sa načíta. V takom prípade zákazník e-shopu väčšinou okamžite odíde, a vy tak prídete o už zaplateného návštevníka, ale navyše aj poškodíte svoje skóre kvality.

Podľa štatistík môžete prísť až o 50 percent návštevníkov, ak sa vaše stránky nahrávajú dlhšie ako 3 sekundy. Najmä na mobilných zriadenie je rýchlosť načítania úplne kriticky dôležitá.

Google našťastie poskytuje bezplatný nástroj, ktorý vám pomôže rýchlosť načítania webu zmerať a tým vám môže poskytnúť predstavu o tom, ako sa vaše stránky načítavajú a identifikovať oblasti, ktoré treba zlepšiť pre čo najvyššiu rýchlosť webu. Často stačí, aby sa web načítal o niečo rýchlejšie, a dôjde ku skokovému zvýšeniu príjmov.

Atribuční modely

V PPC reklame je viac než kde inde dôležité, aby ste neustále mali prehľad o tom, ako sa jednotlivé kanály marketingového mixu správajú. Vďaka tomu budete vedieť, ktoré z nich prinášajú viac konverzií a do ktorých sa teda oplatí investovať viac peňazí.

Atribuční modely sú systém, ktorý pripisuje body jednotlivým častiam marketingového mixu podľa toho, akou mierou sa podieľali na finálnu konverziu. Vďaka tomu ľahko zistíte, ktoré kanály vám prinášajú vyšší zisk, alebo na ktorých len podrobujete. Atribuční modely môžete použiť v rámci vášho účtu Google Analytics a získať tak neoceniteľné prehľady o svojej kampani.

Ak si nájdete čas na analýzu a pochopenie atribučních modelov, budete môcť efektívnejšie prideľovať prostriedky na reklamu jednotlivým marketingovým kanálom a získať tak oveľa viac konverzií.

Vaši konkurenti

Vyhľadávanie v Google alebo na Zozname je vysoko konkurenčné prostredie. Ak je dopyt obmedzená, môžu predaja, ktoré uskutočnia vaši konkurenti výrazne ovplyvniť váš úspech a spôsobiť výkyvy vašej krivky predajov. Oplatí sa preto sledovať, čo vaši konkurenti robia, aké plánujú zľavy, akcie a podobne. Dobrý nápad je prihlásiť sa k odberu noviniek a propagačných materiálov vašich konkurentov, aby ste boli neustále informovaní o ich iniciatívach a mohli tak zavčasu reagovať na ich akcie.

Prehľad aukcií v rámci Google Ads je ďalším skvelým nástrojom pre pochopenie zmien na stránke s výsledkami vyhľadávania. Ak budete tieto prehľady pravidelne sledovať, uvidíte, ako sa mení pozície vašich konkurentov, podľa toho ako vstupujú do aukcií a zase z nich vystupujú.

Byť vybavený týmito informáciami vám dá nespornú výhodu oproti konkurencii, pretože budete môcť predvídať, ako budú vaše kampane ovplyvnené nadchádzajúcimi udalosťami.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Ďalší článok
PPC: Je pre úspech dôležitejšia cena za kliknutie, alebo vyššie rozpočtu?