Čo predávať na e-shope? Nápady založené na trendoch a štatistikách

Pohrávate sa s myšlienkou na založenie e-shopu, ale nie ste si zatiaľ ešte úplne istí, čo vlastne predávať? Možno vám so správnym rozhodnutím pomôže náš článok. Pozreli sme sa totiž na obory, ktoré v posledných rokoch zažívajú najväčší boom a taktiež skrývajú sľubný potenciál do budúcna. Univerzálny recept na úspech ale samozrejme neexistuje. Vždy je potrebné si podnikateľský zámer dôkladne rozmyslieť a analyzovať konkurenciu prostredníctvom marketingového plánu. Prejdite si tiež, čo obnáša prevádzka e-shopu

Ekologické a udržateľné produkty

Záujem o životné prostredie a udržateľnosť rastie nielen v Slovenskej republike, ale po celom svete. Ľudia sa stále viac zaujímajú o to, ako ich nákupy ovplyvňujú našu planétu. Ponuka ekologických produktov, ako sú biologicky rozložiteľné čistiace prostriedky, šetrné kozmetické produkty alebo odevy z recyklovaných materiálov, môže osloviť širokú skupinu zákazníkov. Podľa štúdie vykonanej Nielsenom, je 73 % mladých ľudí ochotných zaplatiť viac za produkt od udržateľných značiek, čo je výrazný nárast oproti predošlým rokom.

Domáce fitness

Trend zdravého životného štýlu je na vzostupe a vďaka pandémii COVID-19 sa zvýšil aj záujem o domáce fitness. Fitness vybavenie, ako sú rotopedy, činky, kettlebelly alebo jóga podložky, patria medzi žiadané produkty. Podľa štatistiky spoločnosti Grand View Research sa očakáva, že globálny trh s fitness vybavením porastie o 3.7% ročne až do roku 2027. Aj keď si teda množstvo zákazníkov už vybavenie pre domáce cvičenie v posledných rokoch kúpilo, stále tu existuje rastový potenciál. Obzvlášť, pokiaľ sa vám podarí prísť s niečím originálnym. 

Domáce dekorácie a nábytok

S rastúcim počtom ľudí pracujúcich z domova sa zvýšil dopyt po domácej dekorácii a nábytku. Zákazníci hľadajú spôsoby, ako zlepšiť svoje pracovné prostredie alebo urobiť svoj domov pohodlnejším a štýlovejším. Od kancelárskych stoličiek a stolov až po dekoratívne predmety a bytové doplnky, ponúka tento sektor mnoho príležitostí. Podľa analytickej spoločnosti Technavio sa očakáva, že globálny trh s nábytkom porastie o 6% medzi rokmi 2020 a 2024. Opäť tu platí, že u zákazníkov boduje predovšetkým originalita. 

Produkty pre domáce zvieratá 

Od krmiva a hračiek pre zvieratá až po špeciálne oblečenie a doplnky. Trh s produktmi pre domáce zvieratá je rozmanitý a ponúka veľký potenciál. Aj keď by ste to možno sami netipovali, ľudia sú za svojich domácich maznáčikov často ochotní minúť nemalé peniaze. Ide o jeden zo segmentov, ktoré pravidelne rastú. Navyše sa tu pomerne výrazne premietajú tiež ďalšie vplyvy. Napríklad záujem o udržateľné, lokálne a ručne vyrábané produkty.

Ručná výroba a remeselné potreby

S tým, ako ľudia v uplynulých rokoch trávili viac času doma, vyrojil sa doslova boom najrôznejších DIY (Do It Yourself) a hobby aktivít. Predaj produktov, akými sú maliarske súpravy, remeselné potreby, alebo súpravy pre pletenie a háčkovanie, môže byť veľmi úspešný. Údaje webu Statista ukazujú, že trh s DIY produktmi rastie o 4% ročne a je očakávané, že do roku 2027 dosiahne globálne hodnotu 1,2 miliardy dolárov.

Zdravé potraviny a superpotraviny

Zdravé stravovanie je ďalšou oblasťou, o ktorú zreteľne rastie záujem. Ponuka zdravých potravín, superpotravín, alebo špeciálnych diétnych potravín môže prilákať zákazníkov, ktorým nie je ľahostajné, čo jedia. Podľa výskumu spoločnosti Meticulous Research sa očakáva, že globálny trh s funkčnými potravinami, ktoré sú často spájané so zdravým životným štýlom, dosiahne hodnotu 275,77 miliárd dolárov, a to do roku 2025.

Ako zistiť, o čo je záujem a aká vládne konkurencia? 

Pri každom konkrétnom nápade budete musieť hlbšie preskúmať, aký potenciál by sa na trhu mohol skrývať. Napovie vám niekoľko jednoduchých ukazovateľov. Tým prvým môžu byť Google Trends. Ide o bezplatnú službu spoločnosti Google, ktorá vám pomôže ukázať, ako sú vyhľadávané jednotlivé kľúčové slová. Vyhľadávanie totiž znamená záujem. 

Skúste popremýšľať, aké vyhľadávacie otázky by ľudia mohli v súvislosti s vašimi produktmi do vyhľadávača zadávať. 

O niečo podrobnejší pohľad môžu ponúknuť tiež platené služby ako napríklad Collabim. Ten vám ohľadom relevantných vyhľadávacích otázok ukáže viac. 

Veľmi dôležité je zmapovať tiež existujúcu konkurenciu. Opäť sa ponorte to vyhľadávača a skúste nájsť čo najviac e-shopov predávajúcich produkty, ktoré ste si vytipovali. 

Odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Nie je konkurenčných e-shopov až moc? 
  • Ako konkurenčné e-shopy komunikujú?
  • Čo presne predávajú?
  • Ponúkajú nejaké dodatočné služby? 
  • Čo by sme mohli robiť lepšie ako oni? 
Ďalší článok
Čo všetko obnáša offline marketing a ako z neho v podnikaní vyťažiť maximum?