Dominik Seďa (Dokamar, Workflow Assistant, Technical Product Owner): Ako Workflow Assistant šetrí čas a zjednodušuje procesy

Workflow Assistant od spoločnosti Dokamar pomáha e-shopárom automatizovať kľúčové procesy – od správy objednávok až po zákaznícku komunikáciu. Dominik Seďa, Technical Product Owner, približuje, ako doplnok funguje, aké problémy rieši a ako môže e-shopom ušetriť čas a znížiť chybovosť.

Skúste prosím úvodom predstaviť Vašu spoločnosť

V spoločnosti Dokamar vyvíjame softvér aj hardvér na mieru. Chceme, aby naša práca zefektívňovala procesy firmám a podnikateľom, šetrila im čas, námahu aj peniaze.

Zameriavame sa predovšetkým na webové a mobilné aplikácie a tvorbu profesionálnych webových stránok. Do našich aplikácií vieme integrovať rôzne externé systémy. Poradíme si ale aj s drobnou elektronikou alebo doskovými spojmi na mieru. Koniec koncov čitatelia môžu kliknúť na našu webovú stránku www.dokamar.cz a dozvedia sa viac.

Užívateľom e-shopov na platforme Upgates môžeme pomôcť s optimalizáciou volaní rozhrania API a tiež sme pre nich vyvinuli dva doplnky. Prvým z nich je Digital Creator, ktorý umožňuje úplne automatickú správu digitálnych produktov poukazov, digitálneho obsahu aj elektronických licencií (www.digitalcreator.cz). Workflow Assistant zase prostredníctvom modulov pomáha e-shopárom mnoho procesov v e-shope automatizovať, prepájať a zjednodušovať.

Povedzte nám, ako vlastne môže Workflow Assistant pomôcť e-shopárom.

Workflow Assistant uľahčuje a zefektívňuje prácu s objednávkami, produktmi či napríklad platbami. V súčasnosti obsahuje šesť modulov a e-shopár si môže vybrať, ktorý či ktoré z nich práve jeho obchod potrebuje. Nie je nutné aktivovať všetky. Veľkou výhodou tohto doplnku je možnosť vyvíjať nové moduly a ladiť ich presne podľa požiadaviek. Scenárov, na ktoré e-shopári narážajú, je veľké množstvo. My im ideme v ústrety a novým nápadom na vylepšenie nikdy nehovoríme nie. Počet modulov sa tak často mení. Prehľadne sú popísané na webe www.workflowassistant.cz.

Čo všetko teda doplnok vie?

Ako som už spomenul - doplnok funguje na princípe šiestich modulov. Prvý z nich automaticky zruší nezaplatenú objednávku, ktorá je totožná s inou – už zaplatenou – objednávkou, pričom obe objednávky vznikli počas jednej hodiny. Tento modul je dobre využiteľný napríklad pre situácie, keď bola zákazníkovi zamietnutá platba a on namiesto platby pôvodnej objednávky vytvorí objednávku novú, čím je však umelo blokovaná skladová zásoba. Druhý modul pomáha v systéme Upgates rozlíšiť nezaplatené objednávky od objednávok na dobierku, a to tak, že automaticky mení stav objednávky s dobierkou na nový stav. Vďaka tretiemu modulu je zákazník e-shopu upozornený, že nezaplatil vytvorenú objednávku. Štvrtý modul zabezpečuje automatické zasielanie blahoželaní k meninám so zľavovým kupónom a piaty umožňuje novo prichádzajúcim zákazníkom e-shopu získať zľavu na prvý nákup. A nakoniec šiesty modul – ten upozorňuje na prekročenie limitnej skladovej zásoby.

Máte štatistiky, koľko času dokáže Workflow Assistant e-shopárom ušetriť?

V tom hrá úlohu veľa premenných veľkosť e-shopu, počet využívaných modulov a mnoho ďalších. Keď si ale predstavíme, že e-shopár strávi hoci len 30 minút denne zmenou stavov pri objednávkach na dobierku, investícia do modulu sa mu veľmi rýchlo vyplatí. Od e-shopárov navyše vieme, že každá ďalšia možnosť automatizácie im rozvazuje ruky. Odpadá totiž nutnosť kontrolovať veci manuálne a denne sa nimi zaoberať. Majú celý systém viac pod kontrolou a eliminujú chyby spôsobené ľudským faktorom.

Keby ste mohli určiť jeden najväčší prínos oproti konkurencii, aký by to bol a prečo?

Ako veľkú prednosť vnímame jednoduchost a intuitivnosť nastavenia. E-shopár nemusí mať žiadne rozsiahle technické znalosti a aj napriek tomu je schopný počas niekoľkých minút doplnok sprevádzkovať. Výhod by sme našli samozrejme viac jednak to, že sa jedná o overený doplnok, alebo tiež možnosť vyskúšať si každý modul z Workflow Assistantu po dobu dvoch mesiacov úplne zadarmo.

Máte do budúcnosti v rukáve ešte nejaké vylepšenia pre e-shopárov?

Radi by sme pomohli e-shopárom získavať informácie o tom, ako im e-shop beží, čo sa najviac predáva či z čoho majú najväčší profit. Ďalší modul by sme teda radi smerovali práve k exportu dát.

Webinár s Dokamary

Ďalší článok
Mário Roženský (SupportBox, Zakladateľ & CEO): Ako efektívne riadiť zákaznícku podporu a čo prinesie budúcnosť?