Doprava

Nastavte si možnosti dopravy tak, aby čo najlepšie vyhovovali povahe konkrétneho nákupu a typu zákazníka. Základné nastavenie je ľahké, stačí vyplniť typ dopravy s názvami dopravcov, s ktorými budete spolupracovať.

Proces odoslania objednávky dopravcovi

  1. Pre využívanie služieb niektorého z dopravcov je potrebné najskôr dopravcu kontaktovať. Upgates umožňuje ponúkať dopravu akéhokoľvek dopravcu, takže v tomto nie je potrebné sa nijako obmedzovať. Efektívny export umožňuje však len u týchto dopravcov. S dopravcom sa dohovoríte na podmienkach spolupráce, ktoré sa obvykle odvíjajú od predpokladaného počtu balíkov za mesiac.
  2. Dostanete prístup do administrácie daného dopravcu.
  3. Na svojom e-shope nastavíte novú dopravu (viac tu).
  4. Pri spracovávaní realizovaných objednávok vykonáte export údajov vo formáte daného dopravcu. Prípadne použijete službu pre automatickú expedíciu. Viac tu.
  5. Údaje presuniete do administrácie prepravcu, kde ich budete potrebovať pre tlač štítkov. Tými označíte balíky pre zákazníkov. Pokiaľ chcete, aby sa štítky tlačili priamo z administrácie Upgates, je to možné pomocou služby Balíkobot (viac tu) alebo Zásielkovňa (viac tu). Prípadne môžete hromadnú tlač štítkov vykonávať v podobnej externej službe Chameleoon (viac tu). 

Obmedzenie dopravy

Systém umožňuje nastaviť rôzne typy dopravy, prispôsobené typu zásielky a požiadavkám zákazníka. Viac tu.

Povolené platobné metódy

Pre každú dopravu nastavujete platobné metódy, ktoré je možné v kombinácii s ňou použiť. Napríklad môžete nastaviť, aby pri prevzatí na predajni bolo možné platiť len hotovosťou. Viac tu.

Zobrazenie na e-shope

Vytvorenie novej dopravy

Nasledujúcim postupom môžete založiť novú dopravu. Existujú rôzne typy dopravy podľa toho, na akú adresu a akým spôsobom sa má zásielka poslať príjemcovi.  

Typy dopravy

  • Doručenie na adresu zákazníka - viac tu
  • Doručenie na vlastnú pobočku - viac tu
  • Doručenie na výdajné miesto - viac tu
  • Individuálna doprava - viac tu

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Kliknite na tlačidlo "+ Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje podľa nápovede v kategórii Doprava. Viac tu.
  4. Uložte.

Povolené platobné metódy v doprave

E-shop umožňuje obmedziť zákazníkovi možnosti platobných metód na základe zvoleného spôsobu dopravy. Niektorú dopravu je vhodné kombinovať len s určitými platobnými metódami.

Napr. dopravu PPL je možné kombinovať s dobierkou, osobný odber na predajni zase s platbou v hotovosti.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Vyberte požadovanú dopravu.
  3. V poli Povolené platobné metódy zaškrtnite alebo odškrtnite platobné metódy, ktoré je možné s danou dopravou kombinovať.
  4. Uložte.

Kurzívou sú zobrazené tie platobné metódy, ktoré nemáte aktívne. Viac tu.

Doprava zadarmo

V systéme máte možnosť nastaviť, od akej veľkosti objednávky v košíku má zákazník dopravu zadarmo. Tento marketingový nástroj patrí u eshoperov k tým najpopulárnejším. 

Pokiaľ má aspoň jeden z ponúkaných typov dopravy nastavenú dopravu zadarmo od určitej hranice, zákazníkovi sa zobrazí v košíku na e-shope upozornenie, koľko má ešte prikúpiť.   

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Kliknite na požadovanú dopravu.
  3. V oddiele Popis vyplňte pole "Zadarmo od (s DPH)".
  4. Uložte vykonané zmeny.

Suma s DPH (len platca DPH)

Hodnotu zadarmo od nastavujete s DPH, pretože v objednávke sa primárne kalkuluje so sumou vrátane dane.

Pokiaľ máte pri e-shope alebo pri vybranom cenníku nastavené zobrazovať ceny bez DPH (viac tu, veľkoobchodný modul), táto hodnota sa na e-shope zobrazí prepočítaná na sumu bez DPH.

Doprava zadarmo na vybrané produkty

Pokiaľ si zákazník objedná určitý produkt, získa dopravu zadarmo. Takému produktu stačí priradiť Skupinu dopravy. Viac tu.

Obmedzenia na dopravu

Zákazníkom je potrebné ponúknuť len také spôsoby dopravy, ktoré zodpovedajú povahe zásielky. Možností dopravy môže byť neobmedzený počet. Zobrazenie dopravy zákazníkovi je možné obmedziť na konkrétnu kombináciu obmedzení.

Upozornenie! Nastavenia obmedzení bývajú častou príčinou toho, že sa zákazníkovi doprava v košíku nakoniec nezobrazí, aj keď by mala. Pri riešení problémov s nezobrazením dopravy odporúčame vždy začať pátrať tu. 

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Kliknite na požadovanú dopravu.
  3. Prejdite do oddielu Obmedzenia.
  4. Vyplňte požadované obmedzenia.
  5. Uložte.

Obmedzenia podľa krajiny

Doprava sa zobrazí len zákazníkom z konkrétnej krajiny (podľa doručovacej adresy a pokiaľ nie je tak podľa fakturačnej). Zaškrtnite krajiny, do ktorých chcete doručovať. 

Obmedzenie podľa skupiny zákazníkov

Možnosť obmedzenia zobrazenia dopravy len pre zákazníkov zaradených do určitej zákazníckej skupiny. Viac tu.

Skupiny zákazníkov sa identifikujú až po prihlásení zákazníka na e-shope. 

Napr. veľkoobchodný e-shop umožňuje V.I.P. zákazníkom platbu na faktúru a ostatným nie.

Obmedzenia podľa cenníka zákazníka

Doprava sa zobrazí všetkým zákazníkom alebo zákazníkom zaradeným do konkrétnych cenníkov. Pri cenníkoch iných ako "Východiskové" musí byť zákazník prihlásený, aby tento cenník systém identifikoval. Viac tu.

Je nutné zaškrtnúť aspoň jeden cenník, aby sa táto doprava zobrazovala v druhom kroku košíka.

Obmedzenia podľa skupiny dopravy

Doprava sa zobrazí len vtedy, pokiaľ je v košíku produkt zaradený do zvolenej skupiny dopravy. Viac tu.

Obmedzenia podľa hmotnosti nákupu

Doprava sa zobrazí vtedy, pokiaľ súčet hmotností všetkých produktov v košíku zodpovedá danému intervalu nastavenia. Viac o nastavení hmotnosti pri produkte nájdete v nápovede tu.

Aby toto obmedzenie fungovalo, je potrebné pri produktoch vypĺňať ich hmotnosť. V opačnom prípade sa doprava nikdy nezobrazí, pokiaľ je do košíka vložený produkt bez vyplnenej hmotnosti.

Obmedzenia podľa celkovej ceny nákupu

Doprava sa zobrazí vtedy, pokiaľ súčet cien (s DPH) všetkých produktov v košíku zodpovedá danému intervalu nastavenia.

Nezapočítava sa cena za dopravu a platbu.

Obmedzenia podľa adresy doručenia

Systém neumožňuje nastavenie automatického obmedzenia objednania a kontroly doručenia podľa špecifickej adresy, PSČ alebo vzdialenosti od prevádzky. Tieto obmedzenia je teda potrebné nastaviť a kontrolovať manuálne pri spracovaní každej objednávky. Aby ste znížili počet chybne založených objednávok odporúčame nasledujúci postup:

  1. Nastaviť na celom obchode informáciu o obmedzení doručenia do hlavičky (viac tu).
  2. Umiestniť do košíka banner s informáciou o obmedzení (viac tu).
  3. Pomenovať dopravu podľa konkrétneho obmedzenia a upozorniť zákazníkov, že pokiaľ nebude objednávka spĺňať kritériá, bude stornovaná.
  4. Používať pre danú dopravu len platbu v hotovosti, aby ste sa vyhli prípadným komplikáciám s vrátením peňazí pri stornovaní objednávok (viac tu).

Sledovanie zásielky

Aktuálny stav doručenia zásielky je možné sledovať na špeciálnej stránke dopravcu. Zákazník na nej zistí, na ktorom depe sa zásielka nachádza, predpokladaný čas doručenia atď. Odkaz je možné zaslať zákazníkovi v systémovom e-maile (viď nižšie).

Odkaz na sledovanie zásielky

Odkaz sa skladá zo sledovacej URL, ktorá obsahuje sledovací kód zásielky. Odkaz sa vytvorí za nasledujúcich podmienok: 

Podmienky generovania odkazu

  • Vyplnená sledovacia URL v nastavení dopravy.
  • Sledovací kód zásielky v detaile objednávky.
  • Objednávka má vyplnenú dopravu.

Sledovacia URL

Špeciálna adresa, ktorá je súčasťou sledovacej URL zásielky. Získate ju od svojho dopravcu. Kontaktujte jeho zákaznícku podporu. Prípadne prejdite na stránku Upgates do sekcie Prepojenie / Doprava a logistika. Zistite, či váš dopravca je v uvedenej ponuke. Prekliknite sa na detail dopravcu a na konci popisu nájdete informáciu o Sledovacej URL. Túto URL adresu skopírujte do nastavenia dopravy na svojom e-shope podľa nasledujúceho postupu.

  • V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  • Kliknite na požadovanú dopravu alebo vytvorte dopravu novú.
  • Nabehnite nižšie do oddielu Rozšírené.
  • Vyplňte Sledovaciu URL daného dopravcu. Na obrázku vidíte vyplnenú sledovaciu URL Packety. Všetky údaje vyplnené v tomto poli sa následne použijú na generovanie sledovacej URL. Preto vyplňte iba identifikačný údaj zásielky, ktorý daný dopravca využíva na sledovanie jej pohybu.
  • Vykonané zmeny Uložte.

Sledovací kód zásielky

Sledovacia URL zásielky musí obsahovať ešte identifikátor konkrétnej zásielky. Ide o unikátny kód, ktorý sa vypĺňa v detaile objednávky. Získate ho v systéme vášho dopravcu.

  • V menu administrácie zvoľte sekciu Objednávky / Zoznam objednávok.
  • Kliknite na požadovanú objednávku.
  • Nabehnite nižšie do oddielu Rozšírené.
  • Vyplňte Sledovací kód zásielky.
  • Pokiaľ máte splnené podmienky generovania odkazu, viď vyššie, môžete sa pomocou ikony prekliknúť na stránku zásielky a všetko skontrolovať.
  • Vykonané zmeny Uložte.

Pridanie odkazu do systémového e-mailu

Pomocou textového editora vložíte do tela systémového e-mailu odkaz (viac tu). Zobrazí sa len v tých systémových e-mailoch, ktoré súvisia s procesom objednania a v ktorých je možné sledovací odkaz zobraziť.

Do poľa URL zadáte dynamického zástupcu {$order_tracking_url} (viac tu).

Vo východiskovom stave nájdete odkaz v systémovom e-maile Objednávka odoslaná, preto ho neváhajte použiť.

Samotný HTML kód odkazu vrátane podmienky pre zobrazenie môže vyzerať takto:

{if $order_tracking_number}<a href="{$order_tracking_url}" target="_blank">sledovat zásilku</a>{/if}

Viac informácií o systémových e-mailoch nájdete tu.

Zľavový kupón na dopravu a platbu

Na dopravu a platbu je možné nastaviť tiež zľavový kupón podľa návodu tu.

Voľba dopravy v košíku

Spôsob zadávania dopravy zákazníkom v objednávkovom procese nájdete v návode tu.

Export údajov pre dopravcu

Údaje pre dopravcu môžete exportovať podľa návodu tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora