Dropshipping

Dropshipping je obchodný model, pri ktorom e-shop nemá vlastný sklad tovaru. Namiesto toho, keď si zákazník objedná výrobok, e-shop postúpi objednávku dodávateľovi, ktorý potom tovar odošle priamo zákazníkovi.

Hlavné výhody dropshippingu

  • Nízke počiatočné náklady: nie je potrebné investovať do zásob.
  • Flexibilita: svoj sortiment môžete ľahko rozšíriť bez potreby skladovania. 
  • Jednoduchosť: nemusíte sa starať o skladovanie, balenie a doručovanie. 

Možné nevýhody

  • Nižšie marže: pretože platíte za služby dodávateľa. 
  • Kontrola kvality: máte menšiu kontrolu nad kvalitou a dodávkou tovaru.  
  • Komplexnosť riadenia dodávateľov: Spolupráca s viacerými dodávateľmi môže byť náročná.  
Celkovo môže byť dropshipping skvelým spôsobom, ako začať podnikať v oblasti e-commerce s minimálnymi nákladmi a rizikom.

Proces dropshippingu

  1. Údaje od dodávateľa/výrobcu importujete do svojho e-shopu.  
  2. Zákazník nakupuje vo vašom e-shope.  
  3. Túto objednávku prepošlete svojmu dodávateľovi/výrobcovi a zakúpite od neho požadovaný produkt. 
  4. Dodávateľ/výrobca zašle výrobok priamo zákazníkovi.  
Podrobnosti tohto procesu závisia od dohody medzi e-shopom a konkrétnym dodávateľom/výrobcom.

Importovanie produktov do e-shopu 

Teraz musíte od svojho dodávateľa dropshippingu získať zásobovací kanál. Môže byť vo formáte XML alebo CSV. Ide o štandardné formáty, s ktorými dodávatelia bežne pracujú. Tým sa údaje importujú do vášho internetového obchodu. Viac informácií nájdete tu.  

Exporty objednávok pre dodávateľov 

Po doručení prvých objednávok je potrebné informovať dodávateľa a objednávky sa zabalia a odošlú zákazníkovi. Prenos objednávky sa môže spočiatku riešiť ručným zadaním do systému dodávateľa. Neskôr však príde na rad manuálny alebo automatický export. To všetko je v e-shopovom systéme Upgates samozrejmosťou. Objednávky z e-shopu môžete dodávateľovi/výrobcovi posielať niekoľkými spôsobmi:

  • Jednorazovým exportom. Viac tu
  • Pravidelným exportom. Viac tu. Všetky objednávky sú v jednom pravidelnom exporte. V prípade viacerých dodávateľov sa nerozdeľujú do samostatných exportov. 
  • Odoslaním systémového e-mailu z konkrétnej objednávky. Viac tu.
  • Prostredníctvom vlastného externého systému

Reklamácie

Niekedy sa môže stať, že zákazník chce tovar reklamovať alebo vrátiť. Reklamácie zvyčajne vybavuje e-shop, v ktorom zákazník nakúpil. To isté platí aj pre prípadné vrátenie tovaru, ktoré vykonal zákazník. Opäť to závisí od podmienok dropshippingu dohodnutých medzi e-shopom a dodávateľmi/výrobcami.  

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fora

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora