E-commerce je ohromne široký pojem. Zahŕňa totiž obchodovanie na internete. Vďaka neutíchajúcemu rastu sa e-commerce stáva atraktívnou pre čoraz väčší počet podnikateľov.

Čo je to e-commerce?

Ako už sme si povedali, e-commerce je súhrnný názov pre obchodnej činnosti vykonávané na internete. Za týmto účelom rozdeľujeme e-commerce na B2B (velkobchodní) a B2C (maloobchodné). Inými slovami ide o zameranie na firmy, alebo konečných zákazníkov. E-commerce nezahŕňa len e-shopy, ale aj ďalšie internetové služby, ako napríklad platby.

Najväčším e-Commerce subjektom v Českej republike je Alza, dvojkou je potom virtuálny obchodný dom MALL.sk. Celosvetovo neotrasiteľnú jednotkou nie potom Amazon.
V súčasnej dobe sa o prienik do e-commerce stále častejšie snažia aj obchodníci, ktorí doteraz podnikali iba offline. Stále častejšie sa tak stretávame s praxou, kedy reťazce kamenných predajní spúšťanie vlastný e-shopy. Takýto systém sa nazýva Brick and Click.

E-commerce nie je žiadnou novinkou. V posledných rokoch sa z neho však vyčlenila nová podmnožina s názvom m-Commerce. Ide o reakciu na rastúcu obľubu nakupovanie a platenie cez mobilné zariadenia. Podiel m-Commerce na celkovom e-commerce trhu neustále rastie. Preto sa obchodníci musia zameriavať napríklad na responzívne dizajn.