Emailing
Získajte vďaka e-mailingu nové objednávky, informujte zákazníkov o novinkách alebo sa len pripomeňte, že ste stále tu.
Každý mesiac máte možnosť odoslať až 10 000 správ z modulu e-mailing zadarmo. Nad tento limit je každá správa spoplatnená podľa aktuálneho cenníka.
Návrh e-mailingovej šablóny
Najskôr je potrebné upraviť východiskovú šablónu v nastavení. Tú potom môžete použiť opakovane.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / E-maily / E-mailing.
- Kliknite na východiskovú šablónu. Prípadne založte šablónu novú pomocou tlačidla + Nová. Pre uľahčenie práce do tela správy skopírujte obsah z východiskovej šablóny, ktorý následne upravíte.
- Zvoľte Typ editora a následne upravte telo správy v Textovom editore alebo Editore kódu.
- Uložte vykonané zmeny.
V šablóne sa pracuje s dynamickými zástupcami (viac tu), ktorých vkladáte do obsahu šablóny. Pri odoslaní sa namiesto ich značky doplní hodnota uložená v databáze e-shopu.
Typ editora
- Textový editor - správa formátovaná len v Textovom editore. Viac tu.
- Editor kódu - správa formátovaná v zdrojovom kóde pomocou editora kódu.
Možnosti ohraničenia tabuliek
V rámci editácií textov, máte aj možnosť editovať ohraničenie buniek.
Editáciu otevřete:
- Vyberte prvok, ktorý chcete upravovať.
- Kliknite pravým tlačidlom myši a zvoľte Vlastnosti tabuľky
- Pokročilé a zvoľte Štýl ohraničenia, ktorý vám vyhovuje
- Solid
Plná čiara rámčeka
- Dotted
Tečkovaná čiara rámčeka
- Dashed
Čiarkovaná čiara rámčeka
- Double
Dvojitá čiara rámčeka
- Groove
3D rámček s efektom
- Ridge
3D rámček s efektom
- Inset
3D rámček s efektom
- Outset
3D rámček s efektom
- Hidden
- Žiadne
Bez rámčeka
Nastavenie rozmeru obrázkov
V administrácii je možné si nastaviť šírku obrázku produktu v pixeloch, podľa ktorej sa budú generovať obrázky produktov do e-mailingovej šablóny. Ide len o produkty v rámci tretieho kroku e-mailingovej kampane Produkty (viac tu).
Postup v administrácii
- Prejdite do sekcie Nastavenia / E-maily / E-mailing.
- Prejdite do oddielu Hlavné.
- Do poľa Šírka obrázku produktu zadajte potrebnú hodnotu v pixeloch.
- Uložte vykonané zmeny.
Šablóna na mieru
V prípade, že máte k dispozícii šablónu vytvorenú na mieru v nejakom externom programe, stačí jej zdrojový kód skopírovať do Tela správy.
Nastavte v tomto prípade Typ editora na Editor kódu.
Oslovenie a skloňovanie mena
Pokiaľ chcete mať správu čo najviac personifikovanú, je vhodné do nej vložiť konkrétne oslovenie príjemcu. To môžete urobiť pomocou dynamických zástupcov.
- Do miesta, kde chcete zobraziť oslovenie zákazníka (viac tu) vložte zástupcu {$customer_salutation}.
- Do miesta, kde chcete zobrazovať meno po skloňovaní (viac tu) vložte zástupcu {$customer_declension}.
Vytvorenie e-mailingovej kampane
Pokiaľ máte upravenú šablónu do požadovanej podoby, môžete ju odoslať v kampani vašim zákazníkom.
E-mailing je možné zasielať len zákazníkom, ktorí aktívne akceptovali posielanie e-mailingu. Túto informáciu nájdete v detaile zákazníka (Zákazníci / Zoznam zákazníkov).
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / E-mailing.
- Kliknite na tlačidlo + Nová.
- Zobrazí sa detail kampane v záložke 1. Zákazníci.
- Kliknite na tlačidlo + Nový.
- Vo vyskakovacom okne zaškrtnite pole pri zákazníkoch, ktorým chcete správu poslať. V ponuke sú len tí, ktorí akceptujú e-mailing.
- Dole pod tabuľkou výber potvrďte kliknutím na tlačidlo Pridať.
- Výber môžete ľubovoľne opakovať.
- Nakoniec vyskakovacie okno zatvorte pomocou krížika vpravo hore.
- Doplňte vo výslednom zozname chýbajúce Oslovenie a Skloňovanie mena v 5. páde (viac tu). Pokiaľ nevyplníte, vloží sa východiskové oslovenie (viac tu) a priezvisko zákazníka v základnom tvare.
- Vykonané zmeny Uložte.
- Kliknite na záložku 2. Šablóna.
- V otváracom menu zvoľte požadovanú Šablónu e-mailingu.
- Vyplnia sa prednastavené údaje, ktoré si v prípade potreby individuálne upravte. Tieto úpravy sa neuložia do nastavenia šablóny. Budú platné len pre túto kampaň.
- Uložte vykonané zmeny.
- Prejdite na ďalšiu záložku 3. Produkty.
- Kliknite na tlačidlo + Nový.
- Pridajte produkty, ktoré chcete v správe zobrazovať.
- Príjemca e-mailu bude mať takú cenu produktu, ktorá zodpovedá jeho nastavenému cenníku.
- Zoznam produktov sa pridá do e-mailingovej šablóny prostredníctvom zástupcu {$products}.
- Kliknite na poslednú záložku 4. Sumarizácia.
- Skontrolujte vzhľad e-mailu.
- Kliknutím na tlačidlo Odoslať sa kampaň začne posielať vybraným zákazníkom. Ihneď sa odošle na maximálne 10 kontaktov, zvyšné e-maily v kampani sa odosielajú na pozadí.
- Nezabudnite, že ide o nevratný krok, preto pre istotu pošlite kampaň najskôr na vlastný e-mail a až potom svojim zákazníkom.
História a štatistiky e-mailingu
V zozname kampaní sa môžete prekliknúť na detail odoslanej kampane. Nájdete v nej štatistiky a údaje pre spätnú kontrolu.
Zoznam kampaní (história)
- V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / E-mailing.
- Zobrazí sa zoznam kampaní, kde na prvom mieste je riadok s názvom Koncept. Objaví sa len vtedy, ak máte rozpracovanú a zatiaľ neodoslanú kampaň.
- Ďalšie riadky zoznamu znamenajú chronologicky zoradenú históriu odoslaných kampaní.
Detail kampane (štatistiky)
- Po kliknutí na ikonu sa zobrazia štatistiky o počte odoslaných a otvorených e-mailov. Ďalej je tu počet e-mailov, na ktorých základe došlo k objednávke na e-shope.
- V detaile kampane nájdete úvodný štatistický, informačný prehľad a ďalšie oddiely zamerané na jednotlivé okruhy údajov obsiahnuté v danej kampani.
Pridanie zákazníka do newslettera
Formulár pre prihlásenie do newslettera, obsahujúci len jedno formulárové pole pre zadanie e-mailovej adresy, sa zobrazuje na všetkých stránkach, prevažne v pätičke e-shopu.
Samostatná stránka, na ktorú je možné odkazovať, existuje na relatívnej adrese /newsletter.
Postup v administrácii
Zákazníkovi môže nastaviť akceptáciu e-mailingu tiež samotný administrátor.
- V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
- Vyberte zákazníka, ktorého chcete vyradiť zo zasielania e-mailingu.
- Uistite sa, že sa nachádzate v záložke Popis.
- Prejdite do oddielu Osobné údaje.
- V poli Akceptuje e-mailing nastavte možnosť áno.
- Uložte.
Vyradenie zákazníka z newslettera
Manuálne vyradenie
- V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
- Vyberte zákazníka, ktorého chcete vyradiť zo zasielania e-mailingu.
- Uistite sa, že sa nachádzate v záložke Popis.
- Prejdite do oddielu Osobné údaje.
- V poli Akceptuje e-mailing nastavte možnosť nie.
- Uložte.
Automatické vyradenie
Nastavením automatiky zamedzíte tomu, aby boli e-maily zasielané niekomu, komu ich nemožno doručiť (z dôvodu napr. neexistujúcej e-mailovej adresy) alebo ich dotyčný nečíta, pretože ho nezaujímajú. Pokiaľ žiadnu hodnotu nenastavíte, vyradzovanie z e-mailingu na základe tohto pravidla prebiehať nebude.
V detaile zákazníka sa nastaví v poli Akceptuje e-mailing možnosť vyradený.
Nastavenie v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / E-maily / E-mailing.
- Prejdite do oddielu Hlavné.
- Vo funkcii Vyradiť zákazníka z e-mailingu po nastavte počet neprečítaných správ, po ktorom bude nasledovať vyradenie zákazníka z e-mailingu.
- Uložte.
Neprečítaným e-mailom chápeme taký e-mail, ktorý mohol byť adresátom otvorený, ale počas 10 dní v ňom nebola vykonaná žiadna aktivita. Tzn. od doručenia v ňom nebolo kliknuté na žiadny odkaz alebo v ňom neboli načítané obrázky. Pokiaľ vyradený zákazník vykoná nejakú aktivitu v poslanom e-maile niekedy v budúcnosti, jeho vyradenie z e-mailingu sa zreviduje.
Odhlásenie zákazníkom
Zákazník dostane e-mailingovú správu a pokiaľ už ďalšiu správu získať nechce, klikne na odkaz Zrušiť newsletter.
Stránka pre odhlásenie
Každá e-mailingová šablóna by mala tento odkaz povinne obsahovať. Vo východiskovej šablóne je odkaz zapísaný. Používa dynamickú značku {$cancelUrl}, ktorá sa vkladá do URL odkazu.
Zákazník sa dostane na stránku Zrušenie odberu noviniek obsahujúcu predvyplnené pole s e-mailovou adresou príjemcu e-mailingu. Tlačidlom potvrdí zákazník zrušenie zasielania noviniek.
Externé služby e-mailingu
Pre e-mailing je možné využiť nielen interný modul v administrácii Upgates, ale aj napojenie na externú službu podľa aktuálnej ponuky hotových prepojení. Viac tu.
Vami vybranú spoločnosť je potrebné priamo kontaktovať a dohodnúť si podmienky spolupráce.