E-shopy vrcholia prípravy na Vianoce. Najväčší nápor je ale čaká v decembri.
Začal mesiac november a hovoriť otvorene o Vianociach už nie je tabu. Za pár týždňov je tu totiž december a advent. Pomalý rast objednávok a počiatočné nápor pociťujú internetové obchody už teraz. Podľa štatistík ekonómov utráca Česi za darčeky v prepočte 6 000 Kč, rovnako toľko potom za ostatné výdavky spojené so sviatkami. Potraviny, nápoje, vianočné ozdoby a iné. Len približne 5% Čechov si darčeky nekupuje vôbec. Zato tretina z nich si na ne požičia. Často využijú tiež možnosti splátkového predaja na e-shopoch. U Upgates potom pre tieto účely môžete využiť platby HomeCredit a Hello bánk.
Objemy objednávok sa internetovým obchodom zdvihnú v priemere až štvornásobne. Obraty potom presiahnu len v decembri sumu 100 miliárd. Väčšina veľkých e-shopov už teraz rozbieha nábor brigádnikov. Na čo všetko si dať pozor, čomu sa vyvarovať a ako obchod na Vianoce najlepšie pripraviť sa dočítate v článku Máte internetový obchod dobre pripravený na Vianoce?
V tomto roku začali zákazníci s nákupom darčeka na Vianoce skôr ako vlani. Práve preto e-shopy pociťujú prvé väčšie nával už na prelome októbra a novembra. Zároveň je z údajov Asociácie pre elekektronickou komerciu zrejmé, že Česi čím ďalej tým viac uprednostňujú ich obľúbené e-shopy. Nejde už vyložene len o nízke ceny, ako tomu bolo predtým. Čo z toho vyvodiť? Sústreďte sa na vracajúci so zákazníkmi a ich vernosť. K tomu vám môže pomôcť napr. Vernostný systém. Ako ho najlepšie nastaviť zistíte v článku Vernostný program a maximálne využitie jeho výhod.
Podľa predsedu APEK, Jana Vetýška, je zákazník síce konzervatívny. Akonáhle si ale navykne na jeden e-shop, často už nemení. Dôležité je, aby mu spoľahlivo poskytoval kvalitné služby. Záleží ale tiež na tom, o aké ide tovaru. Podrobné informácie sa dočítate v článku ČT24.