Facebook

E-shop Upgates je možné prepojiť so službami Dynamic Product Ads a Pixel od Facebooku. Podrobnosti ohľadom nášho prepojenia nájdete v profile tohto doplnku:

Profil doplnku

Export produktov do Dynamic Product Ads

Export produktov na Facebook aktivujete v administrácii e-shopu v sekcii Doplnky / Facebook.

Skopírujte URL adresu do rozhrania Dynamic Product Ads od Facebooku.

Princíp exportu produktov do porovnávačov nájdete tu.

Optimalizácia feedu Dynamic Product Ads

Obsah feedu môžete pred odoslaním optimalizovať.

Princípy optimalizácií pre porovnávače nájdete tu.

Všetky dostupné možnosti optimalizácie pre Dynamic Product Ads nájdete v sekcii Nastavenia / Vlastné pole / Produkty. Tu si môžete aktivovať pole podľa svojej potreby. Ide o preddefinované polia, ktorých názov začína na "Facebook - ".

Akčná cena produktov

Akčná cena produktu musí byť nižšia ako predajná cena po zľave alebo bežná cena, aby sa generovala do feedu. V opačnom prípade nebude akčná cena použitá. Viac tu.

Identifikácia produktu

V rozhraní Facebooku môže ich systém hlásiť chyby týkajúce sa feedu s odosielanými produktmi. Najčastejšie ide o chýbajúce mikrodáta:

  • GTIN = EAN
  • BRAND = Výrobca 
  • MPN = Kód výrobcu

Riešením problému je tieto údaje k produktom doplniť alebo využiť možnosť aktivácie vlastného poľa Identifier exists. To dá Facebooku informáciu, že posielate produkty bez požadovaných mikroúdajov a nebude ich tak od vás vyžadovať.

Identifier exists - Aby ste mohli túto informáciu posielať, je potrebné si aktivovať preddefinované vlastné pole Facebook - identifier exists (viac tu). Ako východiskovú hodnotu tohto vlastného poľa odporúčame nastaviť na false

Facebook konverzia (Facebook pixel)

Keď niekto navštívi váš e-shop a vykoná nejakú akciu (napríklad nákup), Facebook pixel sa spustí a túto akciu reportuje. Vďaka tomu sa dozviete o tom, či zákazník po zhliadnutí vašej Facebook reklamy vykoná nejakú akciu. Pomocou vlastného okruhu užívateľov budete mať možnosť takého zákazníka znova osloviť.

S pribúdajúcim počtom konverzií na vašom e-shope bude Facebook môcť lepšie vyberať ľudí, u ktorých je väčšia pravdepodobnosť na vykonanie určitej akcie, a doručovať im reklamy.

Facebook pixel ID

Na obrázku nižšie vidíte, ako vyzerá kód Facebook pixel. Z jeho obsahu budete potrebovať len červene ohraničenú časť - Facebook pixel ID.

Příklad Facebook pixelu

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte modul Doplnky / Facebook.
  2. Do poľa Facebook pixel ID vložte kód, ktorý ste získali v rozhraní Facebooku.
  3. Uložte.

Týmto spôsobom sa do Pixelu odošle celková hodnota objednávky.

Pokročilé kódy udalostí

Súčasťou hotového prepojenia sú pokročilé udalosti:

  • View content - detail produkt, pokiaľ má produkt varianty.
  • Page view - každá stránka e-shopu.
  • Add to Cart - volá sa po pridaní produktu do košíka.
  • Purchase - volá sa po dokončení objednávky.

V prípade zobrazenia stránky (Page View) produktu s variantmi neprebieha odosielanie údajov ContentView samostatne pre každý variant. Pošle sa len jeden ContentView obsahujúci ID všetkých variantov.

Ďalšie nepovinné udalosti (napr. "Potenciálny zákazník" alebo "Kontaktovanie") nie sú implementované v našom systémovom skripte pre pixel. Tieto udalosti si je možné pridať do sekcie Vlastné konverzné kódy (viac tu). Môžete si nechať zapnutý náš Facebook pixel a do vlastných konverzných kódov si dodať len tieto dodatočné udalosti.

Kontrola prepojenia

Nastavenie prepojenia si môžete overiť sami pomocou rozšírenia prehliadača Chrome Facebook Pixel Helper.

Ten pri prezeraní vášho e-shopu ukazuje, aké údaje sa z e-shopu načítajú. Content ID a niektoré ďalšie udalosti sa posielajú vo formáte napr. 24_cz, s tým, že 24 je ID produktu a "_cz" je informácia o jazykovej mutácii. Tento formát je podľa dokumentácie Facebook pixelu. Úprava formátu posielaných údajov na iný nie je možná.

Pixel odosiela iba údaje, ktoré sú na danej stránke k dispozícii. Ak pixel nemá k dispozícii údaje pre niektoré udalosti, udalosť nespracuje. Pixel Helper v tomto prípade zobrazí upozornenie, ale nejde o chybu prepojenia.

Prepojenie pixelu s katalógom v Commerce Manager

Facebook pixel je možné prepojiť priamo s katalógom v Commerce Manager. Podrobný postup nájdete v nápovede Facebooku. Viac tu.

Facebook Conversions API

E-shop je možné prepojiť s Facebookom tiež pomocou ich Conversions API.

Facebook pixel a Conversions API fungujú zároveň. Conversions API nefunguje samostatne, na rozdiel od pixelu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte modul Doplnky / Facebook.
  2. V oddiele Remarketing vložte do poľa Facebook Conversions API ID kód získaný zo svojho užívateľského účtu Facebooku.
  3. Uložte.

Pre správnu funkčnosť Conversions API je potrebné využívať našu implementáciu Facebook Pixel. Viac tu.

Conversions API odosiela rovnaké udalosti ako naše implementácie Pixela. Do API nemožno pridať dodatočné udalosti.

Zákaznícke údaje odosielané v Conversions API

Zo zákazníckych údajov sa cez Conversions API posiela nasledujúce:

  • zaheslovaný e-mail,
  • meno a priezvisko,
  • telefón.

Spomenuté informácie sa môžu odoslať len keď je zákazník prihlásený alebo pri dokončení objednávky. V iných prípadoch nie sú tieto údaje dostupné, pretože ich zákazník ešte nevyplnil.

Testovanie Conversions API

Facebook umožňuje využiť testovacie napojenie pre overenie funkčnosti a prípadné doladenie. V administrácii si je možné zadať pre tento účel testovací kód.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte modul Doplnky / Facebook.
  2. V oddiele Remarketing vložte do poľa  Test Event Code kód získaný zo svojho užívateľského účtu Facebooku.
  3. Uložte.

Po prechode na produkčnú prevádzku API prepojenia na Facebook je potrebné zmazať testovací kód z poľa Test Event Code.

Duplikácia konverzií

V rámci konverzií odosielaných z e-shopu používame rovnaký názov a ID udalosti, aby mohol Facebook automaticky vykonať deduplikáciu. Overenie je možné vykonať vo svojom užívateľskom účte na Facebooku. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora