Marketing e-shopu - SEO faktory

Význam SEO faktorov a marketingu e-shopu, ktorý ovplyvňuje pozíciu stránky vášho internetového obchodu vo vyhľadávaní, sa stále mení. Faktorov je cez 100, ale niektoré z nich rieši vyhľadávača viac. Agentúra MOZ dáva viac ako desať rokov dokopy názory svetových špecialistov na SEO. Výslednú tabuľku dôležitosti faktorov nájdete tu. Otázkou je, či sa pri založenie e-shopu zamerať na ľudí alebo na vyhľadávače. Poďte s nami zistiť, ktoré faktory sú pre vás dôležité a ako ich pojať.

Faktory SEO na stránkach e-shopu 

URL stránky

URL adresa vášho e-shopu by mala byť jednoduchá a trefná. Podľa väčšiny odborníkov nie je URL pre vyhľadávače moc dôležité. Keď doň dáte kľúčové slovo, vzbudíte u zákazníka záujem a dôveru. Ľudia na podobné odkazy klikajú častejšie. To môže zdvihnúť relevantnosť vášho e-shopu a zabezpečiť lepšie pozície v organickom vyhľadávaní.

Lepšie pozície môžete dosiahnuť aj pomocou tzv. landing page. URL takýchto stránok môže vyzerať napríklad takto: http://www.mujeshop.cz/prodej-telefonu

Titulok stránky

V HTML kódu je pod značkou <title>. Jeden z najdôležitejších SEO faktorov. Ide o názov stránky, ktorý vyhľadávačmi a ľuďom dáva vedieť, čo je na stránke. Vo vyhľadávaní sa zobrazuje ako modrý nadpis odkazu. Pre každú stránku majte unikátny titulok. Obsahovať by mal niekoľko slov, dohromady približne 55 - 65 znakov. Vyhnite sa príliš všeobecným slovám.

Zbytočné je u každej stránky opakovať rovnaké slovo, napríklad názov firmy. Pokiaľ ale máte firemné brand, je v poriadku dať do titulku za | názov brandu.

SEO faktory pre váš e-shop

Popis stránky

Description alias meta popis malý význam pre pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Na stránke ho neuvidíte, zobrazuje sa ako text pod nadpisom vo výsledku vyhľadávania. Do kódu stránky sa u prenájmu e-shopu zadáva do kolónky "meta popis". Dĺžka by mala byť do 155 znakov, zvyšok vyhľadávač nemusia zobraziť. Popis skrátený obsah stránky, je dobré používať v ňom kľúčové slová. Rovnako ako u URL môže mať nepriamy vplyv na umiestnenie vo vyhľadávaní. Ak je totiž kvalitné, zvyšuje mieru prekliknutia.

Okrem meta popisu môžete zadať meta značku <keywords>. Tá ale nemá z hľadiska vyhľadávačov zmysel. V minulosti používatelia meta kľúčové slová zneužíval, preto je dnes vyhľadávače ignorujú.

Nadpisy

Hlavný nadpis čiže h1 je veľmi dôležitý. Je to prvý bod, ktorý návštevník zaregistruje. Práve preto ho rieši aj vyhľadávače. Má v krátkosti vyjadriť obsah stránky a upútať. U podstránok s tovarom e-shopu zadajte do h1 celý názov produktu. U technických produktov uveďte ich kód. Nezabudnite ale do nadpisu dať aj všeobecnú špecifikáciu tovaru (notebook, televízia, monitor a pod.).

Nadpisy h2-h4 čiže podnadpisy. Maji pre vyhľadávače malý význam. Ich prínos je však v lepšej prehľadnosti textu. Články alebo popisy tovaru rozdlěluje do odsekov s podnadpisy. Ľudia sa potom budú v texte lepšie orientovať a budú sa k vám vracať.

Kľúčové slová v texte a ich zvýraznenie

Kľúčové slová by ste mali používať pokiaľ možno hneď v prvom odseku texte. Nesnažte sa ich do textu dávať na silu. Taky pozor na ich nadužívaniu. Nevhodné je aj nadmerne veľké množstvo kľúčových slov na jednej stránke vášho e-shopu. Ideálne je používať jedno alebo pár kľúčových slov v jednom samostatnom článku. O príprave a analýze kľúčových slov ale zase niekedy nabudúce.

Pre zvýraznenie textu je najvhodnejšie užívať značku <strong>. Vyhľadávače zvýraznenie alebo kurzívu neberú moc do úvahy. Znovu ale pomôžete návštevníkom e-shopu s orientáciou. Dôležité pasáže textu prejdú rýchlo očami a budú mať jasno. Málokto kto na internete číta celé odseky.

Popis obrázku

Do kódu ho vložíte cez parameter alt . Ide o stručný opis toho, čo je na obrázku. V prípade, že sa niekomu obrázky nezobrazí alebo je nevidiaci, dozvie sa vďaka alternatívnemu textu o prítomnosti obrázku a o jeho obsahu alebo súvislosti.

Úprava popisu obrázku

Text prepojenia

Odkaz je označený v kóde značkou <a>. Jeho význam je vysoký . Najlepšie odkazy sú pre vás z cudzích stránok, tzv. spätné odkazy , o ktorých bude reč nižšie. Pod značnú odkazu by sa malo skrývať kľúčové slovo, ktoré súvisia so stránkou, na ktorú odkazujete. Význam má tiež internej prelinkovanie stránok vášho e-shopu.

Navigácia návštevníkov nie je len dobre prepracované menu, ale aj linky v texte článkov alebo popise tovaru . Ideálna forma interného prelinkovanie je napríklad odkaz na Súvisiaci tovar, príslušenstvo a pod. Tieto odkazy presmerujú zákazníka na ďalšie stránky vášho e-shopu. Pomôže to aj vyhľadávacím robotom , ktorí interné prelinkovanie berú ako pridanú hodnotu.

Text stránok

Obsah zostáva stále najdôležitejším faktorom nielen pre SEO , ale aj pre ľudí. Mali by ste písať zaujímavé články , ktoré ľuďom pomôžu, poradia a odpovie na ich otázky. Tvorte popisy produktov , ktoré obsiahnu všetko, čo chce zákazník vedieť. Vytváranie sprievodcov, otázok a odpovedí je tiež bonus. Prínos pre ľudí = prínos pre vyhľadávače.

Chybou je kopírovať texty z iných stránok alebo brať popisy tovaru napísané výrobcom . Veľa e-shopov si takto zjednodušuje import produktov. Vyhľadávač ale na prvú stránku umiestňuje vždy odlišné odkazy. To preto, aby mal používateľ z čoho vyberať. Ak budete používať popisy produktov od výrobcu, stratíte sa medzi desiatkami e-shopov , ktoré ponúkajú rovnaký tovar ako vy.

Indexácia

Pred vyhľadávač stránku zobrazí, musí o ňu najskôr vedieť. To znamená, že ju musí mať vo svojom indexe. Do vyhľadávača Zoznam môžete novú URL pridať na tejto adrese. U Google vyhľadávača tu na Google Search Console . Nástroj od Google vám umožní skontrolovať indexáciu adries alebo o ňu požiadať. Zároveň vám poskytne ďalšie zaujímavé analytické funkcie. Výborným pomocníkom je aj možnosť nahranie site map.

Sitemap Upgates

Mapa stránok

Utvára sa pre rýchlejšie a presnejšie indexáciu stránok vášho e-shopu. Vyhľadávací roboti potom nemusia prechádzať celý web , ale pre indexáciu majú súbor sitemap.xml . Ide vo väčšine systémov vytvoriť automaticky. A to vrátane nášho systému pre tvorbu e-shopov. Môžete si tiež nastaviť prioritu niektorých stránok . Robotovi tak dáte vedieť, ktoré stránky by mal indexovať častejšie. Túto funkciu určite využívajte pri stránkach, ktorým často meníte obsah.

Vylúčenie indexácia

Väčšinou chcete, aby stránky e-shopu boli v indexe vyhľadávačov. Keď ale nechcete niektoré stránky alebo časti webu zobrazovať , pomôže vám súbor robots.txt . Používajte pri stránkach, ktoré majú podobný obsah alebo kľúčové slová . Takéto stránky na sebe môžu parazitovať. Preto máte možnosť robotom zakázať niektorú z nich indexovať.

V takom prípade sa robot riadi zákazy , ktoré mu určíte meta tagy . Medzi najčastejšie patrí:

  • "noindex" - robot danú stránku nemá indexovať
  • "nofollow" - robot nemá sledovať, kam vedie odkaz
  • "noarchive" - ​​neukladať stránku do archívu
Čo ak na stránku vedú externé odkazy ? Potom sa vyhľadávač nemusí riadiť internými inštrukciami v súbore robots.txt.
Žiadny vplyv nebude mať ani stanovenie priority 1 pre všetky stránky. Nastavenie priorít ovplyvňuje správanie robota iba na vašich stránkach a nijako neovplyvní poradie vo výsledkoch vyhľadávania .
Robots.txt - Upgates

Faktory SEO mimo stránky e-shopu

Spätné odkazy

Nestačí sa len držať všetkých vyššie spomenutých krokov. Stránky vášho e-shopu musí byť tiež populárne. To vyhľadávač posudzuje na základe kvality a počtu spätných odkazov.

Najdôležitejšie je ale kvalita spätných odkazov. Vysoký počet vám nemusí stačiť. Naopak, vyhľadávače dnes už vie rozpoznať tzv. link farmy. Keď kliknutie na váš e-shop, tovar alebo články budete dávať na desiatky nekvalitných webov, len si tým uškodíte.

Odkazovať na vás musí z webov, s ktorými toho máte čo najviac spoločného. Keď predávate telefóny, nemá spätný odkaz zo servera o oblečenie moc zmysel. Keď na vás ale odkáže napríklad server mobilmania.cz, už to má ďaleko väčší prínos. Hodnota spätného odkazu vychádza aj z page ranku webu, ktorý na vás odkazuje. Keď vás zmieni celoštátnej spravodajstvo, má to vyššiu hodnotu ako od webu s nízkou návštevnosťou.

Váhu odkazu môžete ešte navýšiť, keď do neho pridáte kľúčové slovo. Ďaleko lepšia bude v prípade predaja telefónov nasledujúci kód:

<a href = "www.muj-eshop.cz/prodej-telefonu"> predaj kvalitných telefónov </a>

než ak tento kód:

<a href = "www.muj-eshop.cz/prodej-telefonu"> www.muj-eshop.cz </a>

Tip na záver

Na SEO sa sústreďte pokiaľ možno od založenia e-shopu. Dajte si záležať na jedinečnosti každej stránky. Vyberte vhodné kľúčové slová a tvorte kvalitný obsah. Hlavne ale nečakajte výsledky cez noc. A nikdy to s optimalizáciou nevzdávajte. Môže trvať mesiace alebo aj dlhšie, než sa prejavia. Ale výsledok bude stáť za to :)

Ďalší článok
SEO optimalizácia e-shopu a ako zlepšiť pozície vo vyhľadávači?