Súhlasy a GDPR

Čo je GDPR?

GDPR je nariadenie EÚ, ktoré vstúpilo do účinnosti od 25. mája 2018 a predstavuje nový právny rámec ochrany osobných údajov v EÚ s cieľom hájiť a chrániť čo najviac práva občanov EÚ proti neoprávnenému zaobchádzaniu s ich údajmi, vrátane osobných údajov. GDPR sa týka všetkých firiem a inštitúcií, jednotlivcov a online služieb, ktoré spracúvajú údaje užívateľov.

Súhlasy so spracovaním údajov

Vo všetkých formulároch a objednávkovom procese máte možnosť pridať vami vytvorené súhlasy, bez ktorých nie je možné formulár alebo objednávku odoslať.

Aktívny súhlas

Pri určitých typoch súhlasov so spracovaním osobných údajov je potrebné preukázať tzv. aktívny súhlas, aby bolo všetko v súlade s GDPR. V tomto prípade je nutné, aby zákazník zaškrtol pole, ktoré je vo východiskovom stave nezaškrtnuté. Tým sa aktívny súhlas zaistí. Všetko sa zapíše do administrácie e-shopu.

Vďaka aktívnemu súhlasu nie je možné mať vo východiskovom stave zaškrtnutý súhlas napr. s obchodnými podmienkami e-shopu, zasielaním newsletteru atď.  

História súhlasov

V detaile zákazníka vidíte všetky súhlasy, ktoré vám zákazník udelil, a ich platnosť. Pokiaľ zákazníka alebo jeho súhlas zmažete, informácia o výmaze sa zanesie do systému a bude zohľadnená globálne.

Vytvorenie nového súhlasu

Nasledujúcim spôsobom môžete vytvoriť nový typ súhlasu, ktorý je možné pridať k vybraným formulárom. Viac tu.

Typy súhlasov

  • Zaškrtávacie pole (checkbox) - Pre udelenie súhlasu musí zákazník vykonať aktívne zaškrtnutie poľa. Tento súhlas sa následne zapíše do histórie súhlasov v detaile zákazníka.
    Odoslanie formulára môžete podmieniť povinným zaškrtnutím tohto poľa. Na to je potrebné zaškrtnúť funkciu Povinné pole v detaile súhlasu.
  • Text - ide len o informovaný súhlas, kedy nie je nutné nič zaškrtávať a zákazník dostane len informáciu v podobe nejakého informačného textu.

V textovom popise súhlasu je možné doplniť tiež odkaz, ktorý je možné nasmerovať na stránku s podrobnými informáciami.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Základné / Súhlasy.
  2. Kliknite na tlačidlo "Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje.
  4. Uložte.

Pridanie súhlasu do formulára

Vytvorený súhlas je potrebné pridať do formulára a tým ho zobraziť zákazníkovi na e-shope. S týmto formulárom sa bude následne priradený súhlas identifikovať.

Pokiaľ ide o formulár pre povolenie zasielanie newslettera, súhlas sa bude týkať oslovenia daného zákazníka práve týmto marketingovým nástrojom.

K objednávkovému formuláru je možné priradiť súhlasy pre porovnávače tovaru. Potom sa tieto súhlasy zobrazia na výber v nastavení podmienky Odoslať pri porovnávačoch tovaru, napr. Heureka. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Formuláre.
  2. Kliknite na ceruzku pri danom formulári.
  3. Otvorte oddiel Formulárové polia. 
  4. Kliknite na tlačidlo Pridať súhlas.
  5. Vyberte jeden z vytvorených súhlasov, prípadne založte súhlas nový podľa nasledujúcej nápovede.
  6. Uložte.

Prehľad súhlasov zákazníka

V administrácii si môžete zobraziť všetky súhlasy, ktoré určitý zákazník potvrdil. 

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
  2. Vyberte zákazníka, pri ktorom chcete zistiť, či potvrdil určitý súhlas.
  3. Kliknite na záložku Prehľady.
  4. Prejdite do oddielu Súhlasy.

Exspirácia udelenia súhlasu podľa GDPR

Pri súhlase je možné nastaviť aj dobu jeho platnosti. Akonáhle platnosť súhlasu vyprší, systém automaticky nastaví súhlas, že je exspirovaný.

Nastavenie platnosti súhlasu

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Základné / Súhlasy.
  2. Otvorte vybraný súhlas.
  3. Vyplňte pole Platnosť v mesiacoch.
  4. Uložte.

Zobrazenie exspirovaných súhlasov u konkrétneho zákazníka

Súhlasy, ktoré vám zákazník udelil môžete nájsť v administrácii nasledujúcim spôsobom.

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci.
  2. Vyberte konkrétneho zákazníka.
  3. Zvoľte záložku Prehľady a zbehnite nižšie do oddielu Súhlasy.
  4. Tu vidíte všetky súhlasy, ktoré vám zákazník udelil. Kurzívou sú označené tie, u ktorých už skončila platnosť.

Zobrazenie všetkých zákazníkov s exspirovaným súhlasom

Pre rýchly prehľad je možné exspirované súhlasy vyfiltrovať v zozname zákazníkov.

  • Otvorte filter v module Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
  • Vo filtri je sekcia Súhlasy.
  • Vyberte konkrétny súhlas.
  • Vyberte tých, ktorí súhlasili - Áno.
  • Vyberte tých, ktorí majú súhlas exspirovaný - Áno.

Následne stačí vyfiltrovaných zákazníkov osloviť e-mailom alebo telefonicky a požiadať ich o predĺženie súhlasu.

Odoslanie konverzie na základe súhlasu

Systém dokáže obmedziť odosielanie konverzií do služieb tretích strán na základe potvrdenia súhlasu. V nasledujúcom príklade si ukážeme, ako toto obmedzenie nastaviť u porovnávača Heureka.

Postup v administrácii

  1. Vytvorte si nový súhlas pre odoslanie konverzie do porovnávačov a potom pokračujte nižšie. Viac tu.
  2. Vložte súhlas do objednávkového formulára a potom pokračujte nižšie. Viac tu.
  3. V menu administrácie zvoľte sekciu Prepojenie / Heuréka.
  4. Nastavte, kedy sa má daná konverzia odoslať do služby tretích strán.
  5. Uložte.

Text súhlasu s obchodnými podmienkami

Pred dokončením objednávky je potrebné, aby zákazník zaškrtol pole Súhlasím s Obchodnými podmienkami. Tento aktívny súhlas je nariadený Českou obchodnou inšpekciou ako nutná podmienka pred odoslaním objednávky a nie je možné ho systémovo vynechať.

Je však možné zmeniť jeho znenie alebo odkaz, aby smeroval na inú URL adresu. Postup sa líši podľa grafických šablón, ktoré používate v e-shope. Viac tu.

Grafické šablóny verzie 3.8 a novšie

Tieto šablóny využívajú pre obchodné podmienky bežný súhlas. Nie je možné ho zmazať, len deaktivovať v detaile súhlasu.

Postup v administrácii

  1. Prejdite do sekcie Nastavenia / Základné / Súhlasy.
  2. Súhlas Obchodné podmienky zmeníte bežným spôsobom pre úpravu položiek. Viac tu.
  3. V detaile súhlasu vykonajte potrebné úpravy.
  4. Vykonané zmeny uložte.

Grafické šablóny verzie 3.7 a staršie

Tieto šablóny majú obchodné podmienky uložené vo forme prekladu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Preklady.
  2. Vyhľadajte kľúčové slovo z danej frázy, teda "obchodnými podmienkami".
  3. Postupujte bežným spôsobom pre úpravu prekladov. Viac tu.
  4. Upravte existujúci text, ktorý sa bude zákazníkom zobrazovať.
  5. Uložte.

Ochrana osobných údajov v rámci Upgates

Ako je na tom s ochranou osobných údajov systém Upgates vo vzťahu k svojim klientom nájdete tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora