Google Analytics a Google Ads (Google Site Tag)
V e-shope sú integrované konverzné kódy pre služby Google Analytics a Google Ads, ktoré je možné aktivovať jednoduchým zadaním údajov v administrácii.
Čo je Global site tag?
Ide o globálnu značku webu umožňujúcu merať konverzie pre Google Analytics (viac tu) a Google Ads (viac tu).
Google Analytics 4
E-shop je možné prepojiť rovnako so službou Google Analytics 4 (GA4). Naše prepojenie je riešené cez javascript, nejde o server-side.
Aktiváciu GA4 vo svojom užívateľskom účte Google vykonáte podľa ich postupu - viac tu.
Postup v administrácii
- V administrácii e-shopu zvoľte sekciu Doplnky / Google.
- Prejdite do oddielu Global site tag (Globálna značka webu).
- V časti Google Analytics 4 vložte do poľa Číslo pre meranie svoj merací kód pre službu GA4.
- Vykonané zmeny uložte.
Podporované udalosti GA4
Systémové prepojenie podporuje nasledujúce udalosti prenášané z e-shopu do Google Analytics 4 (GA4):
view_item
purchase
add_to_cart
view_cart
begin_checkout
add_shipping_info
add_payment_info
Riešenie problémov s Google Analytics
V prípade problémov s konverznými kódmi Google (Analytics, Tag Manager atď.) je možné využiť rozšírenie Google Tag Assistant. Toto rozšírenie je dostupné pre internetový prehliadač Google Chrome.
Tag Assistant skontroluje konverzné kódy Google, ktoré sú vložené na stránke. Pri probléme zobrazí Tag Assistant podrobnosti o jeho výskyte. Tieto informácie uľahčujú následnú opravu nefunkčného konverzného kódu.
Google Ads
Ide o platformu zaisťujúcu online reklamné služby.
Postup v administrácii
- V administrácii e-shopu zvoľte sekciu Doplnky / Google.
- Prejdite do oddielu Globálna značka webu (Global site tag).
- V časti Google Ads vložte do poľa Číslo pre meranie svoje Číslo konverzie (v tvare AW-xxx).
- Vložte príslušný údaj tiež do poľa Štítok konverzie.
- Pre každú jazykovú mutáciu e-shopu je možné vložiť iné číslo pre meranie.
- Naše prepojenie umožňuje odosielať aj údaje pre rozšírené konverzie Google Ads. Aktivujete ich zaškrtnutím poľa Rozšírené konverzie. Ide o voliteľný prvok.
- Vykonané zmeny uložte.
Údaje rozšírených konverzií Google Ads
Pomocou rozšírených konverzií sa odosielajú nasledujúce údaje po dokončení objednávky:
- E-mailová adresa
- Telefónne číslo
- Meno
- Priezvisko
- Ulica
- Mesto
- PSČ
- Krajina
Údaje musia byť vyplnené zákazníkom v samotnej objednávke. Pri konkrétnej doprave môže byť nastavené v administrácii e-shopu, že niektoré údaje v objednávke nie je potrebné zadávať (napr. telefón atď.). V takom prípade nemožno tieto chýbajúce údaje dodatočne vyplniť a odoslať pomocou systémového skripta.
Pre správnu funkčnosť rozšírených konverzií nastavte vo svojom účte v administrácii Google možnosť Úprava kódu.
Ako získať číslo pre meranie?
Google Analytics
Na prepojenie s Google Analytics účtom stačí do poľa Číslo pre meranie skopírovať potrebný údaj. Číslo pre meranie nájdete vo svojom Google Analytics účte v Nastavenia / Údaje o meraní / Merací kód.
Z celkového HTML kódu stačí skopírovať len číslo pre meranie vo formáte napr. UA-12345678-1. Nájdete ho v riadku gtag('config', 'UA-12345678-1'). Vaše číslo potom jednoducho vložíte do administrácie.
Google Ads
Prepojenie s Google Ads prebieha podľa Čísla pre meranie a Popisu konverzie.
- Vo svojom účte Google Ads založte novú konverznú akciu alebo si otvorte už existujúcu konverziu.
- Otvorte možnosť Zobraziť fragment udalosti.
- Tu nájdete riadok v tvare: 'send_to': 'AW-XXXXXXXXXXX/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- Časť pred lomítkom začínajúcu na “AW-” skopírujte do administrácie Upgates (sekcia Doplnky / Google / Google site tag) do kolónky Číslo pre meranie, a to vrátane časti AW- na začiatku. Časť za lomítkom je potom Štítok konverzie.
Viac informácií nájdete v našom článku ohľadom prepojenia e-shopu s Google Ads. Viac tu.
Podrobný postup ohľadom založenia Google Ads údajov nájdete v nápovede Google. Viac tu.