Google Analytics a Google Ads (Google Site Tag)

V e-shope sú integrované konverzné kódy pre služby Google Analytics a Google Ads, ktoré je možné aktivovať jednoduchým zadaním údajov v administrácii.

Čo je Global site tag?

Ide o globálnu značku webu umožňujúcu merať konverzie pre Google Analytics (viac tu) a Google Ads (viac tu).

Google Analytics

Tento nástroj umožňuje získavať štatistické údaje o návštevníkoch e-shopu. Systémové skriptá zahŕňajú základnú implementáciu a neumožňujú dodatočné nastavenia. Momentálne nepodporujú odosielanie údajov pre Enhanced ecommerce.

Postup v administrácii

  1. V administrácii e-shopu zvoľte sekciu Doplnky / Google.
  2. Prejdite do oddielu Global site tag (Globálna značka webu).
  3. V časti Google Analytics vložte do poľa Číslo pre meranie svoj UA kód (v tvare UA-12345678-1). Pre každú jazykovú mutáciu e-shopu je možné vložiť iné číslo pre meranie.
  4. Vykonané zmeny uložte.

Pri použití Google Tag Manager (GTM) a zároveň Global site tag (GST) je potrebné dbať na správne nastavenie oboch služieb vo vašom používateľskom účte Google. Inak by mohlo dochádzať k chybnému spracovaniu dát v systémoch Googlu - duplikácii konverzií, používaniu nesprávnych čiastok a pod.
Základné nastavenia GA4 popisujeme v našom článku.

Vylúčenie konverzií z platobných brán

V zaznamenaných konverziách sú bežne zahrnuté tiež platby zákazníkov cez platobné brány. Tieto údaje ale skresľujú údaje v konverziách. Preto si bežne užívatelia nastavujú v administrácii svojho Google účtu ich vylúčenie z konverzií. Postup nájdete v nápovede Google. Viac tu.

Google Analytics 4

E-shop je možné prepojiť rovnako so službou Google Analytics 4 (GA4). Naše prepojenie je riešené cez javascript, nejde o server-side.

Aktiváciu GA4 vo svojom užívateľskom účte Google vykonáte podľa ich postupu - viac tu.

Postup v administrácii

  1. V administrácii e-shopu zvoľte sekciu Doplnky / Google.
  2. Prejdite do oddielu Global site tag (Globálna značka webu).
  3. V časti Google Analytics 4 vložte do poľa Číslo pre meranie svoj merací kód pre službu GA4.
  4. Vykonané zmeny uložte.

Podporované udalosti GA4

Systémové prepojenie podporuje nasledujúce udalosti prenášané z e-shopu do Google Analytics 4 (GA4):

view_item

purchase

add_to_cart

view_cart

begin_checkout

add_shipping_info

add_payment_info

Riešenie problémov s Google Analytics

V prípade problémov s konverznými kódmi Google (Analytics, Tag Manager atď.) je možné využiť rozšírenie Google Tag Assistant. Toto rozšírenie je dostupné pre internetový prehliadač Google Chrome.

Tag Assistant skontroluje konverzné kódy Google, ktoré sú vložené na stránke. Pri probléme zobrazí Tag Assistant podrobnosti o jeho výskyte. Tieto informácie uľahčujú následnú opravu nefunkčného konverzného kódu.

Google Ads

Ide o platformu zaisťujúcu online reklamné služby.

Postup v administrácii

  1. V administrácii e-shopu zvoľte sekciu Doplnky / Google.
  2. Prejdite do oddielu Globálna značka webu (Global site tag).
  3. V časti Google Ads vložte do poľa Číslo pre meranie svoje Číslo konverzie (v tvare AW-xxx).
  4. Vložte príslušný údaj tiež do poľa Štítok konverzie.
  5. Pre každú jazykovú mutáciu e-shopu je možné vložiť iné číslo pre meranie.
  6. Naše prepojenie umožňuje odosielať aj údaje pre rozšírené konverzie Google Ads. Aktivujete ich zaškrtnutím poľa Rozšírené konverzie. Ide o voliteľný prvok.
  7. Vykonané zmeny uložte.

Údaje rozšírených konverzií Google Ads

Pomocou rozšírených konverzií sa odosielajú nasledujúce údaje po dokončení objednávky:

  • E-mailová adresa
  • Telefónne číslo
  • Meno
  • Priezvisko
  • Ulica
  • Mesto
  • PSČ
  • Krajina

Údaje musia byť vyplnené zákazníkom v samotnej objednávke. Pri konkrétnej doprave môže byť nastavené v administrácii e-shopu, že niektoré údaje v objednávke nie je potrebné zadávať (napr. telefón atď.). V takom prípade nemožno tieto chýbajúce údaje dodatočne vyplniť a odoslať pomocou systémového skripta.

Pre správnu funkčnosť rozšírených konverzií nastavte vo svojom účte v administrácii Google možnosť Úprava kódu.

Ako získať číslo pre meranie?

Google Analytics

Na prepojenie s Google Analytics účtom stačí do poľa Číslo pre meranie skopírovať potrebný údaj. Číslo pre meranie nájdete vo svojom Google Analytics účte v Nastavenia / Údaje o meraní / Merací kód.

Z celkového HTML kódu stačí skopírovať len číslo pre meranie vo formáte napr. UA-12345678-1. Nájdete ho v riadku gtag('config', 'UA-12345678-1'). Vaše číslo potom jednoducho vložíte do administrácie.

Google Ads

Prepojenie s Google Ads prebieha podľa Čísla pre meranie a Popisu konverzie.

Tieto údaje získate vo svojom Google Ads účte v sekcii Nástroje a nastavenia / Meranie konverzií. V ukážke nižšie z Google Ads účtu nájdete nasledujúce:

  • Číslo konverzie - v administrácii e-shopu vložte do poľa Číslo pre meranie.
  • Štítok konverzie - v administrácii e-shopu vložte do poľa Štítok konverzie.

Podrobný postup ohľadom založenia Google Ads údajov nájdete v nápovede Google. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora