Google Chrome tento rok končí s podporou cookies tretích strán. Čo to znamená a ako sa na to pripraviť?
S cookies, malými dátovými súbormi sa na internete pravidelne stretáva každý z nás. Ich prostredníctvom dokážu marketingové nástroje lepšie cieliť reklamy potenciálnym zákazníkom, analyzovať ich správanie, alebo napríklad zaistiť plnú funkčnosť webu. V roku 2024 ale cookies čaká výrazná zmena. Lepšie povedané skôr ich čiastočný koniec.
Google totiž avizuje, že v priebehu tohto roka ukončí vo svojom prehliadači (ktorý je najpoužívanejší na svete) podporu cookies tretích strán. Vo svete internetových prehliadačov vlastne nejde o nič nové. Naopak podobnú politiku v oblasti ochrany svojich užívateľov už nejakú dobu využíva Safari na zariadeniach od Apple, rovnako ako konkurenčné prehliadače Mozilla a Edge. Google do poslednej chvíle s týmto zásadným krokom otáľal. Každá podobná zmena v oblasti nakladania s cookies súbormi je spojená s obavami nad stratou cenných údajov, na základe ktorých reklamné nástroje personalizujú reklamy. Ako tomu čo najviac zabrániť?
Ako sa na koniec podpory cookies tretích strán v Google pripravuje Upgates?
- Podľa Google pomôžu stratu údajov kompenzovať dve opatrenia. Tým prvým sú dva nové súhlasy, ktoré rozšíria terajšie atribúty cookies súhlasov. Tento upgrade cookies lišty do systému Upgates včas implementujeme.
- Druhou cestou, ako si cenné údaje zaistiť, ponúkajú takzvané rozšírené konverzie. Tie už dnes sú súčasťou integrácie Google Ads do Upgates. Aktuálne táto funkcia prechádza na základe podkladov od Google auditom, aby sme mali istotu, že je plne pripravená na koniec cookies tretích strán.
- Tretia cesta odporúčaná spoločnosťou Google spočíva v “kŕmení” reklamných systémov vlastnými údajmi. Nahrajte do Google Ads a ďalších nástrojov údaje o doterajších zákazníkoch. Reklamný systém bude na základe týchto údajov schopný lepšie vyhľadávať nových potenciálnych zákazníkov.
Aktivácia rozšírených konverzií
Ako na aktiváciu rozšírených konverzií v rámci Google Ads a administrácie Upgates, sa dozviete v tomto článku.
Ako do Google Ads nahrať vlastné publikum?
Nahraním zoznamu vlastných zákazníkov do Google Ads Vás prevedie priamo nápoveda Google.