Google pripravil dva nové nástroje, ktoré vám pomôžu pri zahraničnej expanzii
Zahraničná expanzia sa stáva témou číslo jedna pre čoraz viac e-shopov. Dôvody sú zrejmé. Karty v tuzemsku sú do istej miery rozdané a potenciál za hranicami je pre mnoho internetových obchodníkov obrovský. Ako ale s expanziou začať? Trebárs ste o rozšírenie pôsobnosti svojho e-shopu začali premýšľať len nedávno. Ešte ani nemáte jasno v tom, do akej krajiny sa vydať alebo či je vôbec internetový obchod pre zahraničnú expanziu vhodný. A práve s týmto vám môžu novo pomôcť dve novinky od Googlu.
Americký počítačový gigant totiž pre slovenských podnikateľov spustil dva nové nástroje, ktoré vám môžu pomôcť nasmerovať expanziu správnym smerom. Na dvojicu nových nástrojov spolupracoval Google so Zväzom priemyslu a dopravy ČR a Asociáciou malých a stredných podnikov a živnostníkov. Novo tak môžu nielen e-shopy vyskúšať Market Finder a My Export Score. Prvý menovaný nástroj dokáže podľa webových stránok a odbore, v ktorom podnikáte, identifikovať najvhodnejšie trhy k expanzii. My Export Score potom na základe zadaných parametrov posúdi, ako je vaša firma k expanzii vhodná. Zároveň začne Google pre záujemcov o zahraničné expanzie vysielať odbornej webináre, kam si bude pozývať odborníkov z praxe.
Je potrebné pamätať na to, že napriek rôznym legendám nie je ani Google vševedúci. Preto výstupy tohto nástroja nemožno brať ako nespochybniteľnú pravdu a záruku úspechu. Ide ale o užitočného pomocníka, ktorý vám môže pomôcť nasmerovať podnikania správnym smerom. Okrem vytipovanie vhodnej krajiny ukáže tento nástroj tiež užitočné predajné štatistiky, ktoré by mohli byť vhodným študijným materiálom pred konkrétnymi krokmi. Globálne je Market Finder dostupný už dlhšiu dobu. Novo ho však môžu využiť aj českí podnikatelia. Google uvádza, že nové trhy k expanzii už tu skúšalo nájsť 370 tisíc firiem.
Trochu komplexnejším nástrojom je potom My Export Score, ktorého cieľom je identifikácia pripravenosti firmy k zahraničnej expanzii. Google vám položí sériu otázok ako napríklad, či máte k dispozícii technickú podporu alebo aké platobné metódy teraz ponúkate. Stačí len zadať URL e-shopu či firmy a prihlásiť sa pod účtom, na ktorý je vedený Google Analytics a Google Ads. Okrem výsledného skóre tu získate aj praktické odporúčania.