Google Nákupy

Prepojenie na Google Nákupy aktivujete v administrácii v sekcii Doplnky / Google.

Export produktov do Google Nákupy

Princíp exportu produktov do porovnávačov nájdete tu.

Feed si aktivujete v administrácii e-shopu v sekcii Doplnky / Google / oddiel Google Nákupy (export produktov).

Skopírujte URL adresu do rozhrania Google Nákupy.

Optimalizácia feedu Google Nákupy

Obsah produktov môžete pred odoslaním do porovnávačov optimalizovať.

Princípy optimalizácií pre porovnávače nájdete tu.

Dostupnosti produktov

Google feed rozlišuje 4 stavy dostupnosti produktov podľa Typu dostupnosti.

  • in_stock - typ dostupnosti Skladom.
  • out_of_stock - typ dostupnosti Nie je skladom alebo Na dopyt.
  • preorder - v administrácii nemožno aktuálne nastaviť.
  • backorder - je možné nastaviť pomocou preddefinovaného poľa Google Nákupy - availability.

Vlastný typ dostupnosti

V prípade dostupnosti typu Vlastné (viac tu) záleží na počte dní uvedených v Max. dobe do expedície:

  • Expedícia trvá 3 a menej dní (1, 2, 3), potom ju Google vyhodnotí ako skladom.
  • Expedícia trvá dlhšie ako 3 dni, potom ju Google vyhodnotí ako nie je skladom.

Podrobné informácie nájdete na stránkach Google. Viac tu.

Dostupnosť typu backorder

Pre nastavenie tejto dostupnosti vo feede Google Nákupy je potrebné mať aktivované preddefinované pole Google Nákupy – availability. O preddefinovaných poliach sa dozviete viac tu.

V detaile konkrétneho produktu potom vyplňte do poľa Google Nákupy - availability potrebnú hodnotu vo formáte backorder;[počet dní - číslo]. Počas generovania feedu sa vypočíta konečná hodnota ako aktuálny dátum + stanovený počet dní. Príklad možného vyplnenia:

backorder;10 - doobjednávka s 10 dni dostupnosti od aktuálneho vygenerovania feedu.

Akčná cena produktov

Akčná cena produktu musí byť nižšia ako predajná cena po zľave alebo bežná cena, aby sa  generovala do feedu. V opačnom prípade nebude akčná cena použitá. Viac tu.

Typ produktu a východisková kategória

Do atribútu g:product_type a g:google_product_category sa vo feede štandardne generuje hlavná kategória, do ktorej je produkt v e-shope zaradený. Tú je možné nastaviť v detaile produktu v oddiele Kategórie. Viac tu.

GTIN pri produktoch

GTIN sa automaticky generuje z poľa EAN v detaile produktu, oddiel Hlavné.

MPN pri produktoch

MPN sa automaticky generuje z poľa Kód dodávateľa v detaile produktu, oddiel Rozšírené.

Prehľad optimalizácií pre Google Nákupy

Všetky dostupné možnosti optimalizácie pre Google Nákupy nájdete v sekcii Nastavenia / Vlastné pole / konkrétny modul (Produkty, Doprava apod.). Tu si môžete aktivovať pole podľa svojej potreby. Ide o preddefinované polia, ktorých názov začína na "Google Nákupy - ".

O preddefinovaných poliach sa dozviete viac tu.

Problémy s feedom pre Google Nákupy

Počas importu feedu do služby Google Nákupy môže dôjsť k rôznym chybám. Niektoré z nich je možné ovplyvniť zadaním správnych hodnôt do polí slúžiacich na optimalizáciu feedu. Prípadne si overte nasledujúce vo svojej administrácii e-shopu.

Príliš mnoho hodnôt atribútov pre atribút: shipping

Pokiaľ Google zahlási túto chybu, ide o vygenerovanie príliš veľkého počtu položiek dopravy pri produkte. Overte si pri konkrétnej doprave vo svojej administrácii, aké máte nastavené obmedzenia podľa krajiny. A povoľte dopravu len v krajinách, do ktorých v danom jazyku naozaj zasielate. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora