Ako dostať na e-shop stovky návštevníkov bez investícií do PPC reklamy
Základným pilierom úspešného e-shopu je návštevnosť. Bez nej nie sú predaje a bez predajov e-shop fungovať nemôže. Práve z tohto dôvodu sa každý e-shopár na svete snaží nájsť spôsob, ako efektívne privádzať návštevníkov na e-shop.
Návštevnosť si môžete kúpiť (PPC reklamy, kampaň s influencermi,...) alebo si ju môžete odpracovať. Dnes sa zameriame na to, ako to odpracovať, aby vám na e-shop už za pár dní začali chodiť návštevníci.
Dosť bolo slov - metóda KGR v akcii
O prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania na Googli sa snažia tisícky firiem a je o ne každý deň obrovská bitka. Možno to teda znie až nereálne, že by niekto poznal metódu, ako sa na tieto pozície dostať a vytrieť zrak konkurencii.
Toto je však metóda, vďaka ktorej je to možné. Zameriava sa totiž na kľúčové slová, ktoré konkurencia zanedbala a zatiaľ pri nich nestihlo vzniknúť nepreniknuteľné konkurenčné prostredie... teda zatiaľ.
Pre úspech tejto metódy sú zásadné dáta. Tie vám ale dá samotný Google.
1. Ako to funguje
Metóda sa nazýva Keyword Golden Ratio a hovorí sa o nej posledné roky hlavne mimo našich hraníc. U nás ju prvýkrát predstavil SEO nástroj Collabim. KGR sa zameriava na menej konkurenčné long tail kľúčové slová. To sú kľúčové slová, ktoré sú zložené z viacerých jednotlivých slov. Tým vaša konkurencia väčšinou nevenuje toľko pozornosti. O to väčšia hodnota sa v nich môže skrývať.
Ak na takéto slová začnete tvoriť hodnotný obsah, máte obrovskú šancu, že sa za pár dní dostanete do TOP10 na Googli.
2. Vzorec metódy Keyword Golden Ratio (KGR)
KGR = počet allintitle výsledkov / hľadanosť
Neľakajte sa. Všetko vám jednoducho vysvetlím a uvidíte, že to nie je nič ťažké.
Výsledné KGR číslo musí byť menšie ako 0,25, aby mohla byť metóda úspešná.
3. Počet allintitle výsledkov
Tento údaj nájdete priamo na Googli. Stačí, ak do vyhľadávača napíšete allintitle:vaše kľúčové slovo
Vďaka tomu uvidíte všetky stránky, ktoré obsahujú vami hľadané kľúčové slovo priamo v nadpise stránky.
Vás však bude zaujímať ich počet. A ten vám Google sám spočíta:
Prvý zásadný údaj máte. Ideme ďalej
4. Hľadanosť kľúčového slova
Ako už viete, KGR sa zameriava na menej konkurenčné kľúčové slová. Tými nie sú kľúčové slová s tisíckami vyhľadávaní mesačne. Zameriava sa na slová, ktoré majú hľadanosť nižšiu ako 250 mesačne. Tam máte najväčšiu šancu uspieť.
Príde vám to málo? Premýšľajte vo väčšom. Je pomerne jednoduché na takéto slová dostať váš web do TOP10 na Googli a možno aj na prvé miesto. Ak nájdete takých slov 10, môžete na váš web privádzať stovky nových návštevníkov pravidelne každý mesiac. Len tak, zadarmo z vyhľadávačov.
Ako zistiť hľadanosť kľúčových slov
Na trhu existuje niekoľko SEO nástrojov, ktoré vám dokážu hľadanosť kľúčových slov nájsť. Na vyskúšanie môžete použiť tento odkaz: https://www.marketingminer.com/cs/features/keyword-research
Tu sa dokonca nemusíte ani nikam registrovať a stačí zadať kľúčové slovo, pre ktoré vás hľadanosť zaujíma a výsledok máte v sekunde.
5. Príklad použitia KGR metódy:
Našiel som si long tail kľúčové slovo: štatistika vyhľadávania Google
Idem na Google a používam operátor allintitle, aby som zistil, koľko konkurentov na toto kľúčové slovo vytvorilo článok.
Vidím, že existujú iba 2 konkurenčné články.
Teraz ma ale ešte zaujíma hľadanosť tohto kľúčového slova a k tomu použijem odkaz, ktorý som vám ukázal vyššie.
Hľadanosť vyhovuje, pretože je 100, čo je menej ako 250.
A ďalej k výpočtu:
KGR = 2 / 100
KGR = 0,02
A máme víťaza. Výsledné KGR je menšie ako 0,25 a viem, že je vysoká pravdepodobnosť, aby som sa na toto kľúčové slovo dostal na prvé pozície.
Zlaté pravidlo, na ktoré pri tvorbe nového článku na kľúčové slovo nesmiete zabúdať:
Pre každé kľúčové slovo by u vás na webe mala existovať iba jedna unikátna stránka, ktorá je na toto slovo zameraná!
6. Urýchlite to
Keď napíšete vyhovujúci článok, tak musíte čakať, kým si vás Google roboti všimnú. Tak to byť nemusí!
Google má nástroj Google Search Console, vďaka ktorému môžete o vašom novom článku dať vedieť Googlu a popostrčiť ho tak k tomu, aby vás rýchlejšie našiel.
Ak tento nástroj máte založený, stačí vložiť novo vzniknutý odkaz na nový článok a požiadať o indexáciu. Tým Googlu poviete, že pre neho máte nový obsah a zvýšite šancu, že stránku začne rýchlejšie zobrazovať. Nie je to 100%, ale svoju šancu na rýchle zaradenie stránky medzi výsledky vyhľadávania rapídne násobíte.
Dôkazy namiesto sľubov
Metódu KGR máme dôkladne preverenú. Postavili sme na nej totiž začiatky blogu marketingového nástroja Overený web.
Červená šípka označuje, kedy sme začali na blog pridávať obsah vytvorený práve na základe KGR metódy. Môžete vidieť, že počas mesiaca návštevnosť blogu výrazne vzrástla a rast pokračoval stále ďalej.
Návštevnosť je len prvým krokom úspešného e-shopu. S návštevníkmi je potrebné kvalitne marketingovo pracovať a preto pre e-shopy na platforme Upgates teraz ponúkame marketingový nástroj Overený web s 50% zľavou na prvé 3 mesiace. Až o 20% viac návštevníkov u vás vďaka Overenému webu nakúpi.