Ak sa snažíte prilákať viac lokálnych návštevníkov do vašej kamennej predajne, reštaurácie či iné prevádzkarne, ktorá je závislá na zákazníkoch z blízkeho okolia, Facebook vám ponúka jedinečnú šancu, ako to dosiahnuť. Drvivá väčšina ľudí, ktorí hľadajú podnik vo svojom okolí, k tomu používa Facebook, pretože ide o miesto, kde sa vyskytujú najčastejšie. Spolu s faktom, že väčšina užívateľov navštevuje aj niekoľkokrát do mesiaca Facebookovej stránky svojich obľúbených lokálnych podnikov, robí táto možnosť z Facebooku nepostrádateľný reklamný kanál pre každého, kto sa snaží propagovať svoj miestny podnik.

Na rozdiel od ostatných platforiem pre platenú reklamu má Facebook jednu veľkú výhodu - dáva obchodníkom možnosť priamo komunikovať sa záujemcovia o ich produkty aj s vernými zákazníkmi. Facebook si je tejto výhody dobre vedomý a snaží sa ju neustále rozvíjať. Teraz, kvôli veľkému dopytu inzerentov rozširuje portfólio svojich služieb pre lokálne podnikateľov o ďalšie zmeny a aktualizácie. Poďme sa na ne teraz spoločne pozrieť.

Nechajte návštevníkov vykonať akciu priamo na vašej stránke

Či už vytvárate registračný formulár na vstupnej stránke alebo staviate kompletný web, základný princíp online marketingu je odstrániť potenciálnemu zákazníkovi čo najviac prekážok z jeho cesty ku konverzii. Čím menšie úsilie bude musieť vynaložiť, tým bude spokojnejší a tým väčšia bude pravdepodobnosť, že si kúpi niektorý z vašich produktov či služieb. Rovnaká logika platí pre vašu firemnú stránku na Facebooku.

To je tiež jeden z dôvodov, prečo Facebook uľahčuje používateľom, ktorí navštívia vašu stránku, okamžitú akciu. Či už prevádzkujete reštauráciu, obchod alebo napríklad autoservis, môžete zákazníkom umožniť konverziu, akonáhle prídu na vašu stránku. Zákazníci si môžu napríklad rezervovať stôl v reštaurácii, objednať termín u kaderníka, na masáži alebo v autoservise. Vaša firma tak už nebude strácať potenciálnych zákazníkov, ktorí neprejdú z vašej FB stránky na váš web.

Povzbuďte zákazníkov, aby vašu firmu odporučili

Ak zákazník hľadá nejakú službu alebo tovar, často sa pýta svojich priateľov na odporúčanie. Teraz môžu používatelia Facebooku zverejňovať svoje odporúčania priamo na vašej firemnej stránke. Týmto spôsobom nájdu používatelia oveľa jednoduchšie váš podnik a budú mať šancu dozvedieť sa o ňom všetko podstatné z komentárov a hodnotenia, ktoré tu zanechali ich priatelia. Hodnotenie návštevníkov poskytuje silný sociálne dôkaz, ktorý zvyšuje dôveryhodnosť vašej firmy. Výhodou je tiež to, že vďaka algoritmu Facebooku používatelia pravdepodobne uvidia na prvých miestach odporúčací príspevky svojich priateľov.

Dajte návštevníkom nahliadnuť do zákulisia vašej firmy

Príbehy (Stories) sú na Facebooku aj Instagramu čoraz populárnejšie. Pre vás ako lokálny firmu sú príbehy skvelým spôsobom, ako návštevníkom stránky poskytnúť pohľad do zákulisia vašej firmy a na vašu každodennú činnosť. Pomocou príbehov zo zákulisia firmy dáte užívateľom pocit spolupatričnosti s vašou značkou. Ďalšou výhodou príbehov je ich ľahká použiteľnosť. Jediné čo návštevníci musia urobiť, aby si mohli prezrieť váš príbeh, je kliknúť na obrázok.

Uľahčite zákazníkom cestu k vám

Používatelia mobilné aplikácie Facebook majú prístup k funkcii "Local". S jej pomocou môžu objavovať miesta a aktivity odporúčané ich priateľmi. Potenciálni zákazníci, ktorí hľadajú služby a produkty v ich najbližšom okolí tu môžu nájsť veľa informácií o vašej firme: jej umiestnenie, otváraciu dobu, hodnotenia, recenzie a odporúčania priateľov. Používatelia potom samozrejme môžu tiež kliknúť na vašu stránku.

Facebook sa neustále vyvíja a ponúka stále nové funkcie, ktoré môžete využiť pri propagáciu vašej firmy. Ak cielite na zákazníkov z vášho najbližšieho okolia, Facebook je pravdepodobne prvým miestom, kde budú ľudia váš podnik hľadať. Reštaurácia, majitelia kamenných obchodov, kaderníci, autoservisy a ďalším miestne podniky tak získajú moderný nástroj pre budovanie značky, komunikácii aj prísun nových zákazníkov.

Článok pripravila digitálne agentúra SEO Consult, ktorá realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálnych sietí, spravovanie tovarových vyhľadávačov a obsahový marketing.