Všetka základné nastavenie máte, e-shop je spustený na ostrej prevádzke a doméne, ale objednávky sa stále nehrnú? Potom vás bude zaujímať druhá časť nášho sprievodcu nastavením internetového obchodu. Tá bude zameraná na podporu predaja pomocou marketingových funkcií a nástrojov. Tiež na zlepšenie komunikácie so zákazníkmi a ďalšie možnosti, ako e-shop vylepšiť a začať viac predávať. Pomoc môžete nájsť aj v našom článku 5 spôsobov ako zviditeľniť nový e-shop.

  1. Analytika
  2. Výkonnostný marketing
  3. Tovarové porovnávače
  4. Sociálne siete
  5. SEO a obsahový marketing
  6. Email marketing
  7. Komunikácia so zákazníkmi
  8. Ďalšie možnosti ako podporiť predaj

1. Analytika

Prvým krokom, ktorý by ste mali riešiť ihneď po spustení e-shopu, je napojenie na analytické nástroje. Bez nich totiž budete doslova slepí. Poskytnúť vám všetky potrebné dáta o návštevách a objednávkach. Budete vedieť, ako si vediete vo výsledkoch vyhľadávania, ale aj o zdrojoch návštev a ich kvalite.

Na tieto účely ponúka UPgates jednoduché prepojenie na nástroj Google Analytics, ale aj na Google Search Console. Niektoré štatistiky máte k dispozícii aj priamo v administrácii e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Napojenie Google Analytics
  2. Pridanie webové služby do Google Search Console
  3. Štatistiky v administrácii UPgates

2. Výkonnostný marketing

PPC reklama funguje formou aukcie, kedy medzi sebou konkurenti súperí s ponúkanou cenou za kliknutie. Medzi najrozšírenejšie PPC systémy patria Google Ads a Sklik od Zoznamu. Do PPC nástrojov a performance marketingu ale môžeme radiť tiež tovarovej porovnávače alebo Facebook Ads. Tieto si ale preberieme zvlášť.

PPC reklama má potenciál priniesť okamžité akvizície a objednávky. Dovolí vám prednostné zobrazovanie vo výsledkoch vyhľadávania, ale tiež umožní byť vidieť v obsahovej alebo video sieti. Inzerovať tak môžete aj bannery a video reklamy. Tie však slúžia skôr na budovanie povedomia o značke a efektívnejšie pre vás na začiatku budú vyhľadávací kampane zobrazujúce sa ľuďom, ktorí zadávajú konkrétne otázky spojené s tým, čo predávate. Musíte ale dobre vedieť, pod čím vás a váš sortiment vlastne ľudia hľadajú. K čomu poslúži analýza kľúčových slov. Tú využijete nielen pre potreby výkonnostného marketingu, ale aj pre SEO a obsahový marketing, o ktorom bude reč neskôr.

Odporúčané návody:

  1. Napojenie Google Ads
  2. Napojenie Sklik
  3. Ako na PPC reklamu e-shopu na Google a Zoznam
  4. Na koľko vás vyjdú kampane na Google

3. Tovarovej porovnávače

Jedným z ďalších nástrojov kde propagovať váš e-shop a najmä predávané produkty, sú tovarovej zrovnávače. Čiže zbožáky. Určite všetci viete o tých najznámejších ako je Heuréka, Google Nákupy, Zboží.cz, Glami, Favi alebo napríklad Biana. Existujú ich desiatky. A na všetkých môžete byť vidieť! Valnú väčšinu na trhu k tovaru porovnávačov má ale Heuréka a Zboží.cz.

Na čo vlastne zbožáky slúži? K porovnaniu cien tovaru na rôznych internetových obchodoch. K tomu, aby ste tu dostali aj svoj tovar, je potreba nahrať dátový feed. Ako na to si ukážeme v odporúčaných návodoch. UPgates disponuje dátovým feedu pre všetky najpoužívanejšie zrovnávače. tie fungujúopäť formou PPC. Teda platby za kliknutie. Akonáhle niekto narazí na vašu ponuku, zaujme ho a preklikom sa dostane na stránky vášho e-shopu, tak si komodity porovnávač stiahne peniaze z vášho kreditu. Tu si dávajte pozor najmä na to, aby ste mali kredit dobitý a neprichádzali tak o návštevníkov a potencionálnych zákazníkov. A tiež na optimálnom nastavení cien za kliknutie, ktoré sa dá pomocou externých nástrojov automatizovať. Veľkou výhodou je to, že oslovujete zákazníkov, ktorí už vo väčšine prípadov chcú produkt kúpiť, len hľadajú u koho. V oslovovanie tak preskočíte fázy SEE a THINK a zacielite rovno na publika, ktoré sú vo fáze DO.

Odporúčané návody:

  1. Tovarové porovnávače prepojené na UPgates
  2. Prepojenie na Heureku a základy inzercie
  3. Prepojenie na Zboží.cz a základy inzercia
  4. Prepojenie na Google Nákupy
  5. Prepojenie na Glami

4. Sociálne siete

Či chceme alebo nie, sociálne siete sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. A platí to aj u online inzercie a propagácie firmy. O to viac potom v prípade e-shopov. A Facebookom to zďaleka nekončí. Inzerciu môžete riešiť tiež na sieti Instagram, LinkedIn alebo Twitter. Zaručene najpoužívanejšia je u nás ale Facebook a Instagram. Tie môžeme odporučiť k rozvoju podnikania tiež e-shopom. Odkazy na sociálne siete si môžete tiež ľahko umiestniť do pätičky e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Export produktov na Facebook
  2. Napojenie Facebook pomocou Facebook Pixel
  3. Nastavenie odkazov sociálnych sietí
  4. Čo prinesie e-shopu Facebook, Instagram a ďalšie sociálne siete

5. SEO a obsahový marketing

Okrem platených zdrojov návštev a objednávok sú pre vás a váš e-shop hlavnej tiež neplatené, takzvané organické návštevy. Tie získate z výsledkov vyhľadávania Google alebo Zoznam. Tieto dva vyhľadávače pokrývajú takmer všetka vyhľadávanie na českom internete. S tým, že Google má až 90% všetkých vyhľadávaní. Návštevy z organických výsledkov vyhľadávania bývajú vo väčšine prípadov kvalitné. Preto by ste o ne mali usilovať.

Aby ste sa dostali do výsledkov vyhľadávania, musíte vytvárať kvalitný obsah. Či už formou článkov alebo landing pages. Obsah musí mať pridanú hodnotu a riešiť konkrétny problém, potom ho budú pozitívne hodnotiť aj vyhľadávací roboti, ktorí určujú, na akej pozícii sa daný obsah u konkrétnych vyhľadávacích dotazov objaví. Zároveň musíte riešiť on-page a off-page faktory SEO. Vaše výsledky a pozície potom môžete kontrolovať ako v Google Search Console, tak v Google Analytics. Prípadne využiť niektorý z napojených marketingových a analytických nástrojov, napríklad Collabim.

Odporúčané návody:

  1. Nastavenie on-page SEO v systéme UPgates
  2. SEO hlavnej stránky
  3. Indexácia vo vyhľadávačoch
  4. SEO optimalizácia e-shopu a ako zlepšiť pozície vo vyhľadávači?
  5. Marketing e-shopu - SEO faktory
  6. Čomu venovať pozornosť v Google Search Console
  7. Prečo je blog jedným z pilierov e-shopu?

6. Email marketing

Email marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako opätovne osloviť už získaných zákazníkov. Čo je vždy lacnejšie a efektívnejšie, než získavať zákazníkov nové. Ak už teda máte prvé kontakty, neváhajte s ich oslovením. Napríklad pravidelným newsletterom s ponukou produktov alebo s článkami, ktoré pre nich budú mať pridanú hodnotu. S frekvenciou to nepreháňajte a tiež si dajte pozor na legislatívne pravidlá, o ktorých sa viac dočítate v článkoch v sekcii odporúčaných návodov.

K emailingu môžete využiť buď systémového nástroja UPgates alebo napojených emailingových nástrojov.

Odporúčané návody:

  1. Emailing UPgates
  2. Napojenie emailingové nástroje
  3. Email marketing e-shopu
  4. Ako na kvalitné newsletter

7. Komunikácia so zákazníkmi

Pre podporu predaja a navýšenie objednávok je dôležitá aj komunikácia a zákaznícka podpora. Tú by ste v základe mali ponúkať emailovú a ideálne tiež telefonickú. Nadstavbou môže byť online chatovacie okno. Prípadne môžete využiť systémovú funkciu formulára rýchleho kontaktu.

Systém UPgates vám jednoducho umožní editáciu kontaktných údajov a tiež aktiváciu online chatu zadarmo. Ďalej máte tiež možnosť posielať zákazníkom SMS správy.

Odporúčané návody:

  1. Nastavenie kontaktného menu v hlavičke e-shopu
  2. Úprava formulára rýchleho kontaktu
  3. Nastavenie online chate
  4. Napojená online chaty
  5. SMS správy

8. Ďalšie možnosti ako podporiť predaj

Okrem vyššie spomenutých možností existujú aj ďalšie spôsoby, ako podporiť predaj a zvýšiť počet objednávok vášho e-shopu. Môže ísť o cross a up selling, vernostný systém, zľavy a akcie, strážneho psa alebo hodnotenia a recenzie. Dobrú prácu môže odviesť tiež doprava zadarmo.

Cross a up selling môžete využiť v košíku napríklad pomocou "odporúčame prikúpiť" alebo priamo u produktov na e-shope formou ponuky príslušenstva, súvisiacich produktov alebo alternatívnych produktov. Vernostný systém alebo zľavy a akcie môžu návštevníkov e-shopu tiež prinútiť, aby nakúpili viac. Strážny pes môže zase notifikovať emailom, že vypredané tovar je už dostupné a skladom. A hodnotenia alebo recenzie ako samotného e-shopu, tak produktov, zasa zvýši vierohodnosť.

Odporúčané návody:

  1. Cross a Up Selling
  2. Vernostný systém
  3. Vernostný program a maximálne využitie jeho výhod
  4. Zľavy a zľavové kupóny
  5. Strážny pes
  6. Hodnotenie a recenzie
  7. Doprava zadarmo