Ako naštartovať predaj vášho e-shopu

Všetky základné nastavenia máte, e-shop je spustený na ostrej prevádzke a doméne, ale objednávky sa stále nehrnú? Potom vás bude zaujímať druhá časť nášho sprievodcu nastavením internetového obchodu. Tá bude zameraná na podporu predaja pomocou marketingových funkcií a nástrojov. Tiež na zlepšenie komunikácie so zákazníkmi a ďalších možnostiach, ako e-shop vylepšiť a začať viac predávať. Pomoc môžete nájsť tiež v našom článku 5 spôsobov ako zviditeľniť nový e-shop.

1. Analytiká

Prvým krokom, ktorý by ste mali riešiť ihneď po spustení e-shopu, je napojenie na analytické nástroje. Bez nich totiž budete doslova slepí. Poskytnú vám všetky potrebné údaje o návštevách a objednávkach. Budete vedieť, ako vám to ide vo výsledkoch vyhľadávaní, ale tiež o zdrojoch návštev a ich kvalite.

Pre tieto účely ponúka Upgates jednoduché prepojenie na nástroj Google Analytics, ale tiež na Google Search Console. Niektoré štatistiky máte k dispozícii tiež priamo v administrácii e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Napojenie Google Analytics
  2. Pridanie webovej služby do Google Search Console
  3. Štatistiky v administrácii Upgates

2. Výkonnostný marketing

PPC reklama funguje formou aukcie, kedy medzi sebou konkurenti súperia s ponúkanou cenou za preklik. Medzi najrozšírenejšie PPC systémy patrí Google Ads a Sklik od Seznamu. Do PPC nástrojov a performance marketingu ale môžeme zaradiť tiež produktové porovnávače alebo Facebook Ads. Tieto si ale preberieme zvlášť.

PPC reklama má potenciál priniesť okamžité akvizície a objednávky. Dovolí vám uprednostniť zobrazovanie vo výsledkoch vyhľadávania, ale tiež umožní byť vidieť v obsahovej alebo video sieti. Inzerovať tak môžete aj bannery a video reklamy. Tie však slúžia skôr na budovanie povedomia o značke a efektívnejšie pre vás na začiatku budú vyhľadávacie kampane zobrazujúce sa ľuďom, ktorí zadávajú konkrétne otázky spojené s tým, čo predávate. Musíte ale dobre vedieť, pod čím vás a váš sortiment vlastne ľudia hľadajú. K tomu poslúži analýza kľúčových slov. Tú využijete nielen pre potreby výkonnostného marketingu, ale tiež pre SEO a obsahový marketing, o ktorom bude reč neskôr.

Odporúčané návody:

  1. Napojenie Google Ads
  2. Napojenie Sklik
  3. Ako na PPC reklamu e-shopu na Google a Seznam
  4. Na koľko vás vyjdú kampane na Google

3. Produktové porovnávače

Jedným z ďalších nástrojov, kde propagovať váš e-shop a hlavne predávané produkty, sú produktové porovnávače. Určite všetci viete o tých najznámejších ako je Heuréka, Google Nákupy, Zboží.cz, Glami, Favi alebo napríklad Biano. Existujú ich desiatky. A na všetkých môžete byť vidieť! Valnú väčšinu na trhu produktových porovnávačov má ale Heuréka a Zboží.cz.

Na čo vlastne porovnávače slúžia? Na porovnanie cien tovaru na rôznych internetových obchodoch. Na to, aby ste tu dostali aj svoje produkty, je potrebné nahrať dátový feed. Ako na to si ukážeme v odporúčaných návodoch. Upgates disponuje dátovým feedom pre všetky najpoužívanejšie porovnávače. Tie fungujú opäť formou PPC. Teda platby za preklik. Akonáhle niekto narazí na vašu ponuku, zaujme ho a preklikom sa dostane na stránky vášho e-shopu, tak si produktový porovnávač stiahne peniaze z vášho kreditu. Tu si dávajte pozor hlavne na to, aby ste mali kredit dobitý a neprichádzali tak o návštevníkov a potenciálnych zákazníkov. A tiež na optimálnom nastavení cien za preklik, ktoré sa dá pomocou externých nástrojov automatizovať. Veľkou výhodou je to, že oslovujete zákazníkov, ktorí už vo väčšine prípadov chcú produkt kúpiť, len hľadajú u koho. V oslovovaní tak preskočíte fázy SEE a THINK a zacielite rovno na publikum, ktoré je vo fáze DO.

Odporúčané návody:

  1. Produktové porovnávače prepojené na Upgates
  2. Prepojenie na Heureku a základy inzercie
  3. Prepojenie na Zboží.cz a základy inzercie
  4. Prepojenie na Google Nákupy
  5. Prepojenie na Glami

4. Sociálne siete

Či chceme alebo nie, sociálne siete sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. A platí to aj u online inzercie a propagácie firmy. O to viac potom v prípade e-shopov. A Facebookom to zďaleka nekončí. Inzerciu môžete riešiť tiež na sieti Instagram, LinkedIn alebo Twitter. Zaručene najpoužívanejší je u nás ale Facebook a Instagram. Tie môžeme odporúčať na rozvoj podnikania tiež e-shopom. Odkazy na sociálne siete si môžete tiež jednoducho umiestniť do pätičky e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Export produktov na Facebook
  2. Napojenie Facebook pomocou Facebook Pixel
  3. Nastavenie odkazov sociálnych sietí
  4. Čo prinesie e-shopu Facebook, Instagram a ďalšie sociálne siete

5. SEO a obsahový marketing

Okrem platených zdrojov návštev a objednávok sú pre vás a váš e-shop kľúčové tiež neplatené, takzvané organické návštevy. Tie získate z výsledkov vyhľadávania Google alebo Seznam. Tieto dva vyhľadávače pokrývajú takmer všetky vyhľadávania na českom internete. S tým, že Google má až 90% všetkých vyhľadávaní. Návštevy z organických výsledkov vyhľadávania bývajú vo väčšine prípadov kvalitné. Preto by ste sa o ne mali snažiť.

Aby ste sa dostali do výsledkov vyhľadávania, musíte vytvárať kvalitný obsah. Či už formou článkov alebo landing pages. Obsah musí mať pridanú hodnotu a riešiť konkrétny problém, potom ho bude pozitívne hodnotiť aj vyhľadávací robot, ktorý určuje, na akej pozícii sa daný obsah pri konkrétnych vyhľadávacích otázkach objaví. Zároveň musíte riešiť on-page a off-page faktory SEO. Vaše výsledky a pozície potom môžete kontrolovať ako v Google Search Console, tak v Google Analytics. Prípadne využiť niektorý z napojených marketingových a analytických nástrojov, napríklad Collabim.

Odporúčané návody:

  1. Nastavenie on-page SEO v systéme Upgates
  2. SEO hlavné stránky
  3. Indexácia vo vyhľadávačoch
  4. SEO optimalizácia e-shopu a ako zlepšiť pozície vo vyhľadávači?
  5. Marketing e-shopu - SEO faktory
  6. Čomu venovať pozornosť v Google Search Console
  7. Prečo je blog jedným z pilierov e-shopu?

6. E-mail marketing

E-mail marketing je jedným z najlepších spôsobov, ako opätovne osloviť už získaných zákazníkov. Čo je vždy lacnejšie a efektívnejšie, ako získavať zákazníkov nových. Pokiaľ už teda máte prvé kontakty, neváhajte s ich oslovením. Napríklad pravidelným newsletterom s ponukou produktov alebo s článkami, ktoré pre nich budú mať pridanú hodnotu. S frekvenciou to nepreháňajte a tiež si dajte pozor na legislatívne pravidlá, o ktorých sa viac dočítate v článkoch v sekcii odporúčaných návodov.

K e-mailingu môžete využiť buď systémové nástroje Upgates alebo napojené e-mailingové nástroje.

Odporúčané návody:

  1. E-mailing Upgates
  2. Napojené e-mailingové nástroje
  3. E-mail marketing e-shopu
  4. Ako na kvalitný newsletter

7. Komunikácia so zákazníkmi

Pre podporu predaja a navýšenie objednávok je dôležitá tiež komunikácia a zákaznícka podpora. Tú by ste v základe mali ponúkať e-mailovú a ideálne tiež telefonickú. Nadstavbou môže byť online chatovacie okno. Prípadne môžete využiť systémovú funkciu formulára rýchleho kontaktu.

Systém Upgates vám jednoducho umožní editáciu kontaktných údajov a tiež aktiváciu online chatu zdarma. Ďalej máte tiež možnosť posielať zákazníkom SMS správy.

Odporúčané návody:

  1. Nastavenie kontaktného menu v hlavičke e-shopu
  2. Úprava formulára rýchleho kontaktu
  3. Nastavenie online chatu
  4. Napojené online chaty
  5. SMS správy

8. Ďalšie možnosti ako podporiť predaj

Okrem vyššie spomenutých možností existujú aj ďalšie spôsoby, ako podporiť predaj a zvýšiť počet objednávok vášho e-shopu. Môže ísť o cross a up selling, vernostný systém, zľavy a akcie, strážneho psa alebo hodnotenia a recenzie. Dobrú prácu môže odviesť tiež doprava zdarma.

Cross a up selling môžete využiť v košíku napríklad pomocou „odporúčame prikúpiť“ alebo priamo pri produktoch na e-shope formou ponuky príslušenstva, súvisiacich produktov alebo alternatívnych produktov. Vernostný systém alebo zľavy a akcie môžu návštevníkov e-shopu tiež primäť, aby nakúpili viac. Strážny pes môže zase notifikovať e-mailom, že vypredané produkty sú už dostupné a skladom. A hodnotenie alebo recenzia ako samotného e-shopu, tak produktov, zase zvýši dôveryhodnosť.

Odporúčané návody:

  1. Cross a Up Selling
  2. Vernostný systém
  3. Vernostný program a maximálne využitie jeho výhod
  4. Zľavy a zľavové kupóny
  5. Strážny pes
  6. Hodnotenia a recenzie
  7. Doprava zdarma
Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora