Ako zvýšiť konverzie?
1. Používajte responzívne dizajn
Váš eshop by mal byť "oku lahodiace" a prispôsobený tak, nech sa v ňom vyzná ktokoľvek. Najdôležitejšie je však zamerať sa na mobilné stratégiu, byť responzívne, pretože vlna, kedy väčšina objednávok bude smerovať z mobilných zariadení či tabletov sa blíži.
2. Komunikujte
Uľahčite svojim zákazníkom nájsť všetky kontaktné informácie, odkazy na sociálne siete, doplňte svoj eshop o online chat. Nenechajte je pátrať, všetko musí byť jasné a zreteľné. Budujete si tak transparentnosť a dôveru k zákazníkom.
3. Vyhľadávanie
Keď budú chcieť zákazníci niečo rýchlo nájsť, okamžite začnú pátrať po funkciu "Hľadať". Ak je u vás táto funkcia skrytá alebo nie je moc dobre na očiach, zákazníci s najväčšou pravdepodobnosťou odídu bez toho aby si to vyhľadali sami.
4. Sociálne siete
Myslíte si, že sú sociálne siete stratou času? A kde myslíte, že vaši zákazníci trávia celý deň? Radi nakupujú na stránkach, o ktorých sa dočítali z recenzií, ktoré majú dobré hodnotenie a feedback z rôznych sociálnych sietí.
5. Vyžadujte recenzie
Hoci sa to môže zdať otravné, žiadajte svojich zákazníkov o hodnotenia produktu po nákupe. Motivujte je formou vernostných bodov za každú recenziu. Kladné recenzie predajú tovar samy.
6. Zabezpečenie
Už veľakrát spomínané zabezpečenie stránok pomocou SSL. Zvyšujete ako zabezpečenie stránok, tak dôveru zákazníkov k nákupu na vašom eshope.
7. Žite svojím tovarom
Poskytujte dostatok fotiek vášho tovaru, ako samostatné, tak pri rozbalení / využívaní, ukážte zákazníkom tovaru zo všetkých perspektív. Nemajú tu možnosť si tovar "ohmatať" a vyskúšať ako v obchode.
8. Používajte štítky
Štítky ako "Bezplatne" alebo "Špeciálna" môže zákazníkovi pomôcť nadobudnúť dojem, že navštívil eshop v pravú chvíľu. Len sa uistite, že tieto štítky nebudú len reklamné a naozaj zákazníka zvýhodní. V nadväznosti na štítky, ďalším takým "ťahákom" je vytvorenie určitého zmysle urgencie ako napr. Limitovaná ponuka. Kedy zákazníka svojím spôsobom "donútite" nakúpiť.
9. Jednoduchý košík
Väčšina z nás si zažila situáciu, kedy po nekonečnom čase stráveným porovnávaním cien a produktov online sa dostaneme do košíka, aby sme zistili, že nás čaká zložitý niekoľkých stupňový proces objednania, ktorý nás núti odísť.
Zefektívniť nákupné proces a tak znížiť počet šancí, ktoré dáte zákazníkovi, aby opustil práve ten váš košík.
Zefektívniť nákupné proces a tak znížiť počet šancí, ktoré dáte zákazníkovi, aby opustil práve ten váš košík.
10. Ponúknite niekoľko spôsobov platby, né jednu
Vaša stránka by mala byť natoľko flexibilná, aby dokázala uspokojiť požiadavky najrôznejších zákazníkov. Kameň úrazu býva zvolení platby. Zákazník si chce vybrať, nechce mať jednu predurčené dopravu a platbu. Je preto dobré zvážiť voľbu niekoľkých dopravcov, aby ste eliminovali odchod zákazníka v predposlednom kroku objednávky.