Je cena tovaru hlavný faktor nákupu?

Aké sú vlastne ďalšie faktory, ktoré zákazník zvažuje pri nákupe? Tieto tri faktory, zoradené zákazníkmi podľa dôležitosti pri nákupe vás určite prekvapí:

  • Popis produktu 
  • Recenzie a hodnotenie 
  • Cena 

Podľa štúdie SurveyMonkey, až 94% zákazníkov opustia váš eshop, ak nenájdu informácie, ktoré potrebujú, aby nakúpili. A 88% nakupujúcich tvrdia, že opis produktu hrá veľmi dôležitú úlohu pri nákupe.
Zdroj: SurveyMonkey

Takže medzitým čo sa snažíte konkurovať najlepšou cenou, zanedbávate ostatné faktory, ktoré sú mnohokrát viac dôležité ako samotná cena.

Jasne, cena je pochopiteľne veľkým faktorom pri nákupe, ale v dnešnej dobe široké konkurencie sa v mysli zákazníka nad cenou uprednostňujú iné faktory. Zákazníci, ktorí boli opýtaní v tejto štúdii ukázali, že vlastnosti tovaru - ako obrázky, videá a recenzie sú oveľa dôležitejšie ako samotná cena, ktorá sa veľakrát líšia len v poriadku desiatok eur.

Bežná prax

Veľa eshoperů má často toľko tovaru alebo toľko variantov, že jednoducho zverejní obsah, ktorý mu poskytol dodávateľ bez ohľadu na to, čo tam vôbec je alebo nie je obsiahnuté a dúfate, že to zákazníkovi bude stačiť. Ale výrobcovia nie sú koncovým používateľom, nie sú vaším zákazníkom - inak povedané ich popisky a detaily produktu sú väčšinou nudné a príliš všeobecné.

Diskusia
Často sa pýtate