Konverzné kódy

Pod pojmom konverzia si môžete predstaviť akciu, ktorá je cieľom vášho e-shopu – najčastejšie je konverziou uskutočnená objednávka. Pokiaľ si budujete databázu kontaktov, môže byť konverziou vyplnenie formulára. Konverziou môže byť tiež niekedy prosté zobrazenie určitej stránky.

V skratke, konverzný kód je merací kód, ktorý sa stará o identifikáciu konverzie. Na to využíva cookies uložené v prehliadači návštevníka e-shopu.

Ako spoznať konverzný kód?

Konverzné kódy bývajú napísané v kódovacom jazyku JavaScript, prípadne s využitím tiež HTML. Kompletne vytvorený kód dostanete od poskytovateľov daného riešenia. Do kódu sa môžu vkladať premenné.

Ceny s DPH

Konverzné a trackovacie kódy posielajú do svojich externých služieb vždy sumy s DPH obsiahnuté v objednávke. Individuálna úprava v tomto smere nie je systémovo možná.

Meranie konverzií server-to-server

Meranie konverzií server-to-server nie je v Upgates aktuálne možné. Používať je možné len JavaScriptové meracie kódy použité v prehliadači.

Vloženie konverzného kódu do stránky

Konverzné a iné JavaScript kódy môžete vložiť do stránok pomocou Vlastných konverzných kódov. Obvykle sa implementujú vtedy, pokiaľ nechcete využiť už hotové prepojenie na konkrétnu službu (ich zoznam nájdete v module Doplnky v menu administrácie).

Vložené konverzné kódy musia zohľadniť používanie cookies podľa zákona o elektronických komunikáciách. V aktuálnych grafických šablónach ponúkame možnosť povolenia alebo zamietnutia jednotlivých typov cookies. V konverzných kódoch je pre tieto situácie možné použiť dynamických zástupcov pre cookies. Viac tu.

Viac informácií o problémoch s konverznými kódmi nájdete tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Doplnky / Vlastné konverzné kódy.
  2. Podľa toho, čo odporúča poskytovateľ kódu, vyberte na akých stránkach sa bude kód vyskytovať
    • Všetky stránky e-shopu.
    • Len na stránke po dokončení objednávky.
  3. Podľa toho, čo odporúča poskytovateľ kódu, vyberte vhodné umiestnenie v zdrojovom kóde stránky. Viď ukážka možností na obrázku nižšie.
  4. Vložte kód do vybraného poľa.
  5. Uložte.

Pridanie dynamického zástupcu

Systém umožňuje do konverzného kódu generovať pomocou dynamických zástupcov hodnoty priamo z databázy e-shopu. Ich možnosti nájdete v našej dokumentácii.

O dynamických zástupcoch sa dozviete viac tu.

Konverzia po dokončení platby

Platbou cez platobnú bránu môže dôjsť k ovplyvneniu štatistík meraných konverznými kódmi. Môžu nastať dve situácie:

  • konverzný kód nie je spracovaný,
  • ako zdroj konverzie je uvedená platobná brána.

Konverzný kód nie je spracovaný

Napríklad po dokončení platby užívateľ zatvorí stránku platobnej brány ešte skôr, ako dôjde k presmerovaniu späť na e-shop. Tým pádom na stránke e-shopu nie je dokončené spracovanie konverzného kódu.

Následne v analytickom nástroji nesúhlasí počet konverzií so štatistikami z iných zdrojov (napr. z administrácie e-shopu).

Platobná brána ako zdroj konverzie

Pri platbe objednávky cez platobnú bránu sa ako zdroj konverzie môže zaznamenať samotná platobná brána

Tým dôjde k ovplyvneniu štatistík konverzií v analytickom nástroji (napr. Google Analytics). Aby ste predišli tomuto problému, je nutné platobnú bránu vylúčiť z odkazujúcich stránok v tomto nástroji.

Vylúčenie odkazujúcich stránok v Google Analytics

Návod pre vylúčenie v Google Analytics nájdete v nápovede na stránkach Google. Viac tu.

Pripojenie externého súboru

Potrebujete vložiť do grafiky e-shopu vlastný JavaScript súbor alebo akýkoľvek iný, napr. obrázkový alebo video súbor? Ale nechcete kvôli tomu vypínať modul Dizajnér? Je to možné nasledujúcim spôsobom. Postup je určený pre technicky zdatných užívateľov.

  1. Prejdite do modulu Grafika / Vlastné súbory a pridajte súbor na úložisko (FTP) podľa nápovede tu.
  2. Prejdite do modulu Doplnky / Vlastné konverzné kódy.
  3. Vyberte umiestnenie vášho súboru v zdrojovom kóde. Viac tu.
  4. Do textového poľa pridajte include na súbor umiestnený v zložke /shop-data.
  5. Uložte vykonané zmeny.

Prepojenie na externé služby pomocou JavaScritu

Sekciu Doplnky / Vlastné konverzné kódy je možné využiť nielen pre konverzné kódy, ale tiež pre vkladanie kódov externých pluginov a služieb. Napr. to môžu byť chaty, reklamné štítky, bannery, vyskakovacie okná, lišty, analýzy atď.

Takmer akýkoľvek kus JavaScript kódu vložený do Vlastných konverzných kódov sa na stránke vykoná.

Využívajte hotové prepojenia!

Pokiaľ existuje už hotové prepojenie zo strany Upgates, odporúčame ho využiť. Automaticky sa totiž aktualizuje podľa najnovšej dokumentácie externej služby. Tiež pri samotnej implementácii kódu by nemalo dôjsť k rôznym chybám, ktoré môžu spôsobiť zlé zobrazenie stránky.

Upgates nevykonáva individuálne úpravy skrípt ani individuálne napojenia na služby, ktoré oficiálne nepodporujeme. Ohľadom týchto záležitostí môžete osloviť externé agentúry na našom Marketplace.

Overenie vlastníctva

Niektoré služby požadujú overenie vašej domény, že ste jej vlastníkom. To je možné vykonať tak, že do obsahu, ktorý je umiestnený na doméne, pridáte časť unikátneho kódu. Tento úkon môže vykonať len vlastník domény alebo niekto, kto má prístup do obsahu na doméne. 

Obvykle máte tieto možnosti overenia

  • Pridanie určitého súboru do hlavného adresára stránok - Upgates túto možnosť neumožňuje. 
  • Pridanie časti HTML kódu do stránky - Upgates podporuje, viď nižšie.
  • Pridanie DNS TXT záznamu k vašej doméne - Je to trochu komplikovaná možnosť pre technicky zdatných užívateľov.

Pridanie časti HTML kódu do stránky

Stačí vložiť požadovaný kus HTML kódu nasledujúcim spôsobom:

  1. Prejdite do modulu Doplnky / Vlastné konverzné kódy.
  2. Nabehnite do oddielu Kódy umiestnené na všetkých stránkach.
  3. Vyberte pole Kód je umiestnený medzi tagmi <head> a </head>, prípadne iné umiestnenie odporúčané poskytovateľom. Viac tu.
  4. Uložte vykonané zmeny.

Problémy s konverznými kódmi

Fungovanie až po presune na ostrú doménu

Väčšina konverzných kódov začne plne fungovať až po presune e-shopu na ostrú doménu (viac tu).

Duplicitné kódy na stránke

Pred vložením vlastného kódu sa uistite, či nemáte už zapnuté hotové prepojenie na danú službu. Pokiaľ potrebujete napríklad vložiť Facebook Pixel konverzný kód s vlastným nastavením, odstráňte v Doplnky / Facebook kód z poľa Facebook Pixel ID. Tým hotové prepojenie zrušíte a ponecháte len prepojenie pomocou vlastného konverzného kódu.

Pokiaľ používate Google Tag Manager, uistite sa, že cez neho nevkladáte skripta na iné služby. Týmto spôsobom si môžete napr. vložiť duplicitný Facebook Pixel kód.

Rozdielne údaje v meraní konverzií

Údaje sa do meracích systémov odosielajú z internetového prehliadača nakupujúceho zákazníka pomocou konverzných kódov, napísaných v kódovacom jazyku JavaScript (JS). Prehliadače môžu použitie JS v rôznej miere blokovať priamo (napr. Safari od Applu) alebo prostredníctvom nainštalovaného doplnku zákazníkom (Adblocker apod.).

Preto nemusí vždy dôjsť k správnemu odoslaniu údajov cez konverzné kódy. Tejto situácii nemožno predísť, a preto je potrebné počítať s určitým výpadkom v údajoch odosielaných do konkrétnych služieb cez konverzné kódy.

Podľa spoločnosti Google sa údaje z konverzných kódov odošlú úspešne približne v 80% prípadov. Oproti tomu v administrácii e-shopu sú štatistiky predajov odvodené priamo z údajov v našom systéme, a preto sú presnejšie.

Vložené konverzné kódy musia tiež zohľadniť používanie cookies podľa zákona o elektronických komunikáciách. Pokiaľ skrípt využíva cookies, potom by mal byť pripravený na možnosť zamietnutia používania tohto typu cookies zo strany zákazníka e-shopu. V opačnom prípade skrípt nemusí fungovať správne. Funkčnosť skriptu v prípade nepovolených cookies si overte u autora konkrétneho skriptu.

V aktuálnych grafických šablónach ponúkame možnosť povolenia alebo zamietnutia jednotlivých typov cookies. V konverzných kódoch je pre tieto situácie možné použiť dynamických zástupcov pre cookies. Viac tu.

Doba načítania stránky

Je potrebné mať na pamäti, že každý konverzný kód musí byť spracovaný na strane prehliadača a to môže niekedy aj významne ovplyvniť dĺžku načítania stránky e-shopu. Všeobecne odporúčame s rôznymi externými kódmi šetriť a vždy si dobre rozmyslieť, ktorý je pre vás dôležitý.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora