Ladislav Hrbáček a Markéta Kryštůfková z Leadhub: máme zákazníkov, ktorým prinášame až 50 percent tržieb

V komunikácii so zákazníkmi majú mnohé e-shopy veľké medzery. Práve dobre zvládnutá retenčná stratégia ale dokáže e-shopu zaistiť zaujímavé navýšenie tržieb. O tom sme sa rozprávali s CEO Leadhubu Ladislavom Hrbáčkom a e-mail marketing špecialistkou Markétou Kryštůfkovou. 

Leadhub rieši e-shoperom hlavne e-mailové automatizácie. Ako by ste záujemcom o vaše služby nástroj predstavili? 

Láďa: Leadhub pomáha zvyšovať tržby e-shopom e-mailingom a automatizovaným marketingom. Vďaka Leadhubu môžu e-shopy vydať maximum z obrovského kvanta údajov, ktoré majú k dispozícii. S Leadhubom tak dokáže každý e-shop zasiahnuť zákazníka v ten správny moment tým najvhodnejším oznámením. Pomáhame prinášať konverzie a tržby.

Aké sú hlavné výhody Leadhubu oproti konkurencii? 

Markéta: Užívateľské prostredie Leadhubu môže byť pre mnoho e-shopov intuitívnejšie a jednoduchšie ovládateľné, ako v prípade konkurenčných nástrojov. Sme obľúbený nástroj agentúr, ktoré jednoducho z jedného účtu prepínajú medzi biznismi. Často býva vyzdvihovaná naša podpora a tiež pomoc s prvotným nastavením a rozbehnutím stratégie. Zároveň sme v Čechách zatiaľ asi jediný široko dostupný nástroj, s ktorým je možné cieliť oznámenia na vlastné publiká a segmenty nielen pomocou e-mailov a SMS, ale aj v reklamných sieťach Meta, Google Ads aj Sklik.

Ďalej je to možnosť vkladať postupy a formuláre do e-shopu priamo z Leadhubu bez nutnosti vkladania ďalšieho kódu do šablóny.

Riešite za e-shopy aj iné formy komunikácie ako e-maily?

Láďa: Ako už bolo spomenuté vyššie, práca s údajmi v Leadhube sa nevzťahuje len na rozosielanie e-mailových kampaní. Leadhub je prepojený s Meta, Sklikom od Seznamu aj s Google Ads.

E-shopy tak môžu cieliť oznámenia na svoje vlastné publiká a pod-segmenty na Facebooku, Instagrame, v reklamnej sieti Seznamu (napr. Novinky.cz, Seznam.cz) a Google (YouTube, obsahová sieť, optimalizácia biddingu v PPC reklamách a ďalšie).

Niektorí naši klienti tiež využívajú beta verziu našich SMSiek, ktoré čoskoro spustíme v plnej verzii a ponúkneme tak užívateľsky najprívetivejšie a najinteligentnejšie riešenie SMS marketingu na trhu.

Aké sú najväčšie nedostatky e-shopov v oblasti e-mailingu a marketingovej komunikácie všeobecne? 

Markéta: Jednoznačne je to nevyužívanie plného potenciálu nástrojov pre komunikáciu s vlastnými zákazníkmi s využitím vlastných údajov – veľmi často sa stretávame s tým, že e-shopy s vlastným publikom vôbec nepracujú. A keď už áno, majú často spustené len úplne základné automatizácie alebo posielajú len kobercové newslettery.

Máte spočítané, ako dokáže dobre pojatá e-mailingová komunikácia zvýšiť priemernému e-shopu tržby? 

Markéta: Záleží na mnohých faktoroch, ako napr. druh sortimentu, návratnosť zákazníkov, ale máme e-shopy, v ktorých prípade sa dotýkame viac ako 50 % tržieb.

Ako prebieha prepojenie Leadhubu s Upgates? 

Láďa: Stačí si založiť účet v Leadhube a v sprievodcovi zvoliť platformu “Upgates”. Užívateľa potom sprevádzame procesom prepojenia krok za krokom a zvládne to každý.

Aké informácie prenáša a ktoré veci je možné s e-shopom v Upgates automatizovať?

Markéta: Vďaka prepojeniu s Upgates začnú do Leadhubu tiecť všetky údaje týkajúce sa aktivity návštevníkov webu, ako napr. obsah košíka, aké produkty si prezerali a údaje o objednávkach. Vďaka tomu Leadhub vie, kto je kto a ako s kým komunikovať. 

Automatizovať je možné napríklad viackanálové retenčné kampane, uvítacie série pre novo prihlásené kontakty, reakcie na dokončené objednávky (cross sell, žiadosti o hodnotenie), zobrazovanie postupov, priania k sviatku a čoskoro aj k narodeninám, dochádzajúci tovar alebo prepojenie s vernostným systémom a komunikácia na B2B zákazníkov.

Aké máte plány do budúcna? 

Láďa: V najbližšej dobe plánujeme verejne spustiť SMS kampane s automatickým meraním výkonu tržieb pomocou unikátnych skrátených odkazov; s odhlasovacou URL v každej SMS v podobe odhlasit.se/abc123 a so všetkými možnosťami personalizácií, automatizácií a testovaním, na ktoré sú naši užívatelia zvyknutí z e-mailingu.

Ďalej sa tešíme na spustenie dátumových segmentácií (narodeniny, viacero výročí pre jedného zákazníka - napr. pripomenutie sa s nákupom darčeka, a iné) a na ďalšie využitie umelej inteligencie pre zjednodušenie života e-shopom.

Ďalší článok
David Langr (Zakladateľ, Chaterimo): AI modely v zákazníckej podpore šetria so skvelými výsledkami čas aj peniaze