Libor Krejčí (Affiliate Manager, Affial): dokážeme e-shopu dodať kvalitných publisherov a mnoho objednávok

Affiliate marketing je u e-shopov často na okraji záujmu. Je to celkom škoda. Ide totiž o formu propagácie, ktorá pri správnom nastavení dokáže prinášať zaujímavé výsledky. Presne toto sme prebrali s Liborom Krejčím zo služby Affial, ktorá sa zaradila medzi naše overené doplnky.

Medzi naše overené doplnky sa zaradil tiež Affial. Skúste, prosím, na úvod váš nástroj našim klientom v krátkosti predstaviť.

Náš doplnok je určený pre e-shopy, ktoré majú záujem o spustenie affiliate kampane. Umožňuje rýchlu integráciu meracích kódov na pár kliknutí. Vďaka tomu sa následne merajú prekliky a predaje cez našich partnerov, ako sú magazíny, blogy, katalógy a ďalšie online projekty.

Celý proces je tak rýchly a efektívny. 

V čom je oproti iným affiliate sieťam vaša sila? 

Máme silnú databázu publisherov a to nielen z radov majiteľov webov, ale aj influencerov pôsobiacich na sociálnych sieťach, s ktorými máme výborné vzťahy. S niektorými z nich sa poznáme osobne z ecommerce akcií alebo z osobného života.

Ďalej potom naše zameranie na trh s výživovými doplnkami a zdravou výživou. Tieto kampane tvoria takmer polovicu nášho portfólia. Dokážeme tu tak poskytnúť skvelý servis, kvalitných publisherov aj mnoho objednávok.

A do tretice všetko dobré je tu naše technické riešenie. PAN je medzi affiliate publishermi rozšírený, dokážete sa v ňom orientovať a v porovnaní s niektorými ďalšími softvérmi je aj rýchly.

Dokázali by ste špecifikovať, pre akých klientov je affiliate marketing efektívny?

V sieti máme nastavenú pomyselnú hranicu 300 a viac objednávok za mesiac (ideálne priemer za posledných 12 mesiacov). E-shop by mal už mať vyriešené aj ďalšie marketingové kanály (PPC, SEO, emailing, sociálne siete, porovnávače), pretože affiliate marketing patrí v českých e-shopoch medzi okrajový kanál. 

Nové a menšie e-shopy väčšinou v katalógu kampaní zapadnú, pretože affiliate publisheri preferujú zavedené značky a produkty s hľadanosťou.

Záleží vždy tiež na podmienkach. S vysokou províziou je možné uspieť aj u tých menších.

Skúste z pozície e-shopera, ktorý sa rozhodne Affial vyskúšať, popísať priebeh a spoluprácu s tvorbou aktívnej kampane. 

Určite. Pre e-shop je najťažšie vymyslieť podmienky a zvoliť vhodnú províziu pre publisherov. Akonáhle je toto hotové, nasleduje štandardná zmluva o spolupráci a príprava kampane. To obnáša vytvorenie účtu, trackovacích kódov a stránky kampane. To všetko zariaďuje naša sieť.

E-shop má povinnosť len zmluvu podpísať, nasadiť kód do doplnku, dodať propagačné materiály a kampaň je pripravená na spustenie.

Pre zvýšenie výkonu kampane je vhodné posielať produkty k recenzii zdarma a rýchlo schvaľovať dokončené objednávky z dokumentu, ktorý 1x mesačne zasielame na kontrolu. Sme radi, pokiaľ nás e-shop informuje o prebiehajúcich akciách, ktoré môžeme predčasne komunikovať na publisherov v newsletteri alebo publisherskom rozhraní.

Pre Upgates sme nedávno spustili overený doplnok. Ako aktivácia prebieha? 

Po aktivácii sa obchodu zobrazí zoznam krokov, ktoré sú nutné pre realizáciu a spustenie kampane. Vždy tak klient vie, čo ho práve čaká a v akom kroku sa nachádza.

Je nutné povedať, že samotnou aktiváciou sa kampaň nespustí. Najskôr ho na základe aktivácie doplnku sami kontaktujeme a dohovoríme si podmienky pre obojstrannú spokojnosť.

A ako je to s cenou? Účtujete si provízie z uskutočneného predaja, alebo paušálny poplatok za prístup do obsahovej siete?

Prevádzka affiliate kampane obsahuje 2 zložky:

  1. Paušálny poplatok
  2. Dopredu stanovená provízia z predaja (výška provízie je individuálna, pre predstavu sa môžete pozrieť na náš katalóg kampaní)

Paušálny poplatok činí 30 € mesačne pre jednu kampaň. Poplatok sa hradí na rok dopredu, tzn. celkom 360 €.

Pôsobíte tiež v zahraničí? 

Primárna je pre nás Česká Republika a Slovensko, kde máme väčšinu e-shopov a zároveň aj publisherov. 

Ďalej dokážeme naše služby poskytnúť aj v Maďarsku a Rumunsku. Sú to pre nás ale skôr okrajové trhy.

Aké máte s vašou platformou plány do budúcna? 

Naďalej chceme zostať súčasťou katalógu overených doplnkov a poskytovať klientom s platformou Upgates kvalitné služby. Pomôcť s akvizíciou nových zákazníkov, zvýšiť povedomie o ich značke a budovať kvalitné recenzie produktov cez našich affiliate publisherov.

Ďalší článok
Ladislav Hrbáček a Markéta Kryštůfková z Leadhub: máme zákazníkov, ktorým prinášame až 50 percent tržieb