Maďarský e-commerce trh a prečo by ste sa o neho mali zaujímať?

Maďarsko má jeden z najrýchlejšie rastúcich e-commerce trhov v Európe. Ešte lepšie je na tom ale Rumunsko. Všetko sa podrobnejšie dozviete v našom skoršom článku " Ako na úspešnú expanziu e-shopu?". Pre vstup na zahraničné trhy je ale aj napriek tomu pre väčšinu českých a slovenských e-commerce hráčov zaujímavejšie Maďarsko. Prečo tomu tak je so pre server Lupa.cz pokúsil zhrnúť generálny riaditeľ APEK, Jan Vetýška.

Prečo by sa tuzemské e-shopy mali zaujímať o Maďarsko?

1) Logistika

Značná časť e-commerce trhu sa sústreďuje v okolí Budapešti. Náklady na logistiku sú vďaka tomu nižšia. Pre menšie a stredné e-shopy to môže byť jedna z motivácii pre vstup na tunajší trh. Na druhú stranu sa môže stať, že balík putuje na miesto určenia dva dni a viac a nikto sa nad tým nijako nepozastavuje. Čo nie je pre naše e-shopery zvykom, a zo začiatku z toho môžu byť v šoku. Maďarský zákazník ale zatiaľ nie je navyknutý na expresné doručenie zásielok. Aj keď práve napríklad v Budapešti sa Mall.hu pokúša doručovať objednávky ešte v ten deň. A určite to vzbudzuje záujem.

2) Rozloha a poloha

Rozlohovo, ale aj počtom obyvateľov je na tom Maďarsko skoro rovnako ako Česko. Plus ja tiež susedstve so Slovenskom. Expandujúcej e-shop môže ľahko nájsť zamestnancov napr. z južného Slovenska. Tí majú ako znalosť jazyka, tak iné dôležité skúsenosti s maďarským trhom. Pri vstupe na rumunský trh to so zamestnancami nie je tak jednoduché.

3) Rast e-commerce

Asociácie pre elektronickú komerciu na základe štúdie odhaduje rast maďarskej e-commerce medzi 20 až 30%. Čísla vychádzajúce z minuloročnej analýzy Heuréka potom poukazujú na 20% rastu. Rovnaká štúdia ale predikuje v tomto roku rast 30% v Rumunsku. Aj napriek tomu stále zostáva lákavejšie maďarský trh, ktorý ponúka okrem vysokého medziročného rastu aj ďalšie benefity.

4) Zvyšujúca sa HDP a platy

Maďarom v posledných rokoch prudko rastie HDP a zlepšujú sa im platové podmienky. Zároveň rastie ich dôvera v online nákupy, platby a tiež sa zlepšil prístup k mobilnému internetu. To všetko opäť stojí za rastom e-commerce trhu.

5) Nízky počet e-shopov

Podľa štatistického úradu by malo v Maďarsku byť cca 10 tisíc e-shopov. Reálne odhady sa však pohybujú okolo 6 tisíc. Na približne rovnaký počet obyvateľov je potom v Česku e-shopov cez 40 tisíc. Potenciál na uchytenie sa na maďarskom trhu je tak vysoký.

Viac o najväčších maďarských e-shopoch, ale aj úspešných expanziách slovenských e-shopov na maďarský trh sa dočítate v článku na serveri Lupa.cz.

Ako na expanziu e-shopu Upgates na maďarský trh?

Všetko čo potrebujete k úspešnej expanzii na maďarský e-commerce trh môžete nájsť prehľadne v článku tu.

Kompletné poradenstvo pre expanziu e-shopu potom môžete dopytovať u agentúr v inzerátech tu.

Maďarský preklad systémových textov / textových polí potom môžete zakúpiť tu.

Prejsť na článok Veľký potenciál aj záludnější logistika. Prečo sa slovenské e-shopy zaujímajú o Maďarsko?

Ďalší článok
Je cena tovaru hlavný faktor nákupu?