Facebook: Marketingové tipy, ktoré vám pomôžu zarobiť peniaze na Facebooku
Vytvorili ste úžasný nový e-shop, vyhrali ste si s textami, s výzvami k akcii a s nastavením cenovej politiky? Tým však vaša cesta k úspešnému online biznisu ešte len začína. Potom čo ste založili e-shop, nastáva čas pre ďalší krok, ktorým je privedenie návštevníkov a ich premena v platiacich zákazníkov. Jedným z najlepších zdrojov platiacich zákazníkov v súčasnom online svete je Facebook. Propagácia e-shopu na Facebooku môže byť pomyselným jazýčkom na váhach, ktorý rozhodne o vašom úspechu či porážke, ak všetko urobíte správne.
Obstáť v súčasnej konkurencii ale nie je jednoduché. Milióny ľudí z celého sveta sa snaží získať na Facebooku nových zákazníkov a premeniť svoje stránky vo zlatý důl. Nižšie nájdete niekoľko skvelých tipov, ktoré vám pomôžu marketing na Facebooku poriadne rozbehnúť a získať z neho maximum.
Ste pripravení? Ideme na to!
Vytvorte Business stránku na Facebooku
Ešte predtým, než začnete propagovať svoje výrobky či službu na Facebooku, je potrebné vytvoriť Business stránku pre vašu firmu. Dajte si na nej naozaj záležať, pretože na jej kvalite záleží úspech vášho neskoršieho marketingu. Vaša facebooková stránka musí byť schopná návštevníkov presvedčiť, že vaša firma je dôveryhodná a nakúpiť u vás sa im oplatí.
Vytvorenie stránky na Facebooku nie je nič zložité
- Vo vašom profile kliknite na trojuholník vpravo hore a vyberie možnosť "Vytvoriť stránku".
- Potom zvoľte možnosť "Firma alebo značka" a kliknite na "Začíname".
- Vyplňte názov stránky, kategóriu, adresu a kliknite na "Pokračovať".
- V ďalšom kroku budete mať možnosť pridať profilovú fotografiu, ktorá napovie návštevníkom, čo je predmetom činnosti vašej firmy.
A to je všetko. Teraz môžete svoju stránku používať, umiestňovať tu príspevky a podobne. Pridajte stručný a výstižný popis stránky, aby návštevníkom bolo na prvý pohľad jasné, o čo na vašej stránke ide. Napíšte v stručnosti, čo ponúkate, kde vás zákazníci nájdu, kedy máte otvorené a aké sú vaše výhody oproti konkurencii. Nezabudnite, že vaša stránka na Facebooku je pravdepodobne prvé miesto, kde sa zákazník stretne s vašou firmou. Máte teda jedinečnú príležitosť urobiť skvelý prvý dojem. Po kliknutí na "Nastavenia" vpravo hore môžete upravovať jednotlivé parametre a nastavenie stránky, ktoré vám umožnia vyladiť stránku presne podľa potrieb vášho biznisu. Môžete nastavovať správcu a redaktorov, prideľovať im oprávnenie, prepojiť vašu stránku s účtom na Instagramu, nastavovať možnosti a filtrácie pre komentovanie, a veľa ďalších skvelých funkcií.
Zamestnajte roboty
Teraz, keď má vaša firma svoju stránku na Facebooku, ste pripravení urobiť ďalší krok na ceste k úspešnému online biznisu. Týmto ďalším krokom je vytvoriť na vašej Facebook stránke perfektný zákaznícky servis, ktorý bude schopný odpovedať potenciálnym zákazníkom všetky ich otázky ohľadom vašej ponuky. Než začnete svoju stránku propagovať a získavať návštevnosť, mali by ste mať istotu, že vaši návštevníci získajú dostatok informácií o produktoch, ktoré ponúkate. Akonáhle začnú na vašu stránku chodiť prví návštevníci so záujmom o váš produkt, začnú sa vás pýtať na nespočetné množstvo otázok prostredníctvom Facebook messengera. Ak si chcete udržať ich záujem, musíte im odpovedať čo najrýchlejšie, v ideálnom prípade ihneď. Ako ale takú komunikáciu zvládnuť? Ideálnym riešením je chatbot. Na rozdiel od vás, chatbot môže byť online 24 hodín denne, 7 dní v týždni a zvládne odpovedať na všetečné otázky návštevníkov.
Najjednoduchší spôsob je nastavenie chatbota na jednoduchú odpoveď, kedy na akúkoľvek otázku odošle späť predpripravené správu v zmysle: "Ďakujeme za dotaz, ktorý bol odovzdaný príslušnému pracovníkovi zákazníckej podpory, ktorý sa vám čo najskôr ozve." To vám poskytne čas na zostavenie vyčerpávajúce odpovede na zákazníkov dotaz. Vďaka tomu, že dostanú odpoveď okamžite, budú zákazníci vedieť, že sa ich dotazom niekto zaoberá, a získajú dojem, že sa vaša firma o zákazníkov stará.
Existujú však ešte oveľa prepracovanejšie možnosti, ako chatboty využiť. Chatboti totiž dokážu využívať možnosti strojového učenia a komunikovať so zákazníkom na oveľa vyššej úrovni, priamo odpovedať na jeho otázky, zobrazovať mu predpripravené odpovede a odkazy, navigovať ho na stránky, kde nájde to, čo hľadá, a podobne. Týmto spôsobom môžete navigovať svojich zákazníkov priamo na landing pages alebo k rôznym doplňujúcim informáciám o vašich produktoch a výrazne tak zvýšiť mieru konverzie.
Vkladajte originálny a podnetné príspevky
Pravdepodobne ste už počuli o tom, že dosah príspevkov na Facebooku sa neustále znižuje a nemáte istotu, komu sa vaše príspevky zobrazia. To je skutočne pravda. V posledných rokoch dosah u firemných stránok na Facebooku klesol na 2,6%, čo je naozaj málo. Tento pokles je spôsobený dvoma vecami. Po prvé, marketéri a majitelia firiem investujú čoraz viac peňazí do PPC reklamy Facebook Ads, čo znamená, že pre neplatené príspevky neostáva toľko miesta. Ďalším dôvodom je zmena algoritmu Facebooku, ktorá si kladie za cieľ priniesť užívateľom viac obsahu od priateľov a rodiny, na úkor reklám a marketingového obsahu. Cez to všetko je zverejňovanie príspevkov na firemných stránkach stále dôležité a efektívne, ak to robíte správne.
- Stoj tu pravidelne, ale nie príliš často. Jeden príspevok za deň je ideálny frekvencia, ktorá zaručí, že vaše príspevky nebudú vnímané ako obťažujúce a vaši fanúšikovia, ktorým sa zobrazí v News Feed, si ich radi prečítajú. Vkladať príspevok každý deň nie je ľahké, ale ak to zvládnete, dostanú sa vaše príspevky k 2,6% vašich fanúšikov, čo síce nie je veľa, ale je to stále lepšie ako nič.
- Stoj tu nové informácie. Nikto nie je zvedavý na rovnakej články stále dookola. Vkladajte svoj vlastný obsah alebo odkazy na nové články na vašom blogu. Ak práve žiadny nový obsah nemáte, nájdete dobre napísané články z iných blogov, ktoré prinášajú kvalitné informácie ohľadom vášho téme a mohli by zaujímať aj vaše fanúšikov.
- V každom príspevku sa snažte povedať niečo zaujímavé. Nevkladajte iba titulky a odkazy. Ak zdieľate článok, napíšte aj o tom, prečo sa vám páči a prečo by sa mohol páčiť aj vašim čitateľom.
- Vkladajte príspevky v správny čas. Testujte rôzne časové úseky a zistite, kedy fanúšikovia najviac reagujú.
Teraz je čas na spustenie reklamnej kampane
Cez všetky nové nariadenia ohľadom ochrany osobných údajov má Facebook stále obrovské množstvo informácií o svojich užívateľoch, čo mu umožňuje úplne presné cielenie PPC reklám a robí z neho najobľúbenejšie sociálne médium pre online marketérov.
Ako spustiť úspešnú a profitabilný PPC kampaň na Facebooku?
- Použite správny typ reklamy. Každý typ reklám funguje lepšie v inom type kampane. Napríklad ak chcete zvýšiť tržby, použite reklamu optimalizovanú na konverzie, ak chcete zoznámiť zákazníkov s príbehom vašej firmy, zvoľte reklamnú plochu Canvas, ak máte v úmysle zvýšiť angažovanosť užívateľov u niektorého z vašich príspevkov, vyberte typ reklamy, ktorý je na to určený. Podľa toho, aký typ reklamy vyberiete, bude Facebook zobrazovať vašu reklamu ľuďom, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že vykonajú požadovanú akciu.
- Využite rôzne možnosti zacielenia. Vytvorte reklamy pre rôzne skupiny potenciálnych zákazníkov, podľa záujmov, správanie a demografických údajov.
- Zamierte presnejšie. Teraz, keď ste použili zacielenie na rôzne skupiny potenciálnych zákazníkov, začne vaše firemné stránka získavať určitú návštevnosť. Teraz môžete využiť najväčšiu výhodu Facebooku. Použite informácie týchto novo získaných používateľov pre vytvorenie ešte presnejšie definovaného publika.
- Vytvárajte skupiny takzvaných "Vlastných publik" z návštevníkov, ktorí navštívili vašu stránku alebo podnikli konkrétne akcie. Táto publika potom môžete nielen oslovovať ďalšie, ešte presnejšie cielenou reklamou, ale môžete aj na ich základe vytvárať ďalšie "Podobná publika", do ktorých vám algoritmus Facebooku zaradí užívateľov, ktorí sú podobní vašim existujúcim návštevníkom alebo zákazníkom, majú podobné záujmy a vykazujú podobné správanie , a mohli by teda mať tiež záujem o vaše produkty.
- Starostlivo merajte a vyhodnocujte všetky výsledky. Žiadna reklamnú kampaň nefunguje od začiatku na sto percent. Vždy je tu priestor na zlepšenie. Dôkladným meraním a analýzou odhalíte slabé miesta vo vašej kampani a budete ju môcť vyladiť k oveľa väčšej efektivite.
Existujú dva hlavné spôsoby, ako analyzovať výsledky na Facebooku:
- Štatistika stránok. Tu nájdete všetky dáta o prevádzke vašich stránok na Facebooku. Sledujte metriky, ktoré vypovedajú o záujme návštevníkov, ako sú lajky, zdieľanie a komentáre. Zistite, aké majú vaše reklamy dosah, v ktorú dennú dobu sú vaše reklamy najúspešnejšie, celkové počty návštev a mnoho ďalších údajov, z ktorých môžete vyčítať, ako je vaša reklamná kampaň efektívna a kde máte priestor pre zlepšenie.
- Prehľad publika. V Správcovi reklám nájdete tieto prehľady v časti "Nástroje".
Prehľad publika vám umožní analyzovať dáta z troch podskupín:
- Všetci používatelia Facebooku
- Fanúšikovia vašich stránok
- Vlastné publika
Na účely zlepšenie efektivity vašej reklamy by ste mali sledovať najmä posledné dve. Prehľady publika vám umožní lepšie porozumieť vašim užívateľom a zistiť ešte podrobnejšie informácie o demografii, záujmoch a aktivitách vašich návštevníkov, ktoré môžete použiť v budúcich kampaniach.
Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, Emailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.