Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičných procesoch ušetrí hodiny denne

Balíkobot je jedným z prvých systémov tretích strán prepojených na e-shop riešenie Upgates. Vtedy s našim systémom ešte nešlo komunikovať a pracovať s dátami pomocou API. Aj preto je Balíkobot napojený interne a tlačidlá pre objednanie zvozu a ďalšie akcie nájdete priamo v administrácii. Hlavným prínosom je tak maximálny komfort pri práci s doplnkom, ktorý e-shopom Upgates a ich majiteľom už dlhé roky pomáha s expedíciou zásielok.

V rámci nášho dlhoročného prepojenia a partnerstvá sme pre vás pripravili rozhovor s Martinom Sauer, CEO Balíkobotu. Martina vyspovedáme ohľadne toho, čo všetko ich nástroj ponúka, komu a ako.

Dobrý deň, Martine. Radi by sme začali tým, čo všetko Balíkobot ponúka našim e-shoperům. Mohli by ste nám ho stručne popísať?

Dobrý deň aj vám a predovšetkým čitateľom. Balíkobot si predstavte ako softvérového robota, ktorý kontroluje, zrýchľuje posielanie dát a ďalšie procesy. Zariadi za vás prenos dát do systémov dopravcov, pripraví vám štítky na tlač na jeden klik a dodá vám prehľad o stave zásielok v reálnom čase. Ako už to tak roboti vie - sú produktívnejší ako ľudia a predovšetkým znižujú riziko chybovosti na 0%.

V úvode sme načrtli priame napojenie do nášho systému. Vidíte v ňom aj vy výhodu?

Integrácia Balíkobotu do systémov klientov je jedna z hlavných výhod. Klient pracuje so systémom, ktorý dobre pozná a bez problému sa v ňom orientuje. Nemusí sa prepínať a prihlasovať do ďalších externých aplikácií, čo je pre neho veľmi komfortné, celý proces to zrýchli a nie je tak náročné zaučiť nových pracovníkov.

Zaujímalo by nás, pre aké e-shopy je podľa vás Balíkobot vhodný. Od približne koľkých objednávok mesačne by ste ho už odporúčal?

Balíkobot je vhodný naozaj pre každú firmu, čo expeduje. Máme e-shopy s mesačným objemom zásielok v jednotkách, ale aj veľké e-shopy, ktoré mesačne expedujú desiatky tisíc zásielok. Nejde predovšetkým o objem zásielok, ale o automatizáciu.

A kde konkrétne je pre e-shopy hlavné úspora času?

Nedá sa vymenovať jedna hlavná úspora času. Šetríme minúty pri niekoľkých expedičných procesoch. To potom robí usporené hodiny denne. Veľa záleží na veľkosti expedície, počtu expedičných miest, počtu expedient a ďalších faktoroch. V Balíkobotu k tomu pristupujeme tak, že sa snažíme nájsť optimálne riešenie pre každého klienta.

Máme klientov, ktorí po zavedení Balíkobotu usporili státisíce ročne alebo aj klientov, ktorí sa rovnakou personálne kapacitou zvládli zněkolikanásobit objem expedovaných zásielok. Napríklad veľké firmy vidia najväčší prínos vo sledovania zásielok - majú dokonalý prehľad o doručovaní, sú schopní sledovať, ktoré zásielky sa vracajú späť na sklad a môžu sa na to pripraviť či tovar znovu predávať a zvýšiť tak obrátkovosť.

Môžete vymenovať niektoré najzaujímavejšie a trebárs aj počtom objednávok a vytlačených štítkov najväčšie?

Z veľkých a známych klientov nás používajú napr. Footshop, Yves Rocher, 4camping.cz, Sparkys a mnoho ďalších.

Pozerali sme na podporované dopravcu, ktorých máte niekoľko desiatok. Väčšina e-shopov bude asi riešiť pár z nich. Môžete ale pre zaujímavosť uviesť nejaký extrém v počte využívaných dopravcov?

Najčastejšie majú firmy napojené 2-3 dopravcu. Pár extrémov samozrejme máme. Napríklad klienta, ktorý má napojených 9 dopravcov.

Na záver by sme sa radi spýtali na nový projekt Balíkobotu, ktorý sme registrovali. A to síce Lockers. Poviete nám o tom niečo viac?

Lockers.ai je technológia pre zdieľanie voľné kapacity samoobslužných boxov. V tomto roku vznikne v Česku tisíce nových výdajných boxov a Lockers má cieľ všetky ich poskytovateľa prepájať s dopravcami a predajcovia, a to nielen z e-commerce sféry. Vďaka tomu tak budú predajcovia môcť ponúkať zákazníkom flexibilnejšie a rýchlejšie doručenie.

Ďalší článok
O chytrom financovanie eshopov s Honzou Laštůvkou z Lemonero