Miera odchodov udáva podiel užívateľov, ktorí webové stránky opustia veľmi krátko potom, čo ho navštívi. Na základe toho môžeme usúdiť, že je obsah príliš nezaujal. Úlohou prevádzkovateľov webu a marketingových špecialistov je držať čo najnižšiu mieru odchodov. Úlohu tu môže hrať úroveň UX či kvalitný obsah.

Čo je to miera odchodov?

Pre meranie a analytickým nástrojoch od Google je hlavným hodnotiacim faktorom pre mieru opustenie to, koľko stránok používateľ navštívi. Ak zobrazí len jednu stránku, vyhodnotí to Google tak, že používateľa web nedoručil a okamžite ho opustil.V tomto ohľade sú pomerne problematické takzvané One Page weby, ktoré sú v poslednej dobe veľmi populárne. Tu totiž kvôli rozloženiu webu návštevník prakticky vždy zobrazí len jednu stránku. Takže aj v prípade, že na webe strávia pomerne dlhú dobu a prejde si celý web, môžu analytické nástroje zaznamenal okamžité opustenie. One Page weby môžu z tohto dôvodu mať kľudne aj 80% mieru odchodov.

Samotná miera odchodov sa potom počíta ako podiel užívateľov, ktorí zobrazili iba jednu stránku k tým, ktorí web prešli dôkladnejšie. Ako už sme si povedali, u moderných One Page webov táto metrika prakticky stráca zmysel, veľmi relevantné je však stále pri e-shopov. Ak návštevník má o produkty záujem, musí zobraziť viac strán. Ak e-shop opustí ihneď po načítaní domovskej stránky, môžeme návštevu vyhodnotiť ako okamžité opustenie a s týmto pomerom ďalej pracovať