Miera okamzitych odchodov

Miera odchodov udáva podiel užívateľov, ktorí webové stránky opustia veľmi krátko potom, čo ho navštívi. Na základe toho môžeme usúdiť, že je obsah príliš nezaujal. Úlohou prevádzkovateľov webu a marketingových špecialistov je držať čo najnižšiu mieru odchodov. Úlohu tu môže hrať úroveň UX či kvalitný obsah.

Čo je to miera odchodov?

Pre meranie a analytickým nástrojoch od Google je hlavným hodnotiacim faktorom pre mieru opustenie to, koľko stránok používateľ navštívi. Ak zobrazí len jednu stránku, vyhodnotí to Google tak, že používateľa web nedoručil a okamžite ho opustil.V tomto ohľade sú pomerne problematické takzvané One Page weby, ktoré sú v poslednej dobe veľmi populárne. Tu totiž kvôli rozloženiu webu návštevník prakticky vždy zobrazí len jednu stránku. Takže aj v prípade, že na webe strávia pomerne dlhú dobu a prejde si celý web, môžu analytické nástroje zaznamenal okamžité opustenie. One Page weby môžu z tohto dôvodu mať kľudne aj 80% mieru odchodov.

Samotná miera odchodov sa potom počíta ako podiel užívateľov, ktorí zobrazili iba jednu stránku k tým, ktorí web prešli dôkladnejšie. Ako už sme si povedali, u moderných One Page webov táto metrika prakticky stráca zmysel, veľmi relevantné je však stále pri e-shopov. Ak návštevník má o produkty záujem, musí zobraziť viac strán. Ak e-shop opustí ihneď po načítaní domovskej stránky, môžeme návštevu vyhodnotiť ako okamžité opustenie a s týmto pomerom ďalej pracovať