Vyvarujte sa najčastejším chybám v PPC

PPC reklama je jedným z najefektívnejších nástrojov, ako priviesť na váš web relevantný užívateľa. Je tiež v porovnaní s iným nástrojmi veľmi lacná. Pokiaľ ale v jej nastavení, alebo optimalizáciu urobíte chybu, potom sa môže stať čiernou dierou na vaše peniaze. Dôkladnú kontrolou vašich kampaní môžete odhaliť aké majú slabiny a ich vylepšením môžete pomerne ľahko dosiahnuť oveľa viac konverzií vášho e-shopu. Sú chyby, ktoré môžu byť chybou iba pre jeden konkrétny účet, ale sú aj také, ktoré sa dajú zovšeobecniť pre všetkých.

Meranie konverzií

Správne nastavenie merania konverzií je základ. Najväčšou chybou je nemerať konverzie vôbec. Ak nesledujete, či vaša kampaň dosahuje požadovaného cieľa, tak vlastne vôbec neviete, či plní svoj účel a či vám reálne prináša to, kvôli čomu vznikla. Iba na základe konverzií ste schopní sa objektívne rozhodnúť, či do kampane investovať väčšie alebo menšie množstvo peňazí, vylepšiť ju alebo úplne pozastaviť. Konverzií nemusí byť len nákup, môže to byť tiež odoslaný dopytový formulár, prihlásenie na školenie, objednávku služieb na webe, stiahnutie aplikácie, čas strávený na stránke, uskutočnenie telefonátu alebo poslanie e-mailu.

Nevhodne zvolená biddingová stratégie

Automatické stratégie môžu byť skvelým pomocníkom, je ale potrebné dobre pochopiť, ako tieto stratégie fungujú a ktorú je pre daný cieľ najvhodnejšie využiť. Kým u niektorých kampaní bude najvhodnejší stratégie vylepšená CPC, inde to môže byť maximalizácia kliknutí, cieľová CPA alebo ROAS. Pri vyhodnotení, ako automatická stratégia funguje, by ste mali zvážiť, či nepožadujete nereálny cieľ. Nastavené ROAS môže byť príliš vysoké alebo naopak CPA príliš nízke. Tomu taky musí zodpovedať nastavený rozpočet.

Kontrola vyhľadávacích dotazov a zariadení

Niekedy môžete mať pocit, že kampaň nefunguje tak, ako by mala. Míňa príliš veľa peňazí neúmerne k množstvu konverzií, ktoré prináša. Rozhodnete sa ju preto pritiahnuť rozpočet a znížiť CPC. Ale nerobí to len len jeden vyhľadávací dotaz, alebo len jeden druh zariadenia? Po vylúčení nerentabilního vyhľadávacieho dopytu alebo zníženie investícií napríklad do mobilného zariadenia môžete zistiť, že kampaň funguje skvele.

Obmedzený denný rozpočet

Ak chcete znížiť investície do reklamy, nie je vhodným riešením iba zníženie rozpočtu. Kampane s vyčerpaným denným rozpočtom sa po zvyšok dňa prestanú zobrazovať. Rozpočet sa môže vyčerpať už počas dopoludňajších hodín. Rozpočet by mal umožňovať, aby sa reklamy zobrazovali rovnomerne počas celého dňa. Zvlášť dôležité je neobmedzovať kampane rozpočtom pri použití smart Bidding.

Inzercia len na jednom kanáli

Nahliadnite do Analytics a zistíte, že najviac konverzií vám prináša Ads. Sklik aj Facebook sú s PNO za hranicou návratnosti. A tak sa rozhodnete je utlmiť alebo úplne vypnúť. To je ale veľká chyba. Najlepšie návratnosti investícií dosiahnete vďaka synergickému efektu všetkých dostupných kanálov. Napríklad Facebook je skvelý akvizičný kanál, budujete vďaka nemu povedomie o značke. Ľudia si váš produkt zapamätajú a nakúpiť potom môžu napríklad cez direct. Bez Facebooku by však k tomuto nákupu (a možným budúcim ďalším) nikdy nedošlo. Nezabúdajte tiež na to, že tieto kanály pracujú každý s iným atribučním modelom.

Prešli ste si tieto základné chyby a nemáte pocit, že by sa vás týkali? Alebo si nie ste istí, ako presne ich vyriešiť? Využite konzultácie zadarmo, ktoré ponúka agentúra BESTETO a zistite, ako z PPC inzercie vyťažiť viac.

Ďalší článok
Google: Ušetrite za inzerciu v Nákupoch vďaka CSS