Otázka dizajnu eshopu

Začneme tým, čo zákazník vidí ako prvý - a to je dizajn vášho eshopu. Z dizajnu vášho eshopu by mala sršať dôveryhodnosť a kvalita. Každá stránka je dôležitá, ale žiadna nie je dôležitejšie ako tá ÚVODNÉ.
Poďme sa pozrieť na tri najbežnejšie chyby rozloženie a dizajnu úvodných stránok:

zahltenia stránka

Neexistuje nič horšie ako eshop, ktorý má na úvodnej stránke "neporiadok". Nesnažte sa napchať čo najviac informácií, na jednu stránku. Nie je to o tom poskytovať haldy informácií pre zákazníkov hneď na úvod, akurát je to zahltí a rovnako to nebudú čítať. Proste sa vyvarujte tomuto:
Arngren.net

Grafika z dávnych rokov

Je pochopiteľné, že nie každý má umelecké nadanie. Ak však používate obrázky na stránkach využívajte priehľadné pozadie a né plné napr. U LOGA spoločnosti. Nepôsobí to pekne a dôveryhodnosť k nákupu to taky nezdvihne.
Veľmi rušivý element na eshopu sú rôzne animácie a blikanie. Hoci je toto na ústupe, stále sa s tým koľkokrát stretneme. Toto vaše zákazníkov skôr odradí. Prosím, vyvarujte sa všetkým blikajúcim obrázkom a rôznym animáciám.

Nesúrodé farby

Niektoré farby spolu proste neladí. Mali by ste sa zamerať na nejakú formu farebné kombinácie a vopred si rozmyslieť farebnosť eshopu. Krátko povedané, snažte sa vyhnúť tomuto:
Pennyjuice.com
Uistite sa, že váš dizajn má nejakú hlavu a pätu. Viac ako 50% zákazníkov bude posudzovať vašej "dôveryhodnosť" na základe práve dizajne.
Nielen dizajn stránok, ale aj interakcie s eshopom môže byť niekedy frustrujúce:

Pop-up okná, všade kam dohliadneme

Asi každý poznáš zažil aspoň jeden eshop, kedy po otvorení eshopu na nás okamžite začali vyskakovať všelijaká okná s prihlásením, odberom noviniek atď. Podľa môjho názoru toto je skôr na škodu než na úžitok. Ako má zákazník vedieť či chce odoberať váš newsletter alebo získať zľavu 10% po prihlásení, keď nemal ešte ani šancu vidieť váš e-shop. Pop-up okná sú skvelý nástroj, ale musí sa to robiť správne a s rozumom. Nastavte si nejaké meškanie zobrazenie pop-up okná, aby zákazník mal šancu preskúmať obsah vašich stránok a možno sa aj potom registruje a nakúpi.
Popups

Živý chat

Nie je nič lepšie pre vybudovanie dôvery a okamžitej reakcii na otázky ako živý chat. Skvelá vychytávka pre eshop, ktorú väčšina eshopov opäť premenila na nekonečne otravujúce pop-up. Pokiaľ máte živý chat na svojom eshope nevyužívajte ho k "vnucovanie" alebo podnecovanie k nákupu. Zákazník veľmi dobre vie k čomu slúži živý chat a keď bude chcieť tak vám napíše.
Živý chat má slúžiť k pomoci zákazníkovi nie k presviedčanie nech nakúpi.

Nákup bez registrácie

Vždy by ste mali vyzvať zákazníka, aby si vytvoril účet keď nakupuje, ale nikdy ho do toho nútiť. Niektorí ľudia si chcú iba nakúpiť ako "host" a nikde sa neregistrovať. Toto by mal váš eshop umožniť. Nezávislá štúdia preukázala, že 40% ľudí opustí košík, keď sa musí registrovať.

Žiadne informácie o doprave

Toto je absolútne najväčšia chyba všetkých eshopov a väčšina si ani neuvedomuje, že to je problém. Každý eshop by mal mať vyhranenú stránku čisto pre informácie o doprave. Doprava je jedna z najdôležitejších vecí pri rozhodovaní o nákupe. Nemám rád (a zaiste ani vy), keď sa preklikáte košíkom a pri voľbe dopravy zistíme, že doprava ma vyjde drahšie než vec, ktorú kupujem. Vyhranená stránka o doprave a spôsobe doručenia vám zníži mieru opustenie košíka.
A pokiaľ obchodujete len na určitom území, je toto dobré dať vedieť ako prvý, než aby sa to zákazník dozvedel po niekoľkých dňoch v informačnom emailu, že napr. Do zahraničia nedoručuje. Takto "dopálený" zákazník vám určite dobré referencie nikde nedá.
Diskusia