S newsletterom sa asi bežne stretávame všetci prakticky denne.

Čo je to newsletter

Newsletter je populárny marketingový kanál, ktorý sa využíva napríklad na informovanie o novinkách alebo sa zákazníka snaží presvedčiť k nákupu. Newsletter nie je možné odosielať bez vytvorenej databázy kontaktov. Inak by sa jednalo len o spam. Príjemcovia newsletterov sú tým pádom typicky návštevníci, ktorí sa dobrovoľne prihlásili na odber noviniek alebo napríklad zákazníci, ktorí na e-shope už v minulosti nakúpili a dali súhlas s jeho zasielaním. Keď už sme pri e-shope, sú tu pomerne úspešné newslettre, ktoré zákazníkov informujú o zľavových akciách.

Moderné nástroje navyše umožňujú tvorbu newsletterov jednak automatizovať, ale aj personalizovať, aby príjemca dostal ponuku čo najviac na mieru, čo zvyšuje šancu, že skutočne nakúpi. Užitočnou technikou, ako zvýšiť účinnosť newsletterov je A / B testovanie.

Nie každá emailová schránka vždy obsah newsletterov zobrazí správne. Preto je vždy lepšie k webovej HTML verzii vždy poslať tiež odkaz na stiahnutie obsahu newslettera napríklad vo formáte PDF, kde máte istotu, že sa všetko zobrazí tak, ako má. Správny newsletter tiež vždy ponúka možnosť sa z odberu noviniek ohlásiť.