O affiliate marketingu s Jánom Makovičom z Affiliate Port

Affiliate marketing je typ marketingu, ktorý je založený hlavne na províznej odmene za propagáciu sprostredkovanú affiliate publisherom. Firma týmto spôsobom získa rozšírené využitie propagačných kanálov a sprostredkovatelia získajú podiel z predaja. Tvoria ho štyri základné spolupracujúce strany- inzerenti (klienti), publisheri (affiliate partneri), affiliate sieť a zákazníci. Čo ponúka affiliate marketing e-shopom, čím sa líši a prečo je tou správnou voľbou? V dnešnom rozhovore s Jánom Makovičom získate odpovede na tieto otázky a ešte o niečo viac. 

Čím sa Affiliate marketing odlišuje od ostatných modelov propagácie?

Hlavným rozdielom medzi typickou formou propagácie a affiliate propagáciou je spôsob platby za propagáciu. V Affiliate marketingu inzerenti neplatia za umiestnenie reklamy, za impresie alebo prekliky. Platí sa až za zrealizované a schválené predaje, čím sa znižuje riziko nákladovosti. Affiliate marketing nie je obmedzený na jeden typ publishera, takže umožňuje variabilitu propagačných kanálov a nástrojov. Ponúka možnosť pracovania na viacerých marketingových cieľoch a je najlepšou voľbou na budovanie výkonu.   

Pre koho je Affiliate marketing vhodný?

Vyzdvihujeme prístup k Affiliate marketingu pre všetky typy e-shopov, bez obmedzenia na určitý druh sortimentu. Je však vhodnejší pre e-shopy, ktoré akumulujú mesačne 100 a viac objednávok. Neexistuje presná šablóna, je vhodný či už ponúkate služby alebo produkty, no najlepšie funguje B2C sector. Určite je jednoduchšie začať pomocou affiliate siete ako na vlastnú päsť.  

Čo všetko získam, keď sa zapojím do affiliate siete?

Affiliate sieť je pre klientov v prvom rade zjednodušeným spojením s publishermi, teda affiliate partnermi. Tých existujú rôzne typy, ktoré okrem propagácie prispievajú aj k podpore brandu. Affiliate sieť tiež slúži ako nápomocný článok z technickej a komunikačnej stránky. Inzerentom je pridelený manažér, ktorý ich prevedie celým procesom a zodpovedá všetky otázky, ktoré sa počas toho naskytnú. 

Čo je jedinečné na affiliate sieti Affiliate Port?

Affiliate Port vyniká spomedzi ostatných sietí najmä vlastnými výkonnostnými projektami. Najúspešnejším je Plná Peňaženka, ktorá je momentálne jednotkou na trhu v rámci cashbackových portálov. Medzi ďalšie unikátne projekty Affiliate Portu patrí aj inšpiratívny módny katalóg Lookio, ktorý je jediným módnym affiliate produktovým katalógom na našom trhu. Okrem vlastných projektov sieť ponúka aj spoluprácu s exkluzívnymi partnermi, medzi ktoré patrí napríklad študentský program výhod ISIC, program výhod pre zamestnancov UP, aplikácia MallPay a mnoho ďalších.  Do týchto projektov sú inzerenti po začatí spolupráce automaticky zapojení, vďaka čomu im dokážeme výkon takmer garantovať. V oblasti analytiky a reportingu tiež využívame bezpečnú a stabilnú globálne implementovanú americkú technológiu. Okrem toho si zakladáme na individuálnom a ľudskom prístupe s našimi klientmi aj affilákmi, ktorým sme vždy k dispozícii. 

Je Affiliate vhodný aj pre obdobie COVID-u?

Jednoduchou odpoveďou je jednoznačne áno. Pandémia a s ňou súvisiace opatrenia pomohli k presunu nákupu online, ako iste každý pocítil na vlastnej koži. Táto digitálna migrácia rozšírila online ekonomiku a dala e-shopom možnosť pracovať na zlepšení ich digitálnej prezencie. Keď viac ľudí nakupuje online formou,  logicky to znamená viac zisku v tejto sfére, ak je správne odpovedané dopytu zákazníkov. Práve affiliate marketing je odpoveďou na hladké prispôsobenie sa momentálnemu rozvoju. Affiliate marketing má oproti ostatným marketingovým modelom výhodu kontroly výdavkov, čo je výhodou nielen v období krízovej situácie.

Ako začať spolupracovať s Affiliate Portom a Plnou Peňaženkou?

Veľmi jednoducho. Na stránke vyplníte dopytový formulár, v ktorom zadáte základné informácie týkajúce sa e-shopu a spoločnosti. Po prijatí dopytu sa s vami spojí manažér, ktorý vás prevedie podpisom zmluvy a zariadi iniciáciu tvorby affiliate kampaní na základe vašich marketingových cieľov. Následne je vytvorený profil v katalógu inzerentov, kde publisheri vidia ponuku na spoluprácu, ktorú si môžu zvoliť okrem už oslovených partnerov aj ďalší publisheri. 

Ako môžete vidieť, začať prieskum nového odvetvia marketingu nie je vôbec zložité. Stačí, ak máte správnu pomocnú ruku. Ďakujem za rozhovor.

Ďalší článok
Marek Duda z Retina: k vratkám a reklamáciám je potrebné postaviť sa čelom. Pozerajte sa na ne ako na obchodnú príležitosť