Český e-commerce trh a obľuba internetových obchodov naďalej rastie
Podľa článku ČTK v tuzemsku naďalej rastie obľuba online nakupovanie a internetových obchodov. A to najmä medzi mladými, ktorí sa najviac podieľajú na raste českého e-commerce trhu.
Prečo malý slovenský trh rastie najvyšším tempom?
Českej online obchody tvorí svojou hodnotou ani nie 1% celého európskeho e-commerce trhu. Agentúra JP Morgan však napriek tomu predikuje rásť až 16% po dobu nasledujúcich dvoch rokov. Je to spôsobené hlavne konzervatívnym prístupom Čechov, ktorí sa radšej vyhýbajú online nákupom zo zahraničia. Zahraničné e-shopy nie sú jednoducho v kurze. Ale prečo? Česi si potrpia na rýchlom dodanie a za doručenie nechcú moc priplácať. Tiež si u nás majú z čoho vyberať. Česko má totiž najviac e-shopov v pomere na obyvateľa v celej Európe. Cez 40 000 obchodov.
Mladá generácia a éra chytrých telefónov
Cez dve tretiny mladých Čechov podľa analýzy nakupuje online a najčastejšie k tomu využívajú chytrých mobilných telefónov. Hodnota mobilných objednávok má taktiež podľa JP Morgan razantne rásť aj v ďalších rokoch. A to percentuálne viac než celý e-commerce trh. Teda až o 21%. Z tohto dôvodu sa čím ďalej tým viac e-shopov sústredí na responzívne zobrazenie, ktoré vám zaručia tiež e-shop riešenie Upgates.
V platbách vedie prekvapivo dobierka
Medzi najčastejšími platbami na českom e-commerce trhu sú samozrejme tiež platby kartou alebo bankovým prevodom. Stále je ale v predstihu platba na dobierku. Tá je dnes dokonca využívaná viac ako v minulosti. Dôvodom môže byť to, že len približne 4/5 Čechov vlastný bankový účet. To je oproti ostatné európskym krajinám nízke číslo. S rozmachom digitálnych peňaženiek a kreditných kariet ale bude v budúcnosti uživania platby na dobierku klesať.