Pojmy marketingová automatizácie a personalizácie sa vo svete e-commerce skloňuje čoraz častejšie. V dnešnej informáciami nabitej dobe skrátka neostáva nič iné ako pokúsiť sa získať zákazníkovu pozornosť práve prostredníctvom konkrétne zameraných správ a to je bez zautomatizovanie celého procesu veľmi zložité. To je tiež dôvod, prečo sme na túto tému vyspovedali zakladateľa zakladateľa nástroje pre marketingovú automatizácie Owlcure Tomáša Poláka.

Môžete nám na úvod nástroj Owlcure predstaviť?

Owlcure je nástroj pre marketingovú automatizáciu, ktorý možno využiť pre personalizované výpisy produktov na webe, zacielený e-mail marketing alebo napríklad zvýšenie výkonu remarketingu. Základom sú Analytics, ktoré monitorujú pohyb návštevníkov webu a na základe vykonaných akcií rozpoznávajú, čo je pre daného človeka zaujímavé. Systém poháňa umelej inteligencie, ktoré v reálnom čase generujú 1: 1 odporúčanie produktov každému jednému návštevníkovi na mieru.

Podceňujú česke a slovenske e-shopy marketingovú automatizáciu?

Nepovedal by som, že e-shopy všeobecne túto disciplínu podceňujú. Keď sa pozriete na prednej hráča na trhu ako Alza, Mall, Notino, Astratex, tak oni samozrejme podobné systémy využívajú. Niektorí z nich dokonca zakladajú spin off spoločnosti, ktoré sa snažia podobné technológie vyvíjať. V čom ale vidím problém, že tieto technológie často už nie sú dostupné e-shopom, ktoré sa pohybujú povedzme mimo top 30 najväčších, pretože sú pomerne dosť drahé. E-shoper sa tak dostávajú do ťažkej pozície, kedy by samozrejme radi týmto veľkým hráčom konkurovali, ale zároveň nemajú tak veľký marketingový rozpočet, aby si mohli dovoliť nástroje za vyššiu desiatky až stovky tisíc korún.

Takže predpokladám, že tu prichádza na rad práve Owlcure. Ako ho môžu začať používať menšie e-shopy?

Pre začiatok sme vytvorili balíček Web Personalizer, ktorý ponúka scenáre, ktoré používajú aj vyššie spomínané e-shopy za rozumnú cenu. Sú to scenáre pre doporučovania produktov na úvodnej stránke e-shopu, inteligentné súvisiace produkty a up-sell produkty v košíku. Sú to veci, ktoré možno spustiť veľmi rýchlo a ihneď prináša výsledky. Ak potom zákazník bude chcieť využívať ďalšie služby, nie je problém pridať ďalšie balíčky, ktoré umožňujú napríklad zacielený e-mail marketing alebo editor automatizáciou na mieru.

Owlcure má nové napojenie na UPgates. Môžete nám načrtnúť, ako bude pre naše e-shoper prepojenie vyzerať?

Vďaka UPgates API sme boli schopní pripraviť prepojenie tak, že zákazník na svojej strane iba vygeneruje API prístupy a vloží naše meracie kódy, čo je otázkou pár minút. My potom na našej strane pripravíme produktovú šablónu v dizajne daného e-shopu a pomôžeme s nastavením algoritmov podľa sortimentu e-shopu. Systém je možné si na 14 dní bezplatne vyskúšať. Pripravujeme webinár, kde by sme si s klientmi UPgates radi prehovorili bližšie.

Máte spočítané ako sa e-shopom po zapojení Owlcure zvýšili konverzie?

Pohybuje sa to od 5 do 30 percent. Nárast je vidieť v celkových konverziách aj vyššie priemerné hodnoty objednávky. A je nutné si uvedomiť, že klienti investujú veľa peňazí, aby na stránky návštevníkov priviedli treba formou PPC na Googli, Facebooku či porovnávačoch cien. Sú to nemalé čiastky. Keď je váš e-shop schopný túto návštevnosť pretaviť vo viac konverzií, nepriamo tým zvyšujete výkon aj týchto marketingových kanálov.

Čo je vaša najsilnejšia zbraň?

Za našu najsilnejšiu zbraň považujem balans medzi umelou inteligenciou a tým, čo človek môže nastaviť sám pomocou svojich nápadov a skúseností. Mnoho systémov funguje tak, že zapnete nejaký algoritmus a už ho nemôžete ovplyvňovať. Naše scenáre umožňujú tieto veci kombinovať. Pomocou pravidiel môžete nastavovať veci ako "Keď zákazník dá do košíka tovar z kategórie nohavice, odporučí mu aspoň 25 percent pásikov", "Keď zákazník navštívil topánky značky Adidas, ukáž mu v súvisiacich produktoch iba topánky značiek Adidas, Nike" a podobné pravidlá. Ďalšou nespornou výhodou je, že systém zvládne ovládať každý. U konkurenciou sa často stáva, že aby ste takú veci pustili do chodu musíte na to povolať armádu svojich programátorov, vyčleniť človeka na svojej strane a tráviť dlhé mesiace aby ste sa softvér naučili používať.

A pre aké e-shopy je vlastne nástroj vhodný a na aké mesačnej cene možno začať?

Cena je závislá na návštevnosti e-shopu. Konkrétne na počte zobrazených stránok, čo je údaj dostupný napríklad v Google analytics. Všeobecne odporúčame, že aby malo zmysel e-shop personalizovať, mal by byť počet pageviews za mesiac minimálne 100 000. Náš najnižšiu balíček začína od 1 500 Sk za mesiac.

Aké máte plány do budúcnosti?

Nedávno sme spustili úplne nové rozhranie našej aplikácie, ktoré chceme ďalej rozvíjať. V pláne sú rôzne analytické reporty, ktoré našim klientom pomôžu lepšie pochopiť, ako sa ich zákazníci na e-shope správajú a kde môže byť nejaký priestor na zlepšenie. Priebežne pracujeme na tom, aby namerané dáta išla využívať v ďalších kanáloch pre zlepšenie reklám na Google Ads, Facebooku a ďalších. Pre priama oznámení okrem e-mailingu testujeme ďalšie kanály ako chatboty, push notifikácia, sms.

Ďalšie články v tejto kategórii

Príbeh e-shopu domkyachaty.cz: ako sa firma s 20-ročnou tradíciou pustila do online predaja drevostavieb
Aktualizácie systému verzia 24
Kde získať peniaze na začiatku online podnikania?
Príbeh Machovna.sk: ako sa z kreatívneho nápadu stalo úspešné podnikanie
9 krokov pre úspešnú expanziu e-shopu a získanie zákazníkov na zahraničnom trhu
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Príbeh Cocoa Spot: o ceste najkvalitnejšieho kakaa a kávy z dažďových pralesov Sierra Leone do českých Čokoládovní aj kuchýň
Gejza Nagy (CEO, Luigi 's Box): e-shopy sa neriadi dátami, ale pocity. Naše inteligentné vyhľadávanie zvyšuje konverzie až o 70%
Google pripravil dva nové nástroje, ktoré vám pomôžu pri zahraničnej expanzii
Tomáš Formánek (CEO, Inventoro): dokážeme e-shopom ušetriť státisíce mesačne
Konečne to môžete povedať: naše nápovedy sú hotové!
Retino vám ukáže, že reklamácia a vratky nemusí byť žiadna veda. Prihláste sa na webinár zdarma
Expanzia - Automatické preklady produktov - Mall Marketplace
O affiliate marketingu s Jánom Makovičom z Affiliate Port
Marek Duda z Retina: k vratkám a reklamáciám je potrebné postaviť sa čelom. Pozerajte sa na ne ako na obchodnú príležitosť
Tomáš Polák (CEO, Owlcure): Chceme, aby si marketingovú automatizáciu mohli dovoliť aj malé e-shopy
Nadeľte si k Veľkej noci Balíkobot
Česi vítajú udržateľné e-shopy. Niektorí sú dokonca ochotní priplatiť si za ekologickejšiu dopravu
Automatické ponúkanie cien ľahko a rýchlo s BiddingManagerem
Dominika Postavová: Cena je pre zákazníka najdôležitejší faktor. Pricing Fox jej tvorbu automatizuje
Využitie Messenger zákazníckeho chatu naplno. Nová spolupráca UPgates a ChatGo
Michal Kopřiva: Twisto Pay. Jednoduché platby na 1 kliknutie
Daniel Havel (CEO, ThePay): Platenie musí byť jednoduché. Čísla účtu už dneska nikto prepisovať nechce
Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičných procesoch ušetrí hodiny denne
O chytrom financovanie eshopov s Honzou Laštůvkou z Lemonero
Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu
Novo napojené Lemonero ponúka chytré financovania vášho eshopu
Zobrazujete zákazníkom čo chcú kúpiť?
Nenechajte si ujsť výsledky štúdie Český košík roku 2020
Nová splátková platobná brána Cofidis
Aktualizácie systému verzia 23
Súhrn roku 2020 v e-commerce
Novinky v module Designer
Rozhovor: Vít Michalek
Mikulášska nádielka UPgates
Na Black Friday opäť padali predajné rekordy
Novo zapojený nástroj Chameleoon
Black Friday a veľká súťaž o prenájom zdarma do konca roka
Provízny systém novo rozšírený aj pre majitelia e-shopov UPgates
Motivujte zákazníkov k nákupu a zvýšte svoje obraty vďaka novému UPgates prepojeniu a partnerovi Koloo!
Využite modul Pokladňa naplno vďaka čítačkám od nášho partnera Sensodroid!
V septembri sa zvýšil počet e-shopových zásielok až o 50%
Google: Ušetrite za inzerciu v Nákupoch vďaka CSS
Porovnanie platobných brán 2021
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Odbory, ktoré vďaka koronavíru nestíhajú odbavovať objednávky
Nadviazanie spolupráce s fulfillment spoločnosťou Skladon
Vlastný sklad a logistika e-shopu, alebo outsourcing?
Prechod z fyzických k internetovým nákupom sa podľa IBM urýchlil o 5 rokov
Automatické preceňovanie produktov s aplikáciou Pricing Fox
Nová podoba e-commerce. Spolupráca UPgates a OKTIUM
Platobná brána ComGate novo umožňuje opakovať neúspešnú platbu
Úprava (nielen) dodávateľských XML feedov, automatický bidding aj cenotvorba pomocou nástroja Conviu
Pre väčšinu kríza. Pre e-shopy žatva
Máme pre vás bonus od nášho partnera Srovname.cz
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pre malé a stredné podniky
24. júna. Deň daňovej slobody roka 2020!
Napojte si dodávateľa a vyťažte maximum zo tovarových porovnávačov vďaka našej spolupráci s Mergado!
Ako môžete vďaka Notifikuj nečakane ľahko navýšiť konverzie svojho e-shopu?
UPgates novo prepojený s Incomaker!
Ako mení COVID-19 nákupné trendy?
Spolupráca s Affilate Port
Nová spolupráca s online chatom Lime Talk
Nové partnerstvo s Foxentry
E-shopy úspešne čelia obmedzeniam v rámci boja s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
1. miesto v kategórii Prenájom internetových obchodov 2019!
Ako vidí budúcnosť internetových obchodov PayPal?
Silnejší overovania platieb zákazníkov internetových obchodov
Google: Automatické ponuky a najčastejšie chyby
Ako sme dopadli vo veľkom porovnaní e-shop riešenie?
Google live chat
Sme aj na Facebooku!
Modul e-Shop v červenci 2011