Pojmy marketingová automatizácie a personalizácie sa vo svete e-commerce skloňuje čoraz častejšie. V dnešnej informáciami nabitej dobe skrátka neostáva nič iné ako pokúsiť sa získať zákazníkovu pozornosť práve prostredníctvom konkrétne zameraných správ a to je bez zautomatizovanie celého procesu veľmi zložité. To je tiež dôvod, prečo sme na túto tému vyspovedali zakladateľa zakladateľa nástroje pre marketingovú automatizácie Owlcure Tomáša Poláka.

Môžete nám na úvod nástroj Owlcure predstaviť?

Owlcure je nástroj pre marketingovú automatizáciu, ktorý možno využiť pre personalizované výpisy produktov na webe, zacielený e-mail marketing alebo napríklad zvýšenie výkonu remarketingu. Základom sú Analytics, ktoré monitorujú pohyb návštevníkov webu a na základe vykonaných akcií rozpoznávajú, čo je pre daného človeka zaujímavé. Systém poháňa umelej inteligencie, ktoré v reálnom čase generujú 1: 1 odporúčanie produktov každému jednému návštevníkovi na mieru.

Podceňujú česke a slovenske e-shopy marketingovú automatizáciu?

Nepovedal by som, že e-shopy všeobecne túto disciplínu podceňujú. Keď sa pozriete na prednej hráča na trhu ako Alza, Mall, Notino, Astratex, tak oni samozrejme podobné systémy využívajú. Niektorí z nich dokonca zakladajú spin off spoločnosti, ktoré sa snažia podobné technológie vyvíjať. V čom ale vidím problém, že tieto technológie často už nie sú dostupné e-shopom, ktoré sa pohybujú povedzme mimo top 30 najväčších, pretože sú pomerne dosť drahé. E-shoper sa tak dostávajú do ťažkej pozície, kedy by samozrejme radi týmto veľkým hráčom konkurovali, ale zároveň nemajú tak veľký marketingový rozpočet, aby si mohli dovoliť nástroje za vyššiu desiatky až stovky tisíc korún.

Takže predpokladám, že tu prichádza na rad práve Owlcure. Ako ho môžu začať používať menšie e-shopy?

Pre začiatok sme vytvorili balíček Web Personalizer, ktorý ponúka scenáre, ktoré používajú aj vyššie spomínané e-shopy za rozumnú cenu. Sú to scenáre pre doporučovania produktov na úvodnej stránke e-shopu, inteligentné súvisiace produkty a up-sell produkty v košíku. Sú to veci, ktoré možno spustiť veľmi rýchlo a ihneď prináša výsledky. Ak potom zákazník bude chcieť využívať ďalšie služby, nie je problém pridať ďalšie balíčky, ktoré umožňujú napríklad zacielený e-mail marketing alebo editor automatizáciou na mieru.

Owlcure má nové napojenie na UPgates. Môžete nám načrtnúť, ako bude pre naše e-shoper prepojenie vyzerať?

Vďaka UPgates API sme boli schopní pripraviť prepojenie tak, že zákazník na svojej strane iba vygeneruje API prístupy a vloží naše meracie kódy, čo je otázkou pár minút. My potom na našej strane pripravíme produktovú šablónu v dizajne daného e-shopu a pomôžeme s nastavením algoritmov podľa sortimentu e-shopu. Systém je možné si na 14 dní bezplatne vyskúšať. Pripravujeme webinár, kde by sme si s klientmi UPgates radi prehovorili bližšie.

Máte spočítané ako sa e-shopom po zapojení Owlcure zvýšili konverzie?

Pohybuje sa to od 5 do 30 percent. Nárast je vidieť v celkových konverziách aj vyššie priemerné hodnoty objednávky. A je nutné si uvedomiť, že klienti investujú veľa peňazí, aby na stránky návštevníkov priviedli treba formou PPC na Googli, Facebooku či porovnávačoch cien. Sú to nemalé čiastky. Keď je váš e-shop schopný túto návštevnosť pretaviť vo viac konverzií, nepriamo tým zvyšujete výkon aj týchto marketingových kanálov.

Čo je vaša najsilnejšia zbraň?

Za našu najsilnejšiu zbraň považujem balans medzi umelou inteligenciou a tým, čo človek môže nastaviť sám pomocou svojich nápadov a skúseností. Mnoho systémov funguje tak, že zapnete nejaký algoritmus a už ho nemôžete ovplyvňovať. Naše scenáre umožňujú tieto veci kombinovať. Pomocou pravidiel môžete nastavovať veci ako "Keď zákazník dá do košíka tovar z kategórie nohavice, odporučí mu aspoň 25 percent pásikov", "Keď zákazník navštívil topánky značky Adidas, ukáž mu v súvisiacich produktoch iba topánky značiek Adidas, Nike" a podobné pravidlá. Ďalšou nespornou výhodou je, že systém zvládne ovládať každý. U konkurenciou sa často stáva, že aby ste takú veci pustili do chodu musíte na to povolať armádu svojich programátorov, vyčleniť človeka na svojej strane a tráviť dlhé mesiace aby ste sa softvér naučili používať.

A pre aké e-shopy je vlastne nástroj vhodný a na aké mesačnej cene možno začať?

Cena je závislá na návštevnosti e-shopu. Konkrétne na počte zobrazených stránok, čo je údaj dostupný napríklad v Google analytics. Všeobecne odporúčame, že aby malo zmysel e-shop personalizovať, mal by byť počet pageviews za mesiac minimálne 100 000. Náš najnižšiu balíček začína od 1 500 Sk za mesiac.

Aké máte plány do budúcnosti?

Nedávno sme spustili úplne nové rozhranie našej aplikácie, ktoré chceme ďalej rozvíjať. V pláne sú rôzne analytické reporty, ktoré našim klientom pomôžu lepšie pochopiť, ako sa ich zákazníci na e-shope správajú a kde môže byť nejaký priestor na zlepšenie. Priebežne pracujeme na tom, aby namerané dáta išla využívať v ďalších kanáloch pre zlepšenie reklám na Google Ads, Facebooku a ďalších. Pre priama oznámení okrem e-mailingu testujeme ďalšie kanály ako chatboty, push notifikácia, sms.